لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۷

خبرخوان جمعه ۲۳ شهریور

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست‌وسومین روز از شهریورماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۰۰:۳۰ ۲۳.۶.۱۳۹۷

وزیر ارشاد: ممنوع‌ شدن معتمدی از کار، ناشی از سوءتفاهم بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران «ممنوع‌الکار» شدن محمد معتمدی، خواننده ایرانی، را ناشی از «سوءتفاهم» دانسته و گفته که این مسئله حل شده است.

عباس صالحی در یک پست توئیتری نوشته است:‌«همکاران معاونت هنری پیگیری داشتند، ظاهراً سوءتفاهمی پیش‌آمده و آقای معتمدی هم پست پیشین را از صفحه اینستاگرام خود حذف کرده‌اند. با تشکر ویژه از ایشان و نیز دوستانی که موضوع را مطرح و پیگیری کردند».

وی توضیح بیشتری در این زمینه نداده است.

آقای معتمدی که چند روز پیش نخستین کنسرت رایگان خود را در بوستان «آب و آتش» تهران به رهبری علی اکبر قربانی برگزار کرده بود روز پنجشنبه در صفحه اینستاگرام‌اش از ممنوع الکار شدن خود خبر داده بود.

وی گفته بود: «پلیس اماکن او را از فعالیت حرفه‌‌ای به دلیل این که مجوزش فقط براى پلى‌بک صادر شده بود ولى با ارکستر و نوازندگان خانم و آقا روى صحنه رفته است، ممنوع شده است».

۲۳:۵۱ ۲۲.۶.۱۳۹۷

خواننده اولین کنسرت خیابانی در تهران، «ممنوع‌ الکار» شد

محمد معتمدی، که چند روز پیش نخستین کنسرت رایگان خود را در بوستان «آب و آتش» تهران به رهبری علی اکبر قربانی برگزار کرده بود در صفحه اینستاگرام‌اش از ممنوع الکار شدن خود خبر داد.

آقای معتمدی در این زمینه گفته است: «پلیس اماکن او را از فعالیت حرفه‌‌ای به دلیل این که مجوزش فقط براى پلى‌بک صادر شده بود ولى با ارکستر و نوازندگان خانم و آقا روى صحنه رفته است، ممنوع شده است».

وی افزوده است: «البته اقرار مى‌كنم كه سه ساعت مانده به آغاز كنسرت خيابانى در پارك آب و آتش، اين موضوع كه نبايد اركستر روى استيج بيايد و فقط اجازه پلى‌بك دارم به صورت تلفنى قوياً به بنده گوشزد شد ولى بنده اهميتى ندادم حتى نگذاشتم رهبر اركستر و اعضاى محترم گروه بویی ببرند. اين كنسرت بايد اجرا مى‌شد و بنده حاضرم تاوانش را به تنهايى بپردازم».

نخستین بار همایون شجریان به منظور همدردی با مشکلات مردم ایران برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی اعلام آمادگی کرده بود.

۲۳:۲۶ ۲۲.۶.۱۳۹۷

تایید طرح «ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» توسط شورای نگهبان

سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان روز پنجشنبه خبر داد که «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» توسط شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد».

مجلس ایران در جلسه علنی روز دوم مرداد، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی را محدود کردند.

این قانون تنها اجازه به‌کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را می‌دهد که شامل روسای سه قوه، ‌ معاون اول رئیس‌جمهورب، ‌ نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهوری است.

۲۳:۱۷ ۲۲.۶.۱۳۹۷

برای خواندن خبرهای روز پنجشنبه ۲۲ شهریور به این صفحه مراجعه کنید.

XS
SM
MD
LG