لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۳

خبرخوان جمعه ۲۳ شهریور

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست‌وسومین روز از شهریورماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۱:۵۵ ۲۳.۶.۱۳۹۷

پل منافورت «پذیرفت» با رابرت مولر همکاری کند

گزارش ها حاکی است که پل منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، ضمن پذیرش اتهامات ، قبول کرده است که با رابرت مولر، مستشار ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا همکاری کند.

به گزارش رویترز، پل منافورت، ۶۹ ساله، براساس توافق با دادستان‌ها پذیرفت که به دو جرم خود اعتراف کرده و با تحقیقات رابرت مولر همکاری کند.

این در حالی است که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این گزارش در بیانیه ای اعلام کرده است: این موضوع هیچ ربطی به رئیس جمهوری (دونالد ترامپ) و پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ندارد.

اعضای هیات منصفه یک دادگاهی در آمریکا در ۳۰ مرداد پُل منافورت را در هشت اتهام از ۱۸ اتهام مطرح شده علیه وی مجرم شناخت.

این هشت مورد عبارتند از ۵ اتهام مربوط به فرار مالیاتی، یک اتهام مربوط به اعلام نکردن حساب‌های بانکی خارج از کشور و دو اتهام دیگر نیز مربوط به تخلفات بانکی است.

۱۹:۲۸ ۲۳.۶.۱۳۹۷

آمریکا یک شرکت تایلندی مرتبط با هواپیمایی ماهان را تحریم کرد

​وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه ۲۳ شهریور اعلام کرد که شرکت «مایی اویشین» مستقر در تایلند را به دلیل ارتباط با شرکت ماهان مورد تحریم قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری خبر قرار گرفتن این شرکت در فهرست تحریمی آمریکا را اعلام کرده است.

شرکت ماهان ایر در سال ۲۰۱۱ به اتهام ارائه خدمات به نیروی قدس سپاه پاسداران و انتقال نیرو و سلاح به لبنان و سوریه در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ۱۸ تیرماه از تحریم یک شرکت گردشگری و مسافرتی مستقر در مالزی به دلیل ارائه خدمات به شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» خبر داده بود.

۱۶:۱۷ ۲۳.۶.۱۳۹۷

پاسخ منفی اقلیم کردستان به خواسته مقام ارشد نظامی ایران

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق روز پنج‌شنبه از مخالفت این دولت با خواسته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران مبنی بر تحویل باقی‌مانده اعضای حزب دموکرات کردستان به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری شفق‌نیوز که اخبار مربوط به اقلیم کردستان را پوشش می‌دهد، سفین دزیی، سخنگوی دولت، در گفت‌وگو با خبرنگاران در اربیل گفت که تحویل هیچ یک از اعضای احزاب کردستان به ایران امکان‌پذیر نیست.

در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان در شهر کوی‌سنجق عراق، روز سه‌شنبه هفته جاری محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، نیز گفت: «دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهند مقرهایی علیه ایران ایجاد شود و این‌ها مجرم هستند یا باید باقی‌مانده آنها را به ما تحویل دهند و یا از کشورشان اخراج کنند.»

۱۵:۳۳ ۲۳.۶.۱۳۹۷

سعید کنگرانی، بازیگر در امتداد شب و دایی‌جان ناپلئون، درگذشت

سعید کنگرانی، بازیگر فیلم‌های در امتداد شب و دایی‌جان ناپلئون، ظهر روز جمعه، ۲۳ شهریورماه، بر اثر سکته قلبی در ۶۴ سالگی درگذشت.

سعید کنگرانی کار در سینما و تئاتر ایران را پیش از انقلاب سال ۵۷ آغاز کرد، اما پس از انقلاب چندان عرصه برای فعالیت پیدا نکرد.

کنگرانی قرار بود در سریالی با عنوان «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه بازی کند.

آخرین فیلم سینمایی او «ازدواج به سبک ایرانی» بود.

۱۳:۲۲ ۲۳.۶.۱۳۹۷

مولاوردی: از اثرگذاری بر پرونده اتباع خارجی زندانی ناتوانیم

دستیار رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی می‌گوید که دولت حسن روحانی در اثرگذاری بر پرونده اتباع خارجی زندانی در ایران ناکام بوده است.

در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس که روز جمعه ۲۳ شهریور منتشر شد، شهیندخت مولاوردی گفته است که برخورد قضایی با نزار زکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا، مورد تأیید دولت حسن روحانی نیست اما دولت در تأثیرگذاری بر این پرونده ناکام بوده است.

در واکنش به این گفته‌ها، وکیل نزار زکا در آمریکا، از موضع‌گیری خانم مولاوردی استقبال کرده اما گفته است که چنین اظهاراتی این واقعیت را که «نزار ربوده و زندانی شده و با او همچون یک مهمان برخورد نشده» تغییر نمی‌دهد.

نزار زکا، سه سال پیش به دعوت خانم مولاوردی که در آن زمان معاون امور زنان و خانواده حسن روحانی بود به ایران سفر کرد، اما هنگام مراجعه به فرودگاه برای بازگشت از ایران، بازداشت شد.او دیرتر در دادگاهی که پشت درهای بسته برگزار شد، به جاسوسی متهم و به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

۱۲:۲۲ ۲۳.۶.۱۳۹۷

بازداشت سه گردشگر خارجی در «خانه فساد» در عباس‌آباد مازندران

دادستان استان مازندران روز پنج‌شنبه از دستگیری سه گردشگر خارجی در «یک خانه فساد» در شهرستان عباس‌آباد خبر داد.

این مقام قضایی به هویت این گردشگران و تابعیت آنها اشاره‌ای نکرده است.

خبرگزاری رکنا در گزارش خود می‌گوید که این گردشگران خارجی به همراه دو زن ایرانی «در حین اعمال خلاف شرع» به دست پلیس دستگیر شده‌اند.

۱۱:۲۶ ۲۳.۶.۱۳۹۷

کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل، به خاک سپرده شد

کوفی عنان، دیپلمات و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، روز پنج‌شنبه در کشور زادگاهش غنا در حضور هزاران نفر به خاک سپرده شد.

روز پنج‌شنبه هزاران نفر عزادار در مرکز کنفرانس شهر آکرا، پایتخت غنا، گرد هم آمدند تا به این برنده جایزه نوبل صلح ادای احترام کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل فعلی سازمان ملل، نیز در این مراسم حضور داشت.

کوفی عنان در پایان مردادماه گذشته در ۸۰ سالگی به علت بیماری درگذشت.

او در سال ۱۹۶۲ به سازمان ملل پیوست و در واقع نخستین دبیرکل سازمان است که پس از طی مدارجی در خود این نهاد، به مقام دبیرکلی رسید.

۱۱:۱۵ ۲۳.۶.۱۳۹۷

کنایه وزیر خارجه آمریکا به خامنه‌ای در موضوع سکوت در برابر مسائل مسلمانان چین

وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه در یک پیام توییتری با «ریاکار» خواندن جمهوری اسلامی، از سکوت آیت‌الله خامنه‌ای در برابر مسائل اقلیت مسلمان اویغور در چین انتقاد کرد.

در این توییت آمده است: «خامنه‌ای خود را رهبر جهان اسلام تصور می‌کند، اما رژیمش در برابر مصائب صدها هزار شهروند مسلمان چین، از خریداران بزرگ نفت ایران، سکوت کامل اختیار می‌کند.»

«کمیته حذف تبعیض نژادی» در سازمان ملل اوایل شهریورماه تخمین زده بود که «از ده‌ها هزار تا یک میلیون مسلمان اویغور» احتمالا در استان سین‌کیانگ، در منتهی‌الیه غربی چین، در بازداشت به سر می‌برند.

در همین زمینه دو روز پیش خبر رسید که دولت دونالد ترامپ در آمریکا در حال بررسی تحریم برخی از مقامات ارشد چین و چند کمپانی‌ چینی به دلیل نقض حقوق بشر و «سرکوب فزاینده» اقلیت مسلمان اویغور است.

وزارت خارجه ایالات متحده، به گزارش خبرگزاری رویترز، در همان روز یعنی روز چهارشنبه گذشته در همین زمینه ابراز «نگرانی عمیق» کرد.

خبر احتمال تحریم توسط آمریکا تنها دو هفته پس از آن منتشر می‌شد که کارشناسان سازمان ملل از چین خواستند «اردوگاه‌های بازآموزی» عقیدتی برای مسلمانان اویغور را تعطیل اعلام کند.

۰۱:۳۴ ۲۳.۶.۱۳۹۷

جام جهانی والیبال: پیروزی ایران مقابل بلغارستان

تیم ملی والیبال ایران پنجشنبه ۲۲ شهریور در دومین مسابقه خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ موفق شد برابر بلغارستان، میزبان یک پیروزی قاطع کسب کند.

تیم ملی والیبال ایران در گروه «دی» در شهر وارنا مقابل بلغارستان قرار گرفت و این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست داد.

ایران با کسب دومین پیروزی خود اکنون شش امتیازی است.

ایران در گروه «دی» با تیم های بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو هم گروه است. ایران در سومین دیدار خود به مصاف کوبا خواهد رفت.

۰۱:۰۵ ۲۳.۶.۱۳۹۷

حیدر العبادی: به دنبال نخست وزیری مجدد نیستم

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز پنجشنبه ۲۲ شهریور گفته است، به دنبال نخست وزیر مجدد نیست و اصراری بر ماندن در قدرت ندارد.

گزارش ها حاکی است که حیدر العبادی گفته است: من خواهان نخست وزیری در دوره دوم نیستم.

پس از مرگ دستکم ۱۲ تظاهرکننده و به آتش کشیده شدن بسیاری از ساختمان‌های دولتی در بصره، شماری از نمایندگان پارلمان عراق از حیدر العبادی به شدت انتقاد کرده و خواستار استعفای آقای العبادی شدند.

آیت الله سیستانی از مراجع اصلی شیعیان عراق نیز در بیانیه‌ای تلویحا گفت که با ادامه نخست وزیری آقای العبادی مخالف است. آیت الله سیستانی با تشریح چالش‌های اقتصادی و سیاسی عراق گفت نخست وزیر آینده نباید از جمله افرادی باشد که سابقا در قدرت بوده اند.

طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات مرگبار مردم به فساد مالی و بی‌توجهی دولت مرکزی بود.

حیدر العبادی در سال ۲۰۱۴ هنگامی که گروه حکومت اسلامی، داعش، در حال پیشروی در غرب عراق بود از سوی مجلس عراق به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG