لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۶

خبرخوان پنجشنبه ۴ مرداد

مجموعه‌ای از مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در چهارمین روز مرداد ماه ۹۷

۲۳:۰۳ ۴.۵.۱۳۹۷

دیوان لاهه شهریور ماه برای استماع شکایت ایران از آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد

دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این دادگاه از روزهای ۲۷ تا۳۰ اوت (پنج تا هشت شهریور) برای استماع شکایت ایران از آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد. ایران هفته گذشته به خاطر خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین‌المللی برجام و بازگشت تحریم‌های فراسرزمینی این کشور با استناد به «پیمان مودت» به دیوان لاهه شکایت برد.

۲۲:۲۱ ۴.۵.۱۳۹۷

امارات «حمله پهپادی حوثی‌ها» به فرودگاه ابوظبی را رد کرد

یک مقام اماراتی در گفت‌وگو با رویترز ادعای حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابوظبی را رد کرد. رسانه‌های حوثی‌های یمن روز پنجشنبه از سه مورد حمله به تاسیسات فرودگاه ابوظبی و اختلال در پروازهای این فرودگاه خبر داده بودند. حوثی‌‌ها می‌گویند این حمله به وسیله پهپاد «صماد ۳» انجام شده است. فرودگاه ابوظبی روز پنجشنبه در حساب توییتری خود از وقوع یک حادثه در مورد یک تانکر سوخت‌رسان خبر داده بود.

۲۱:۴۷ ۴.۵.۱۳۹۷

دادسرای انقلاب وکالت محمدحسین آقاسی برای دو فعال محیط زیست را نپذیرفت

محمدحسین آقاسی وکیل دادگستری می‌گوید در حالی که وکالت سام رجبی و طاهر قدیریان دو تن از فعالان محیط زیست را بر عهده دارد، دادسرا وکالت او را قبول نکرده است. محمدحسین آقاسی در همین رابطه به رادیو فردا گفت وی در فهرست ۲۰ وکیل معرفی شده برای دادسراهای انقلاب نیست و از این رو دادسرا وکالت او را نپذیرفته است. قوه قضاییه از میان هزاران وکیل تنها ۲۰ نفر را واجد صلاحیت برای وکالت در دادسراهای انقلاب معرفی کرده است.

گفت‌وگوی فرهنگ قویمی با محمدحسین آقاسی را بشنوید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:38 0:00
لینک مستقیم

۲۱:۰۰ ۴.۵.۱۳۹۷

تورم دو رقمی شد

بر اساس گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم متوسط (نرخ تورم ۱۲ ماهه) در تیرماه امسال به ۱۰٫۲ درصد رسیده است، آخرین باری که نرخ تورم میانگین بالای ۱۰ درصد بود به پنج ماه قبل، یعنی دی‌ماه پارسال بر‌می‌گردد.

در گزارش بانک مرکزی از نتایج شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران، نرخ تورم نقطه به نقطه در تیرماه امسال نیز روی عدد ۱۸ درصد ایستاد که ۴٫۳ واحد/درصد از تورم نقطه به نقطه خردادماه بالاتر بود و از آبان ماه سال ۱۳۹۳ به این سو تجربه نشده بود. (گزارش کامل تورم را در اینجا بخوانید)

۲۰:۴۲ ۴.۵.۱۳۹۷

روز سیاه برای فیس‌بوک؛ ۱۰۹ میلیارد دلار ضرر در بازار سهام

سهام فیس‌بوک روز پنجشنبه ۱۹ درصد سقوط کرد و این شرکت معادل ۱۰۹ میلیارد دلار ارزش خود را از دست داد. سقوط ارزش سهام فیس‌بوک در پی انتشار آمار کاربران این شبکه اجتماعی صورت گرفت. فیس‌بوک تا ۳۰ ژوئن ماهانه دو میلیارد و ۲۳۰ میلیون کاربر داشت. با اینکه این آمار نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد اما بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های این شرکت است.

۱۹:۵۵ ۴.۵.۱۳۹۷

افتتاح نیروگاه خورشیدی در اردکان

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهرستان اردکان روز پنجشنبه از سوی رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد. در هفته‌های اخیر ایران از تولید برق مورد نیاز خود ناتوان بوده است. به گفته رضا اردکانیان نصف‌ شدن ذخیره سدهای تولید برق از جمله عوامل این ناتوانی است. در همین حال محمودرضا حقی‌فام سخنگوی صنعت برق، پیش‌بینی کرده که خاموشی‌ها تا شهریور ماه امسال ادامه یابد.

۱۹:۴۱ ۴.۵.۱۳۹۷

حوثی‌ها مدعی حمله به فرودگاه ابوظبی شدند

رویترز به نقل از شبکه المسیره یمن گزارش داده که حوثی‌‌ها فرودگاه ابوظبی را هدف قرار داده‌اند. این خبر از سوی امارات هنوز تایید نشده است.

۱۹:۳۲ ۴.۵.۱۳۹۷

هشدار آمریکا به ترکیه درباره کشیش زندانی آمریکایی

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و معاونش مایک پنس ترکیه را تهدید کردند که اگر اندرو کرگ برانسون کشیش آمریکایی را آزاد نکند، با تحریم‌های جدی مواجه خواهد شد. اندرو کرگ برانسون که ۵۰ سال دارد در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اتهام ارتباط با گروه‌های شورشی کرد بازداشت شد. وی روز چهارشنبه به خاطر «بیماری» از زندان به حصر خانگی منتقل شد.

۱۹:۱۸ ۴.۵.۱۳۹۷

ابراز تردید فرانسه درباره نتایج گفت‌وگوهای ترامپ و رئیس کمیسیون اروپا

برونو لو مر وزیر دارایی فرانسه نسبت به نتایج دیدار ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره مناقشات تجاری دو سوی اقیانوس اطلس ابراز تردید کرد. وزیر دارایی فرانسه خواستار شفافیت در مورد اقدامات مورد توافق رئیس کمیسیون اروپا و رئیس جمهور آمریکا شد و گفت مذاکرات تجاری نمی‌تواند زیر فشار صورت بگیرد. روز چهارشنبه رئیس کمیسیون اروپا و رئیس جمهور آمریکا گفتند دو طرف توافق کرده‌اند برای حذف همه موانع تجاری، یارانه‌ها و تعرفه‌ها تلاش کنند. وزیر دارایی فرانسه اما می‌گوید موانع غیرتعرفه‌ای یا محصولات کشاورزی «مذاکره‌پذیر نیستند.» دولت آلمان اما از نتایج دیدار ژان کلود یونکر و دونالد ترامپ استقبال کرده است.

۱۸:۵۶ ۴.۵.۱۳۹۷

کتک‌کاری خلبانان عراقی پرواز مشهد-بغداد

هواپیمایی عراق دو خلبان این خطوط هوایی را که در مسیر پرواز مشهد- بغداد کتک‌کاری کرده بودند، تعلیق کرد. خبرگزاری فرانسه گزارش داده که کتک‌کاری خلبان و کمک‌خلبان بر سر غذا بوده است. این هواپیما حامل ۱۵۷ مسافر بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG