لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۲

خبرخوان چهارشنبه ۷ شهریور

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در هفتمین روز از شهریورماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۳:۱۱ ۷.۶.۱۳۹۷

نتایج تحقیقی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است نشان می‌دهد که تفنگ سالانه حدود ۲۵۰ هزار قربانی در سراسر جهان می‌گیرد.

این تحقیق عنوان می‌کند که حدود نیمی از این آمار متعلق به شش کشور برزیل، کلمبیا، گواتمالا، مکزیک، ونزوئلا و آمریکاست. بر اساس این تحقیق، سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان ۲۵۱ هزار نفر کشته شدند که در مقایسه با ۲۰۹ هزار نفر در سال ۱۹۹۰، شمار قربانیان تفنگ در این سال‌ها رو به ازدیاد داشته است.

۶۴ درصد قربانیان تفنگ در سال ۲۰۱۶ به قتل رسیده‌اند. ۲۷ درصد آنها خودکشی کرده‌اند و ۹ درصد دیگر بر اثر تصادف جان باخته‌اند.

۱۹:۲۸ ۷.۶.۱۳۹۷

صادرات نفت ایران کاهش یافت

آمارها نشان می دهد صادرات نفت ایران از ماه مه سال جاری که آمریکا خروج از برجام را اعلام کرد، بصورت متمادی کاهش یافته و اکنون به روزانه ۲ میلیون و ۵۰ هزار بشکه رسیده است.

ماه قبل از خروج آمریکا از برجام، مجموع صادرات روزانه نفت و میعانات گازی ایران سه میلیون و ۹۰ هزار بشکه بود که بالاترین میزان از زمان رفع تحریم‌ها در ژانویه ۲۰۱۶ به شمار می‌رود.

۱۷:۰۹ ۷.۶.۱۳۹۷

پایگاه چندرسانه‌ای «گورهای جمعی و سربه‌نیست‌شدگان در ایران» رونمایی شد

وب‌سایت «عدالت برای ایران» روز چهارشنبه مجموعه‌ای از اطلاعات و نقشه‌ گورهای جمعی در سراسر ایران را به همراه ویدئوهایی از شاهدان، اطلاعات مربوط به قربانیان و مقاماتی که مسئول این فجایع بودند به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس عموم قرار داد.

پایگاه چندرسانه‌ای موسوم به «خاکْ‌رنج» همزمان با سی‌امین سالگرد کشتار ۶۷ و در آستانه روز جهانی ناپدیدشدگان قهری (۳۰ اوت) در دسترس قرار گرفت.

۱۶:۰۹ ۷.۶.۱۳۹۷

خامنه‌ای: از اروپایی‌ها، در مسائلی نظیر برجام قطع امید کنید

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه ضمن تاکید بر «منتفی بودن هر گونه مذاکره با آمریکایی‌ها» اشاره کرد که ارتباط با اروپا «ایرادی ندارد»، اما دولت حسن روحانی نباید در زمینه برجام به اروپایی‌ها امید داشته باشد.

آن طور که در وب‌سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی آمده است، او گفت: «ارتباط و ادامه مذاکره با اروپا ایراد ندارد اما باید ضمن ادامه این کار از آنها درباره مسائلی نظیر برجام و یا اقتصاد قطع امید کنید.»

او همچنین بر «منتفی بودن هر گونه مذاکره» با آمریکایی‌ها تاکید کرد و افزود: نتیجه مذاکره با مسئولان قبلی آمریکا که حداقل ظاهرساز بودند این گونه شد، حالا با مسئولان وقیح و هتاک فعلی که شمشیر را برای ایرانی‌ها از رو بسته‌اند چه مذاکره‌ای داریم؟!

آقای خامنه‌ای در ادامه مذاکره با آمریکا را قدغن کرد: «بنابراین مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکایی‌ها صورت نخواهد گرفت.»

او همچنین تذکر داد که اختلاف نظر میان مقامات جمهوری اسلامی «نباید رسانه‌ای شود، زیرا مردم را نگران و مضطرب می‌کند».

او در عین حال جلسه علنی روز گذشته مجلس را که به سوال از رئیس جمهور و قانع نشدن نمایندگان گذشت «جلسه بسیار خوب» توصیف کرده و آن را «نمایش اقتدار جمهوری اسلامی» دانست.

۱۴:۲۷ ۷.۶.۱۳۹۷

جشنواره فیلم ونیز روز چهارشنبه افتتاح می‌شود

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۸ روز چهارشنبه با نمایش فیلم «اولین انسان»، اثر جدید دیمین چزل، خالق «لالا لند»، با بازی رایان گازلینگ آغاز می‌شود.

این جشنواره که از جمله بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی دنیاست امسال نیز ۲۱ فیلم را برای رقابت بر سر «شیر طلایی» خود دعوت کرده است، جایزه‌ای که گیلرمو دل‌تورو در راس هیئتی در مورد برنده آن تصمیم خواهد گرفت.

برخی از مهم‌ترین کارگردانان این سال‌ها در این مجموعه می‌گنجند، از ژاک اودیار با فیلم «برادران سیسترز» تا الیوی‌یر آسایاس با فیلم «غیرداستانی»، از لازلو نمش، خالق فیلم «پسر شائول»، با فیلم «غروب» تا جنیفر کنت با فیلم «بلبل»، و از آلفونسو کوآرون تا برادران کوئن.

اما این جشنواره از همین حالا با دو دردسر و جنجال روبه‌رو بوده است: یکی همین حضور جنیفر کنت که تنها کارگردان زن حاضر در بخش مسابقه است. فمینیست‌ها با نامه‌ای سرگشاده به تنها بودن او در این فهرست اعتراض کرده‌اند.

این دومین سالی است که جشنواره ونیز در بخش مسابقه تنها از یک فیلمساز زن دعوت کرده است.

و جنجال دوم این که نت‌فلیکس به عنوان یکی از تهیه‌کننده‌های حاضر در جشنواره قرار است بعضی از فیلم‌ها را به طور همزمان به شکل آن‌لاین نیز نمایش دهد؛ برخی کارشناسان معتقدند که این امر لطمه‌ای است به اقتصاد سینما.

ونسا ردگریو، هنرپیشه انگلیسی، و دیوید کراننبرگ، کارگردان کانادایی، شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهند کرد.

۱۳:۰۷ ۷.۶.۱۳۹۷

بازداشت «گردانندگان سایت قمار» در کرج

خبرگزاری میزان به نقل از دادستان استان البرز از بازداشت پنج «گرداننده سایت قمار» و ضبط اموال آنها در شهر کرج خبر داد.

به گفته حاجی رضا شاکرمی، این متهمان «۲۵۰ میلیون تومان به دلار» به پلیس فضای مجاری، فتا، رشوه داده بودند.

او گفت: «پرداخت رشوه به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در قالب دلار به پلیس فتا با هماهنگی بازپرس و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی دریافت و ضمیمه پرونده شده است.»

موجودی حساب‌های این سایت قمار که همه به گفته مقام قضایی مسدود شده‌اند سه میلیارد تومان عنوان شده است.

۱۲:۵۴ ۷.۶.۱۳۹۷

دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با رهبر جمهوری اسلامی

حسن روحانی، رئیس جمهور، به اتفاق اعضای کابینه‌اش روز چهارشنبه به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت.

این دیدار یک روز پس از آن رخ می‌دهد که حسن روحانی برای پاسخ دادن به سوالات اقتصادی نمایندگان به مجلس رفت، اما از قانع کردن آنها بازماند.

حال پرسش این است که آیا نمایندگان منتقد دولت می‌توانند پرونده او را به قوه قضاییه ارجاع دهند یا خیر: رئیس مجلس می‌گوید که نمی‌توانند.

گفته‌های آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه روز چهارشنبه هنوز منتشر نشده است.

۱۲:۴۸ ۷.۶.۱۳۹۷

پرونده سوال از روحانی «به قوه قضاییه نمی‌رود»

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد سوال از حسن روحانی به دلیل «ذکر نشدن موضوع نقض قانون و استنکاف در طرح سوال» نمایندگان، قابل ارجاع به قوه قضاییه نیست.

در همین زمینه سخنگوی شورای نگهبان هم آیین‌نامه مجلس درباره سوال از رئیس‌ جمهور را «مبهم» خواند.

این اظهارات پس از حضور آقای روحانی در مجلس برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان درباره وضعیت اقتصادی کشور و کاهش شدید ارزش ریال و قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وی مطرح می‌شود.

۱۲:۱۶ ۷.۶.۱۳۹۷

«۲۰ میلیون» جوان در ایران بیکارند

رئیس فراکسیون کار در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با ارائه آماری از بیکاری «۲۰ میلیون جوان» ۱۵ تا ۲۹ ساله در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از محمدرضا بادامچی گفت: «اکنون یک نفر از شش نفر در جامعه ایرانی کار می‌کنند، قریب به ۲۰ میلیون نفر جوانان ۱۵ الی ۲۹ ساله کشور بیکار هستند.»

به گفته آقای بادامچی، نرخ بیکاری مردان بین سنین ۱۵ الی ۲۹ سال در ایران معادل ۲۱ درصد و همین نرخ برای زنان ۴۰ درصد است.

۱۲:۰۹ ۷.۶.۱۳۹۷

«ضرب و شتم» دراویش متحصن در زندان فشافویه

دیدبان حقوق بشر روز چهارشنبه در یک پیام توییتری از «ضرب و شتم» دراویش متحصن در زندان فشافویه خبر داد.

آن طور که در این پیام آمده است، دراویش متحصن در «تیپ ۳» زندان فشافویه به دست نیروهای گارد مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG