لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۲۴

خبرخوان یکشنبه ۲۸ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و هشتمین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۲:۲۱ ۲۸.۵.۱۳۹۷

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران تغییر کرد

عزیز نصیرزاده، فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش ایران
عزیز نصیرزاده، فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش ایران

رهبر جمهوری اسلامی ایران در حکمی که روز یکشنبه ۲۸ مرداد منتشر شد، فرمانده نیروی هوایی ارتش را تغییر داد.

آیت الله علی خامنه‌ای در حکم خود سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده را به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش منصوب کرده است.

حسن شاه‌ صفی از سال ۸۷ تاکنون فرماندهی نیروی هوایی ارتش ایران را بر عهده داشت.

رهبر ایران در حکم انتصاب آقای نصیرزاده خواستار توجه به « قطعه‌سازی»، «به‌ روزداری آموزش‌ها توأم با انتقال دانش علمی و فنی به قشر جوان» و «توجه به نیازهای معیشتی کارکنان» شده است.

رهبر جمهوری اسلامی روز یکشنبه همچنین محمد قمی را به سمت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کرد.

آقای قمی پیش از انتصاب به این سمت در فضای سیاسی ایران شناخته شده نبود.

مسئول مرکز مطالعات و پژوهش‌های اسلامی شریف و قائم مقام مدیریت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی و معاونت پژوهشی مدرسه معصومیه از جمله سمت‌های او بوده است.

مهدی خاموشی ازچهره‌های نزدیک به حزب موتلفه اسلامی از سال ۸۰ تاکنون رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود.

۲۰:۰۵ ۲۸.۵.۱۳۹۷

اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس

طرح استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و امور دارایی، در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۸ مرداد مجلس شورای اسلامی با ۳۳ امضا اعلام وصول شد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت که این طرح استیضاح، ۱۰ مرداد امسال از سوی کمیسیون اقتصادی به دست هیأت رئیسه مجلس رسیده بود و امروز اعلام وصول می‌شود.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، کرباسیان باید حداکثر ظرف ۱۰ روز در صحن علنی مجلس حضور یابد و به دفاع از خود بپردازد.

نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت کالا و خدمات در ایران، انتقادهای زیادی را متوجه تیم اقتصادی دولت حسن روحانی کرده است.

۱۹:۴۹ ۲۸.۵.۱۳۹۷

خودکشی یک زندانی در فشافویه تایید شد

مصطفی محبی، مدیر کل زندان‌های استان تهران، گزارش‌ها درباره «خودکشی» یکی از زندانیان زندان فشافویه و انتقال جسد وی به پزشکی قانونی را تایید کرد.

به گفته محبی، «این فرد که جرمش سرقت بوده در سرویس بهداشتی خودکشی کرده است».

پیش از این مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار، در توئیتر خود نوشته بود که یکی از «بازداشت‌شدگان» اعتراضات اخیر در زندان فشافویه خودکشی کرده و وی پس از تایید خبر نام وی را افشا خواهد کرد.

۱۹:۴۲ ۲۸.۵.۱۳۹۷

وضعیت مالی شهرداری تهران «بحرانی است»

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، می‌گوید که وضعیت مالی شهرداری تهران «بحرانی» است.


آن‌طور که فراهانی اعلام کرده، «تنها نیمی از بودجه شهرداری محقق شده و ما اگر بر این اساس جلو برویم از بودجه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی حداکثر حدود ۹ هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد».

وی هشدار داده که این بدین معناست که تنها می‌توان «هزینه‌های نگهداشت شهر» را تامین کرد و «پروژه‌های شهری» تعطیل خواهد شد.

فراهانی برای عبور از این وضعیت پیشنهاد «کاهش» دست‌کم ۳۰ درصدی هزینه‌ها در شهرداری تهران و «فراخوان جنبش جذب سرمایه‌ها» در این شهر را ارائه کرده است.‎

۱۷:۳۱ ۲۸.۵.۱۳۹۷

مصباح یزدی: خدایا در مورد برجام غلط کردیم

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی از خدا به خاطر برجام طلب مغفرت کرد. مصباح یزدی گفت: «باید استغفار کنیم و بگوییم خدایا غلط کردیم؛ ما را ببخش که به برجام و مذاکره با دشمنان دلخوش کرده بودیم؛ ما را ببخش که به اروپایی‌ها دل خوش کرده‌ایم. حتی برخی به روسیه و چین دل بسته‌اند؛ آنها هم اشتباه می‌کنند.» هفته گذشته نیز آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مذاکرات برجام را اشتباه و عبور از خطوط قرمز دانست.

۱۷:۲۵ ۲۸.۵.۱۳۹۷

ظریف «گروه اقدام» آمریکا را به کودتا علیه دولت مصدق پیوند زد

در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که به سقوط دولت محمد مصدق انجامید، وزیر خارجه ایران روز یک‌شنبه در توییتی هدف از تشکیل «گروه اقدام» توسط آمریکا را براندازی حکومت جمهوری اسلامی دانست.

خبر تشکیل «گروه اقدام ایران» را مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد، اعلام کرد، گروهی که مسئول بازبینی و نظارت بر اجرای همه سیاست‌های آمریکا در ارتباط با ایران خواهد بود.

محمدجواد ظریف در پیام توییتری خود نوشت: «۶۵ سال پیش در چنین روزی، آمریکا دولت دکتر مصدق را که با رای مردم انتخاب شده بود برانداخت و حکومت دیکتاتوری... تا ۲۵ سال بعد را تضمین کرد. اکنون گروه اقدام رویای انجام همین کار را از راه فشار و انتشار اطلاعات غلط... در سر دارد. بار دیگر هرگز.»

اشاره آقای ظریف به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دولت محمد مصدق است که آمریکا و بریتانیا متهم به سازماندهی آن هستند.

۱۷:۱۹ ۲۸.۵.۱۳۹۷

تاکید کلانتری بر عمدی بودن آتش‌سوزی هورالعظیم

هورالعظیم
هورالعظیم

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، بار دیگر بر عمدی بودن آتش‌سوزی هورالعظیم در عراق تاکید کرد. کلانتری در جلسه شورای اداری استان کرمان گفت: «۱۳ روز طول کشید تا(عراقی‌ها) اجازه بدهند بالگردهای ما به آن سوی مرز بروند و آتش را خاموش کنند، مشخص است عمدی در کار است که آتش خاموش نشود.» وی گفت خاموش کردن آتش از راه زمینی به خاطر وجود مین ممکن نیست.

۱۷:۰۵ ۲۸.۵.۱۳۹۷

‌خبر خودکشی یکی از زندانیان در فشافویه تایید شد

مهدی محمودیان فعال حقوق بشر و عضو انجمن دفاع از زندانیان در توییتر خود نوشت: «به خاطر درج خبر خودکشی یکی از زندانیان فشافویه مورد فحاشی و تهدید از بازداشت تا تجاوز قرار گرفتم. اما در حالیکه خبر را از اساس تکذیب می‌کردند، این خبر توسط مدیر کل سازمان زندان‌های تهران تایید شد.»

۱۶:۵۵ ۲۸.۵.۱۳۹۷

مخالفت مکارم شیرازی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها مخالفت کرد. این مرجع تقلید در پاسخ به پرسشی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: «جوّ حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان و آزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند؛ به خصوص اینکه این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببینند و حضور آنها ضرورتی ندارد.»

۱۶:۰۵ ۲۸.۵.۱۳۹۷

همکاری وکیل بلندپایه کاخ سفید با بازرس ویژه

نیویورک‌تایمز گزارش کرده که دان مک‌گان وکیل بلندپایه کاخ سفید با رابرت مالر بر سر پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ همکاری می‌کند.

پس از انتشار این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت نیویورک‌تایمزِ رو به زوال امروز در مطلبی جعلی به طور تلویحی نوشته از آنجا که دان مک‌‌گان مشاور کاخ سفید ساعت‌ها برای بازرس ویژه شهادت داده، او نقشی شبیه جان دین آدم‌فروش دارد(که باعث استعفای نیکسون شد).

دونالد ترامپ در ادامه نوشته که خود او به دونالد مک‌گان اجازه داده که برای بازرس ویژه شهادت بدهد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG