لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۷

خبرخوان سه‌شنبه ۹ مرداد

مجموعه‌ای از مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در نهمین روز از مرداد ماه ۹۷

۱۵:۱۶ ۹.۵.۱۳۹۷

مطهری سپاه پاسداران و «دلواپسان» را مسبب وضع کنونی کشور دانست

علی مطهری، نائب رئیس مجلس، سپاه پاسداران و «دلواپسان» را مسبب اوضاع کنونی کشور دانست و گفت نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت.

به گزارش ایسنا علی مطهری در واکنش به مطرح شدن مسئله عدم کفایت رئیس جمهور به خبرنگاران مجلس گفت: «مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.»

علی مطهری تصریح کرد: «اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید... وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.»

۱۴:۵۶ ۹.۵.۱۳۹۷

تظاهرات و اعتصاب در اصفهان

برپایه گزارش‌های منتشر شده، شهروندان اصفهانی روز سه‌شنبه نهم مرداد در اعتراض به اوضاع معیشتی دست به تظاهرات زده‌اند.

گزارش‌ شده که مغازه‌داران و کسبه در منطقه شاپور جدید دست به اعتصاب زده‌اند. همچنین گزارش‌هایی از اعتصاب کامیون‌داران در شمال شهر اصفهان منتشر شده است.

معترضان شعارهایی چون «سوریه را رها کن فکری به حال ما کن»، «رضا شاه روحت شد» و «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می‌دهند.

علاوه بر مشکلات معیشتی، شهروندان اصفهانی با کمبود برق و آب نیز مواجه‌اند.

۱۳:۵۶ ۹.۵.۱۳۹۷

روحانی: نمی‌خواهیم مشکلی در آبرا‌ه‌های جهانی ایجاد شود

دریافت استوارنامه سفیر جدید بریتانیا از سوی حسن روحانی
دریافت استوارنامه سفیر جدید بریتانیا از سوی حسن روحانی

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، هنگام دریافت استوارنامه رابرت مک‌ایر سفیر جدید بریتانیا، گفت: «جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده و نمی‌خواهد مشکلی در آبراه‌های جهانی ایجاد شود، اما هیچگاه از حق خود در صادرات نفت نیز، به راحتی نمی‌گذرد.»

پیشتر حسن روحانی گفته بود اگر نفت ایران صادر نشود کشور دیگری هم نمی‌تواند نفت از خلیج فارس صادر کند. آمریکا گفته است در نظر دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

۱۳:۳۶ ۹.۵.۱۳۹۷

وندی شرمن: ایران ممکن است برای مذاکره شرط داشته باشد

وندی شرمن معاون وزیر خارجه دولت باراک اوباما در واکنش به اعلام آمادگی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکرات بدون قید و شرط با ایران نوشت: «آقای رئیس جمهور ایران فقط ممکن است یک شرط داشته باشد- پیوستن دوباره (آمریکا) به جامعه جهانی در حمایت از برجام که تضمینی است که هیچگاه ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد.»

دونالد ترامپ روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با جوزپه کنته نخست‌وزیر ایتالیا اعلام آمادگی کرد که بدون پیش‌شرط با رهبران ایران مذاکره کند.

۱۳:۲۲ ۹.۵.۱۳۹۷

انتقاد شدید جمهوری اسلامی از محسن رضایی

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود با انتقاد شدید از محسن رضایی نوشت: «یک نظامی سابق که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است در اظهارنظر عجیبی درباره احتمال وقوع حمله نظامی آمریکا به ایران گفته است: "من به ملت ایران به عنوان یک سرباز قول می‌دهم اگر آمریکایی‌ها بخواهند به ایران چشم بدی داشته باشند و به فکر حمله نظامی باشند، مطمئن باشند، حداقل هفته اول هزار نفر آمریکایی را اسیر می‌گیریم که آن موقع برای آزاد کردن هر کدامشان باید چند میلیارد دلار بدهند..." عجیب است که این آقا فکر می‌کند آمریکایی‌ها به ما حمله زمینی می‌کنند و ما ظرف یک هفته هزار نفرشان را اسیر می‌کنیم! عجیب‌تر، حضور فردی که اینگونه فکر می‌کند در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.»

محسن رضایی فرمانده سابق سپاه اکنون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

۱۲:۳۳ ۹.۵.۱۳۹۷

اعلام آمادگی خانه موسیقی برای برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی برای برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان اعلام آمادگی کرد. وی به ایسنا گفت: «اگر این هنرمند آمادگی برگزاری چنین کنسرتی داشته باشد، ما نیز می‌توانیم در این زمینه کمک کنیم اما ارائه مجوز کنسرت موسیقی به ما مربوط نمی‌شود و باید مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مجوز را بدهد.»

همایون شجریان روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد، سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

۱۲:۱۶ ۹.۵.۱۳۹۷

ایرانی‌ها امسال «یکهزار» خانه ۱۶۰ هزار دلاری در ترکیه خریداری کرده‌اند

آپارتمان برای فروش در آنتالیا
آپارتمان برای فروش در آنتالیا

رضا کاظمی رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه، اعلام کرد بنا بر آمارهای غیررسمی، از ابتدای امسال هزار واحد ساختمانی توسط ایرانیان در ترکیه خریداری شده که متوسط قیمت آنها ۱۶۰ هزار دلار است. این عضو اتاق بازرگانی ایران به ایلنا گفت به خاطر تحولات اخیر و کاهش ارزش پول ملی شماری از ایرانی‌ها به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ترکیه روی آورده‌اند.

۱۲:۰۲ ۹.۵.۱۳۹۷

پروانه سلحشوری: حسن روحانی منتظر استیضاح وزراست

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین با بیان اینکه «ناکارآمدی و عدم مدیریت مطلوب کل سیستم را فراگرفته» گفت: «متأسفانه شاهد یک سیستم فشل و رها شده هستیم که نه وزرا به درستی کار می‌کنند، نه رئیس‌جمهور و نه دیگر نهادهای مدیریتی کشور...».

نماینده تهران در مجلس گفت به گمان او حسن روحانی منتظر استیضاح وزرا از سوی مجلس است تا اگر این وزرا رأی اعتماد نگرفتند تغییراتی در کابینه اعمال کند.

۱۱:۲۳ ۹.۵.۱۳۹۷

بقایی با بدرقه احمدی‌نژاد به اوین بازگشت

بازگشت حمید بقایی به زندان
بازگشت حمید بقایی به زندان

حمید بقایی پس از یک مرخصی پنج روزه به زندان اوین بازگشت. کانال دولت بهار گزارش داد محمود احمدی‌نژاد، معاون سابقش را در مقابل زندان اوین بدرقه کرد. این کانال نوشته است به خاطر اعتصاب غذا دستگاه گوارش، کلیه‌ها و کبد حمید بقایی آسیب دیده و مسئولان با تمدید دوره درمان وی موافقت نکرده‌اند. حمید بقایی که با اتهامات مالی به ۱۵ سال حبس محکوم شده و در اسفند سال گذشته بازداشت شد.

۰۷:۵۱ ۹.۵.۱۳۹۷

«ایران جزو کشورهایی‌ست که بیشترین آمار ابتلا به آلزایمر را دارد»

خبرگزاری دولتی ایران می‌گوید «از هر ۱۰ ایرانی سالمند، یکی به آلزایمر مبتلا است» و ایران «جزو کشورهایی‌ست که بیشترین آمار ابتلا به الزایمر را دارد».

به گفته ایرنا «بیش‌ از ۷۰۰ هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور وجود دارد». این خبرگزاری می‌گوید «هیچ نهاد یا دستگاهی برای کمک‌‌رسانی، ارائه‌ آموزش‌های لازم و ساماندهی بیماران آلزایمر وجود ندارد».

آلزایمر یا «بیماری فراموشی» اختلالی در مغز است که در پی آن توانایی‌های ذهنی بیمار به‌مرور کاهش می‌یابد. برآوردهای سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا بودند و ۱.۹ میلیون نفر نیز به‌دلیل ابتلا جان خود را از دست داده‌اند. ۳۱ شهریور ماه روز جهانی مقابله با آلزایمر است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG