لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۳

خبرخوان پنجشنبه ۴ مرداد

مجموعه‌ای از مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در چهارمین روز مرداد ماه ۹۷

۱۶:۴۱ ۴.۵.۱۳۹۷

نگرانی امارات از افتراق دیدگاه آمریکا و اروپا در قبال ایران

انور قرقاش
انور قرقاش

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، می‌گوید کشورش در مورد واگرایی دیدگاه‌های ایالات متحده و اروپا در قبال ایران نگرانی دارد.

این وزیر اماراتی که روز چهارشنبه در لندن سخن می‌گفت، هم‌چنین اعلام کرد که کشورش آماده است سهم بیشتری را در زمینه امنیت در خاورمیانه برعهده بگیرد. انور قرقاش افزود که امارات دیگر نمی‌تواند برای امنیت منطقه بر عملیات نظامی متحدان خود یعنی ایالات متحده و بریتانیا متکی بماند.

۱۶:۲۱ ۴.۵.۱۳۹۷

انباشت ۲۱۵ تن طلا در خانه‌ها

به گزارش خبرگزاری میزان، محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون طلا و جواهر، با اشاره به اینکه ۱۵ تن از این حجم طلا سکه‌های پیش فروش شده‌است افزود: در نوبت اول واگذاری سکه‌ها حدود ۱٫۵ میلیون سکه به متقاضیان واگذار شد که برخلاف انتظار برای ورود این تعداد سکه به بازار، این کالاها به منازل منتقل شده‌است.

وی با بیان اینکه طبق برآورد برای سال‌های قبل بیش از ۲۰۰ تن طلا نیز از سال‌های گذشته در منازل انباشت شده‌است گفت: «با انجام واگذاری‌ها در نوبت دوم ۷۰ تن طلای جدید به بازار وارد می‌شود که در صورت وارد نشدن این سکه‌ها به بازار انباشت طلا در منازل به ۳۰۰ تن خواهد رسید.»

۱۶:۰۹ ۴.۵.۱۳۹۷

کلیپ وزارت امور خارجه آمریکا: اروپا از تهدید تروریسم حمایت شده توسط رژیم ایران مصون نیست

در اوایل این ماه، یک دیپلمات ایرانی مستقر در وین به اتهام تأمین مواد منفجره برای بمبگذاری در یک گردهمایی سیاسی در فرانسه، دستگیر شد. کانال یوتیوب وزارت امور خارجه آمریکا به زبان فارسی (USAdarFarsi) در این ارتباط و در مورد موارد مرتبط با این خبر گزارشی تهیه کرده است با عنوان «اروپا از تهدید تروریسم حمایت شده توسط رژیم ایران مصون نیست»:

.
please wait
Embed
.

No media source currently available

0:00 0:01:25 0:00

۱۶:۰۵ ۴.۵.۱۳۹۷

وزارت خارجه ایران اظهارات سفیر عربستان در آمریکا را «پوچ و بی‌ارزش» خواند

روابط عمومی وزارت خارجه ایران روز پنج‌شنبه اظهارات اخیر سفیر عربستان سعودی در آمریکا را رد کرد و نقل قول او از محمدجواد ظریف را «ادعای پوچ» و «مضحک» خواند.

خالد بن سلمان، سفیر سعودی در واشینگتن، در یادداشتی که روز دوشنبه همزمان در «الشرق الاوسط» و وبسایت «عرب نیوز» منتشر شد گفته بود محمدجواد ظریف در جریان دیدارش با یکی از مقام‌های سابق آمریکا گفته بود «خامنه‌ای از واقعیت جدا افتاده» و ایالات متحده باید تا زمان مرگ او و قدرت گرفتن میانه‌روها از ایران حمایت کند.

روابط عمومی وزارت خارجه ایران این اظهارات را «تلاش مذبوحانه برای ایجاد شک و شکاف» و «اخلال در انسجام داخلی و اتحاد دولت – ملت» خوانده است که «موضوعی نیست که آنها ... بتوانند روی آن حساب کنند».

۱۳:۴۹ ۴.۵.۱۳۹۷

انفجاری در بیرون سفارت آمریکا در چین رخ داد

پلیس چین می‌گوید عامل انفجار در بیرون سفارت آمریکا در پکن، مردی بوده‌است که یک وسیله انفجاری کوچک را منفجر کرد. در بیانیه پلیس گفته شده‌است که این مرد ۲۶ ساله و از اهالی شهر تونگلیائو در شمال شرقی چین بوده‌است. به گفته پلیس در این انفجار به جز عامل آن به فرد دیگری آسیبی نرسیده‌است. جراحت عامل حادثه که بازداشت شده نیز وخیم اعلام نشده‌است. به دنبال وقوع این انفجار که بعدازظهر پنج‌شنبه به وقت محلی روی داد، تصاویر متعددی در شبکه‌های اجتماعی از حضور گسترده پلیس و زبانه کشیدن دود منتشر شده‌است. برخی خبرگزاری‌ها از قول شاهدان عینی از آتش گرفتن یک خودروی پلیس نیز خبر داده‌اند.

۱۳:۱۸ ۴.۵.۱۳۹۷

قاسم سلیمانی: دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی گفت که «دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست».

این تهدید وی پس از آن بیان می‌شود که شورشیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن به دو نفتکش عربستان سعودی در باب‌المندب حمله کردند و باعث توقف موقت تمامی نقل و انتقالات نفت از دریای سرخ شدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی در همدان خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نیز از عبارات تندی استفاده کرده و گفت که «من خودم به تنهایی در مقابلت می‌ایستم» و «من حریف تو هستم».

قاسم سلیمانی در اظهارات خود، دونالد ترامپ را «قمارباز» نامید و اضافه کرد: «تو ما را تهدید می‌کنی به این که اقدامی انجام می‌دهی که در دنیا سابقه ندارد. این ادبیات کاباره است. یک کاباره‌چی با دنیا اینگونه حرف می‌زند.»

او افزود: «وی ادامه داد: در گذشته آمریکا ابهتی داشت اما امروز زباله‌های ایران یعنی منافقین را دور خود جمع کرده‌اید تا چه چیزی را ثابت کنید؟»

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می‌کردید و امروز آمدید ما را تهدید می‌کنید؟»

این عبارات قاسم سلیمانی واکنشی است به توئیت اخیر ترامپ خطاب به حسن روحانی که در آن هشدار داده بود تهدید کردن آمریکا برای ایران عواقب بدی در پی خواهد داشت.

۱۲:۱۷ ۴.۵.۱۳۹۷

هشدار در مورد موج جدید ابتلا به وبا در یمن

مؤسسه خیریه بین‌المللی «کودکان را نجات دهید» می‌گوید هزاران نفر از مردم یمن در هفته‌های آتی در معرض موج جدید ابتلا به وبا قرار دارند.

این مؤسسه می‌گوید که در هفته اول ژوئیه تقریباً ۳۰۰۰ مورد وبا در یمن گزارش شده که بالاترین میزان شیوع این بیماری از ابتدای سال است.

۱۲:۰۶ ۴.۵.۱۳۹۷

شکایت «رسمی» ایران از سخنرانی پومپئو

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خبر داد که جمهوری اسلامی رسماً از سخنرانی اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در جمع گروهی از آمریکاییان ایرانی‌تبار شکایت کرده است.

به گفته بهرام قاسمی این سخنرانی «بیانیه الجزایر» را نقض کرده و شکایت جمهوری اسلامی در این خصوص، طی یادداشتی که به دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران در سفارت سوئیس داده شده است.

وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه٬ ۳۱ تیرماه نیز در جمع گروهی از آمریکاییان ایرانی‌تبار حکومت ایران را به «مافیا»‌ تشبیه کرده و گفته بود جمهوری اسلامی در راه «صدور انقلاب»٬ رونق اقتصادی٬ آزادی‌ها و منافع شهروندان ایرانی را هزینه کرده است.

عنوان سخنرانی شب یک‌شنبه آقای پومپئو «حمایت از صدای مردم ایران» بود. این سخنرانی در کتابخانه ریگان در سیمی‌ولی واقع در ایالت کالیفرنیا برگزار شد.

۱۱:۱۹ ۴.۵.۱۳۹۷

شمار کشته‌های حملات داعش در جنوب سوریه به حدود ۲۵۰ نفر رسید

شمار قربانیان حملات گسترده گروه داعش به مناطق عمدتا دروزی‌نشین در استان سویدا، در جنوب سوریه، به ۲۴۶ نفر رسید.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، ۱۳۵ از قربانیان این حمله که روز چهارشنبه روی داد غیرنظامی بودند و بقیه، هواداران حکومت یا کسانی بودند که برای دفاع از منطقه خود مسلح شده بودند.

حملات روز چهارشنبه که شامل تیراندازی و انفجارهای متعدد، از جمله انفجارهای انتحاری بود، یکی از مرگ‌بارترین حملات داعش طی یک روز در سوریه به شمار می‌رود.

۱۱:۰۶ ۴.۵.۱۳۹۷

محمود صادقی: سوالم درباره حساب‌های قوه قضائیه با اصرار لاریجانی به تعویق افتاد

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در توئیتر خود خبر داده است که مطرح شدن سوالش درباره حساب‌های قوه قضائیه با اصرار علی لاریجانی، رئیس مجلس، یک هفته دیگر به تعویق افتاده است.

آقای صادقی آبان سال گذشته از صادقی آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، خواسته بود که درباره «شایعه» واریز میلیاردها تومان از وجوه این قوه به حساب‌های شخصی‌اش توضیح دهد؛ اما به دنبال این اظهارات حکم جلب او صادر شد که انتقادهایی را برانگیخت.

درباره پیشینه حساب‌های شخصی در قوه قضائیه بیشتر بخوانید

بیشتر

XS
SM
MD
LG