لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۸

خبرخوان جمعه ۵ مرداد

مجموعه‌ای از مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در پنجمین روز از مرداد ماه ۹۷

۰۰:۰۷ ۵.۵.۱۳۹۷

به خبرخوان جمعه پنجم مرداد خوش آمدید. در طول ۲۴ ساعت آینده مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در این صفحه در دسترس شماست.

خبرهای مهم روز چهارم مرداد را نیز در اینجا دنبال کنید.

۰۰:۰۹ ۵.۵.۱۳۹۷

دیوان لاهه شهریور ماه برای استماع شکایت ایران از آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد

دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این دادگاه از روزهای ۲۷ تا۳۰ اوت (پنج تا هشت شهریور) برای استماع شکایت ایران از آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد. ایران هفته گذشته به خاطر خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین‌المللی برجام و بازگشت تحریم‌های فراسرزمینی این کشور با استناد به «پیمان مودت» به دیوان لاهه شکایت برد.

۰۰:۱۶ ۵.۵.۱۳۹۷

تورم دو رقمی شد

بر اساس گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم متوسط (نرخ تورم ۱۲ ماهه) در تیرماه امسال به ۱۰٫۲ درصد رسیده است، آخرین باری که نرخ تورم میانگین بالای ۱۰ درصد بود به پنج ماه قبل، یعنی دی‌ماه پارسال بر‌می‌گردد.در گزارش بانک مرکزی از نتایج شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران، نرخ تورم نقطه به نقطه در تیرماه امسال نیز روی عدد ۱۸ درصد ایستاد که ۴٫۳ واحد/درصد از تورم نقطه به نقطه خردادماه بالاتر بود و از آبان ماه سال ۱۳۹۳ به این سو تجربه نشده بود. (گزارش کامل تورم را در اینجا بخوانید)

۰۰:۱۹ ۵.۵.۱۳۹۷

دادسرای انقلاب وکالت محمدحسین آقاسی برای دو فعال محیط زیست را نپذیرفت

محمدحسین آقاسی وکیل دادگستری می‌گوید در حالی که وکالت سام رجبی و طاهر قدیریان دو تن از فعالان محیط زیست را بر عهده دارد، دادسرا وکالت او را قبول نکرده است. محمدحسین آقاسی در همین رابطه به رادیو فردا گفت وی در فهرست ۲۰ وکیل معرفی شده برای دادسراهای انقلاب نیست و از این رو دادسرا وکالت او را نپذیرفته است. قوه قضاییه از میان هزاران وکیل تنها ۲۰ نفر را واجد صلاحیت برای وکالت در دادسراهای انقلاب معرفی کرده است. گفت‌وگوی فرهنگ قویمی با محمدحسین آقاسی را بشنوید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:38 0:00
لینک مستقیم

۰۰:۲۵ ۵.۵.۱۳۹۷

محمود صادقی خواستار انتشار گزارش حسابرسی شورای نگهبان شد

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، می‌گوید بیش از چهار ماه است که به صورت کتب و با قید فوریت از دیوان محاسبات تقاضای انتشار گزارش رسیدگی به حسابرسی شورای نگهبان کرده اما هنوز این دیوان پاسخی به این درخواست نداده است.

۰۱:۱۸ ۵.۵.۱۳۹۷

انتقاد پنس از «نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی» در ایران

مایک پنس معاون اول رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه چهارم مرداد در نشستی از نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران انتقاد کردند.

مایک پنس در سخنرانی خود از اعدام دست کم ۲۰ سنی کرد در ایران انتقاد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا خطاب به مردم ایران تاکید کرد، ایالات متحده با حکومت جمهوری اسلامی مخالف است، اما در کنار مردم قرار دارد.

۰۳:۳۰ ۵.۵.۱۳۹۷

عفو بین‌الملل: تخریب گور جمعی در اهواز مصداق شکنجه خانواده‌ها است

عفو بین‌الملل روز پنجشنبه چهارم مرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد، تخریب گورهای جمعی و فردی متعلق به مخالفان سیاسی که در دهه‌ ۶۰ در اهواز اعدام شده‌اند، مصداق شکنجه خانواده‌های قربانیان است.

این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر خواستار توقف جاده‌سازی روی گورهای جمعی و فردی در اهواز شده است.

۰۳:۵۹ ۵.۵.۱۳۹۷

دولت یونان: آتش سوزی احتمالا عمدی بود

دولت یونان روز پنجشنبه اعلام کرد که احتمال عمدی بودن آتش سوزی در شهر کوچک ماتی در شرق آتن که جان ۸۳ نفر را گرفت، وجود دارد.

به گزارش رویترز، نیکوس توسکاس، وزیر دفاع مدنی یونان گفته است: ما شواهد و نشانه های مهمی در دست داریم که از احتمال عمدی بودن این آتش سوزی جنایتکارانه حکایت دارد.

آتش‌سوزی در نزدیکی آتن و شماری از مراکز گردشگری از روز دوشنبه آغاز شد، به خانه‌ها و جنگل‌های اطراف کشید و شهروندان یونانی را در جست‌وجوی پناهگاه به ساحل دریا کشاند.

علاوه بر شهروندان یونانی، شماری از شهروندان دیگر کشورها، از حمله بلژیک، لهستان، بلغارستان نیز در میان کشته‌شدگان هستند.

۱۲:۲۴ ۵.۵.۱۳۹۷

گزارش نهاد آمریکایی از تازه‌ترین حملات سایبری ایران

مرکز ملی امنیت ضدجاسوسی آمریکا (ONCIX) در گزارشی که روز پنج‌شنبه منتشر شد به تازه‌ترین نمونه‌های جاسوسی سایبری ایران، روسیه و چین علیه نهادهای آمریکایی اشاره کرده است.

در بخش ایران این گزارش، از جمله به حمله سایبری گروه ایرانی «راکت کیتن» علیه شرکت‌های دفاعی آمریکا اشاره شده و هدف این گروه «سرقت فناوری‌های حساس نظامی آمریکا برای استفاده در برنامه موشکی ایران» ذکر شده است.

بنابر همین گزارش، گروه ایرانی «اویل‌ریگ» نیز که پیش‌تر به رایانه‌های عربستان سعودی نیز حمله کرده بود برای رخنه به مؤسسات مالی آمریکا تلاش‌هایی کرده است.

یک گروه ایرانی دیگر با نام APT33 نیز با هدف بهبود فناوری پتروشیمی ایران، به شرکت‌های انرژی آمریکا حملاتی را ترتیب داده است.

۱۲:۴۰ ۵.۵.۱۳۹۷

بهای متوسط هر متر مربع مسکن در تهران به حدود ۷ میلیون تومان رسید

بانک مرکزی ایران گزارش تحولات بازار مسکن تهران در تیرماه امسال را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، بهای هر متر مربع مسکن در تیرماه به شش میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با سال قبل افزایشی ۵۴٫۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG