لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

خبرخوان جمعه ۵ مرداد

مجموعه‌ای از مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در پنجمین روز از مرداد ماه ۹۷

۱۴:۲۹ ۵.۵.۱۳۹۷

وزیر نیرو: فقط یک‌چهارم از پساب کشور تصفیه می‌شود

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، با اشاره به اینکه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب در ایران تولید می‌شود، گفته است که تنها یک‌چهارم از این میزان تصفیه می‌شود.

به گزارش ایلنا، آقای اردکانیان با اشاره به اینکه ایران کشوری کم‌آب است گفت: مطمئن‌ترین منبع آب در کشور پساب است اما از حدود هفت‌ونیم میلیارد متر مکعب آب تولیدی برای آشامیدن، حدود چهارونیم میلیارد متر مکعب پساب تولید می‌شود و در حال حاضر فقط حدود یک میلیارد متر مکعب از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۵:۰۷ ۵.۵.۱۳۹۷

اعتراض صنف نانوایان با رقم پیشنهادی دولت برای افزایش نرخ نان

اصغر پابرجا، رئیس اتحادیه نانوایان سنگککی، با اشاره به اینکه دولت پس از چهار سال بالاخره افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان را پیشنهاد کرده، با این رقم مخالفت کرد و آن را غیرقابل قبول خواند.

آقای پابرجا در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، پیشنهاد نانوایان را افزایش قیمت هر قرص نان سنگکک از ۸۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان ذکر کرده و همچنین گفته است رخ ندادن دولت در چندسال گذشته موجب کاهش کیفیت نان شد.

۱۵:۱۳ ۵.۵.۱۳۹۷

پیشنهاد سازمان نظام مهندسی برای جلوگیری از «امضافروشی»

یک هفته پس از انتقاد وزیر راه و شهرسازی ایران از پدیده «امضافروشی» در پروانه‌های ساختمانی، سازمان نظام‌مهندسی از آماده کردن چند پیشنهاد برای مقابله با این پدیده خبر داد.

فرج‌الله رجبی، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ایران، به خبرگزاری ایرنا گفت چند شیوه‌نامه آماده شده که «استقرار مهندسان ناظر در پروژه به عنوان مهندسان مقیم» یکی از این پیشنهادها ست.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، هفته گذشته گفته بود پروانه‌های ساختمانی داریم که دویست امضا پشت آن است و مشخص است که معنای آن «امضافروشی» است.

۱۵:۳۳ ۵.۵.۱۳۹۷

وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده ثامن الحجج: موکلم ممنوع‌الخروج نیست

بهروز صفری، وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده «ثامن الحجج»، به خبرگزاری تسنیم گفته است موکلش پس از انتشار نامش در رسانه‌ها مطلع شده که در این پرونده متهم است.

در هفته‌های اخیر از ابوالفضل میرعلی و همسرش، ربابه ابراهیمی، به عنوان متهم‌های ردیف اول و دوم، و فردی به نام «م.ر» که رسانه‌ها او را مهدی رمضانی معرفی کردند به عنوان سومین متهم این پرونده که «متواری است» یاد می‌شد.

با این حال بهروز صفری به تسنیم گفته است که موکلش در جلسه بعدی دادگاه شرکت می‌کند، ممنوع‌الخروج نیست و هیچ اتهامی به او تفهیم نشده است.

درباره مؤسسه «ثامن الحجج»، پیشینه آن و متهمان این پرونده اینجا بیشتر بخوانید.

۱۶:۱۳ ۵.۵.۱۳۹۷

مقام نظامی ایران: استمرار انتقال انرژی از محدوده خلیج فارس منوط به ایجاد امنیت از سوی جمهوری اسلامی است

حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، با اشاره به اینکه ایران قادر است امنیت را در خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار کند هشدار داد: «استمرار انتقال انرژی از محدوده خلیج فارس به خارج از منطقه منوط به ایجاد امنیت از سوی جمهوری اسلامی ایران است».

این مقام نظامی به وبسایت «باشگاه خبرنگاران جوان» گفت: «برای برقراری امنیت در خلیج فارس نیازی به حضور دیگران نیست و ما امنیت منطقه خودمان را تأمین می‌کنیم».

علاوه بر تهدید مقام‌های جمهوری اسلامی درباره بستن تنگه هرمز که در هفته‌های اخیر تکرار شده است، روز پنج‌شنبه نیز قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، تهدید کرد که دریای سرخ دیگر برای حضور نیروهای آمریکایی امن نیست.

۱۸:۰۹ ۵.۵.۱۳۹۷

سران گروه «بریکس» درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند

آخرین روز از نشست سالانه گروه بریکس، شامل پنج کشور چین، هند، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی، روز جمعه پشت درهای بسته در ژوهانسبورگ برگزار شد و به گزارش ایتارتاس، رهبران این گروه درباره موضوعات منطقه و از جمله برنامه هسته‌ای ایران و همچنین جنگ سوریه گفت‌وگو کردند.

جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند که محور عمده در نشست امسال سران بریکس «خطرات احتمالی ناشی از جنگ تجاری با آمریکا» بوده است.

۲۱:۵۲ ۵.۵.۱۳۹۷

طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن ۲۱ امشب رخ خواهد داد

طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن بیست و یکم، شامگاه جمعه پنجم مرداد روی خواهد داد و در ایران نیز قابل مشاهده است.

این ماه‌گرفتگی از ۹:۴۵ دقیقه شامگاه جمعه به وقت تهران، قابل آغاز می‌شود و در ساعت ۱۲:۵۱ نیمه شب به بیشترین حد خود می‌رسد. این ماه گرفتگی ۶ ساعت و ۱۴ دقیقه به طول خواهد انجامید و گزارش شده ماه‌گرفتگی کامل ۱۰۳ دقیقه خواهد بود.

در نهایت طولانی‌ترین ماه‌‌گرفتگی قرن در ساعت ۳:۵۸ دقیقه بامداد شنبه به وقت تهران با پایان می‌رسد.

۲۳:۳۰ ۵.۵.۱۳۹۷

رنو از ایران می‌رود

شرکت رنو که پیشتر گفته بود بازار ایران را ترک نخواهد کرد، حالا می‌گوید که به دلیل تحریم‌های آمریکا از بازار ایران صرف نظر خواهد کرد. بازار هدف جایگزین ایران برای این خودروساز فرانسوی کشورهای آفریقایی هستند.

XS
SM
MD
LG