لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۵۲

خبرخوان پنج‌شنبه ۲۵ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و پنجمین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۳:۳۵ ۲۵.۵.۱۳۹۷

تشکیل گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه از تشکیل یک گروه ویژه اقدام در مورد ایران خبر داد.

این گروه ویژه تحت نظر برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران فعالیت می‌کند و هدایت، بازنگری و هماهنگی همه فعالیت‌های وزارت خارجه آمریکا در مورد ایران را به عهده دارد.

۲۲:۳۸ ۲۵.۵.۱۳۹۷

دموکرات‌ها از دولت آمریکا درباره جنگ یمن پرسش می‌کنند

شماری از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا از دولت دونالد ترامپ پیرو حمله هوایی اخیر عربستان سعودی و متحدان آن به یک اتوبوس مدرسه در یمن پرس و جو می‌کنند.

مقامات یمن می‌گویند در این حمله که روز پنج‌شنبه در استان صعده به وقوع پیوسته است، دست‌کم ۵۱ نفر کشته شدند که ۴۰ نفر آنها کودک هستند. عربستان سعودی تاکید کرده‌است که عملیات انجام‌شده «یک عملیات مشروع نظامی» بود و هدف از آن نیز رهبران حوثی بود که «مسئول سربازگیری و آموزش [نظامی] به کودکان هستند».

آمریکا به همراه بریتانیا و فرانسه از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی می‌کنند و همین نیز دموکرات‌های کنگره را بر آن داشته تا از وزارت دفاع آمریکا درباره نقش این کشور در جنگ یمن پرسش کنند.

۲۲:۲۱ ۲۵.۵.۱۳۹۷

محکومیت یکی از مدیران سایت مجذوبان نور به تبعید، شلاق و ۷ سال زندان

رضا انتصاری از مدیران وبسایت مجذوبان نور، با حکم غیابی دادگاه انقلاب تهران به تحمل هفت سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

وب‌سایت مجذوبان نور که اخبار مربوط به دراویش گنابادی را پوشش می‌دهد، نوشته که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، آقای انتصاری را علاوه بر این به دو سال تبعید به خواف، دو سال ممنوع‌الخروجی و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم کرده است.

رضا انتصاری، سومین مدیر «مجذوبان نور» است که از سوی دادگاه انقلاب با احکامی سنگین روبرو می‌شود.

۱۷:۴۲ ۲۵.۵.۱۳۹۷

واجپایی، نخست‌وزیر پیشین هند، درگذشت

​آتال بیهاری واجپایی، نخست‌وزیر پیشین هند، پس از یک بیماری طولانی‌مدت روز پنج‌شنبه در ۹۳سالگی درگذشت. واجیپایی در سه دوره مختلف نخست‌وزیر هند بود: ۱۳ روز در سال ۱۹۹۶، ۱۱ ماه بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ و سپس از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ میلادی.
او شخصیتی کلیدی در توسعه برنامه هسته‌ای هند بود و با صدور فرمان آزمایش هسته‌ای در سال ۱۹۹۸ باعث ترس از آغاز جنگ اتمی با پاکستان شد.

۱۶:۳۲ ۲۵.۵.۱۳۹۷

بازی‌های آسیایی با ۳۷۸ ورزشکار ایرانی

کاروان ورزشی ایران با ۳۷۸ ورزشکار در چهل و یک رشته ورزشی، در بازی‌های آسیایی حضور دارد.

در بخش زنان، ایران با حدود یکصد شرکت کننده و رشد هفتاد درصدی نسبت آمار به بازی‌های آسیایی اینچئون، به اندونزی خواهد رفت.

اخبار بازی‌های آسیایی را در این لینک دنبال کنید.

۱۶:۲۶ ۲۵.۵.۱۳۹۷

سیاری: اگر آمادگی نداشته باشیم به ما حمله می‌کنند

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش ایران گفت با اشاره به وجود پایگاه‌های نظامی قدرت‌های فرامنطقه‌ای در در خاورمیانه گفت: «اگر ما آمادگی لازم را نداشته باشیم آنها به ما حمله می‌کنند همان طور که در گذشته به شرق و غرب ما حمله کردند.»

۱۶:۱۴ ۲۵.۵.۱۳۹۷

شرکت ملی راه‌آهن آلمان از ایران خارج شد

شرکت ملی راه آهن آلمان، دویچه بان، اعلام کرد به خاطر تحریم‌های آمریکا از ایران خارج می‌شود.

به گزارش رویترز شرکت دویچه بان از ماه مه سال ۲۰۱۷ با شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد یادداشت تفاهم امضا کرده بود و از یک سال و نیم پیش به شرکت راه‌آهن ایران مشاوره می‌داد.

۱۶:۰۴ ۲۵.۵.۱۳۹۷

‏مجید آذرپی بازداشت شد

مجید آذرپی فعال سیاسی اصلاح‌طلب که برای پرداخت جریمه نقدی به دادسرای اوین احضار شده بود بازداشت شد تا حبس شش و نیم ساله خود را بگذراند. به گزارش کلمه وی در خرداد ۹۴ بازداشت شد و مدت ۲ ماه را در بند دو-الف زندان اوین گذرانده بود. قاضی مقیسه این فعال سیاسی را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال و شش ماه حبس و ۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده بود.

۱۴:۳۰ ۲۵.۵.۱۳۹۷

واکنش حداد عادل به رضا پهلوی: درباره بحرین توضیح دهید

غلامعلی حداد عادل مشاور رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به موضع رضا پهلوی در مورد کنوانسیون دریای خزر در توییتر خود نوشت: «بهتر است ایشان درباره‌ بخش‌هایی از ایران، مانند بحرین که در زمان پدر و پدربزرگش از ایران جدا شد توضیح دهند.»

رضا پهلوی به مناسبت امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر نوشته بود: «تبهکارانِ حاکم برای بقای خود، نه تنها منافع ملی ما در مرزهای شمالی و جنوبی و شرقی و غربی کشور، که موجودیت و هویت و ماهیتِ ملی و تاریخی ما را تا پای انقراض هم خواهند بُرد.»

۱۴:۰۸ ۲۵.۵.۱۳۹۷

حجاریان: روحانی نظامیان مدعی اداره امور را به کابینه بیاورد

سعید حجاریان فعال سیاسی به نشریه ایران فردا گفت: «روحانی تنها یک پروژه داشت؛ و زمانی که آن پروژه یعنی برجام با دست‌انداز مواجه شد، گویی کابینه از درون فروریخت. به‌نحوی که بعضی وزرا سودای رفتن دارند، بعضی مشاوران جدا شدند.»

حجاریان ضمن انتقاد از کیفیت کابینه گفته است برای محک زدن طرفداران دولت نظامی، «روحانی می‌تواند چهره‌های شاخص نظامی بالاخص آنهایی را که داعیه‌دار اداره امور هستند در "کابینه بحران" به‌کار گیرد» و «مثلا در حوزه آب و اشتغال که مطالبه مردم عیان است» به‌کار گمارد. به گفته حجاریان با این کار روحانی مخالفان را زیر ذیل دولت تعریف می‌کند و تخریب‌ها هم کاهش می‌یابد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG