لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۰
اهواز
اهواز

غلطت آلودگی گرد و غبار در خوزستان به ۶۷ برابر حد مجاز رسید

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

سفیر ایران در ترکیه: حمله انتحاری تنها یک تهدید بود

اطراف سفارت ایران در آنکارا در محاصره نیروهای امنیتی
اطراف سفارت ایران در آنکارا در محاصره نیروهای امنیتی

محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه، به ایرنا گفت حمله انتحاری به سفارت تنها یک تهدید بود و این تهدید «توسط یک فردی انجام شده که خود را منتسب به داعش معرفی کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید، اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده است.»

سفیر ایران تخلیه کارکنان سفارت و هر گونه بمبگذاری و اخبار دیگر در این زمینه را تکذیب کرد. رسانه‌های ترکیه می‌گویند پلیس ترکیه پیامی مربوط به تهدید به حمله انتحاری به سفارت ایران در آنکارا دریافت کرده است.

صدیقی جایگزین جنتی شد

کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران جایگزین احمد جنتی در ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد.

کاظم صدیقی در تقدیر از احمد جنتی گفت: «آیت‌الله جنتی یک عنصر مقاومِ نستوه و به روز است که در این سن و سال به همه ابعاد انقلاب و جامعه توجه کافی داشته و سمت‌های بزرگی بر دوش ایشان بوده و یکی از حسنات ایشان نیز همین ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که نهایتاً قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر محقق شده است.»

شهریور ماه امسال دفتر احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان اعلام کرد که وی علاوه بر استعفا از امامت جمعه تهران از ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم استعفا کرده است.

این اطلاعیه پس از آن صادر شد که رسانه‌ها از در مورد قانونی بودن یا نبودن ریاست احمد جنتی بر این ستاد مطلب نوشتند.

رسانه‌ها در آن هنگام نوشتند در حالی که طبق قانون مصوب مجلس رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید از میان یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران و به انتخاب شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انتخاب شود، احمد جنتی از امامت موقت جمعه تهران استعفا کرده است.

این ستاد یکی از صدها نهاد و سازمان تبلیغی است که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کند.

یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر ارشاد، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم،، وزیر صنعت، دو نفر از نمایندگان مجلس، نماینده رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان بسیج، دبیر ستاد ائمه جمعه، دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه، یک نفر مجتهده به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه خواهران و دبیر ستاد، اعضای این ستاد هستند.

ترامپ: ملک سلمان گفت که هیچ اطلاعی از سرنوشت جمال خاشقچی ندارد

​دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت ملک سلمان به او گفته عربستان سعودی در پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی با ترکیه همکاری می‌کند. به گفته ترامپ ملک سلمان تاکید کرده که هیچکونه اطلاعی از ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی ندارد.

دونالد ترامپ گفت که مایک پومپئو وزیر خارجه‌اش را به ریاض می‌فرستد.

دونالد ترامپ: ناپدید شدن خاشقجی ممکن است کار قاتلان خودسر باشد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از گفت‌وگو با ملک سلمان، گفت ممکن است «قاتلان خودسر» در پرونده جمال خاشقجی دست داشته باشند. رئیس جمهور آمریکا پیش از این اظهارات، گفته بود ملک سلمان تاکید کرده که وی ابدا اطلاعی از ماجرای ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ندارد.

ترامپ درباره مکالمه ۲۰ دقیقه‌اش با پادشاه سعودی گفت: «به نظر من این طور آمد که ممکن است اینها به دست قاتلان خودسر انجام شده باشد. کسی چه می‌داند.»

رئیس جمهور آمریکتا در توییتر خود روز دوشنبه نوشت که مایک پومپئو وزیر خارجه را برای رایزنی با مقام‌های سعودی راهی ریاض می‌کند.

گروه تحقیق ترکیه و سعودی وارد کنسولگری عربستان شدند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده گروه تحقیق ترکیه-سعودی وارد کنسولگری عربستان در استانبول شدند.

در حالی که مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه‌ای از قتل جمال خاشقجی در داخل کنسولگری خبر داده‌اند عربستان می‌گوید جمال خاشقجی از کنسولگری خارج شده است.

منشاء مشروبات مسموم بندرعباس: «ناصرخسرو تهران»

روزنامه همشهری نوشت رد پای مشروبات الکلی مسموم در بندرعباس به خیابان ناصرخسرو تهران می‌رسد.

به گزارش همشهری دو داروفروش در خیابان ناصرخسرو تهران الکل صنعتی را به‌جای الکل طبی برای توزیع‌کنندگان مشروبات دست‌ساز در بندرعباس ارسال می‌کردند.

به گزارش همشهری، یک‌ ماه از گشوده شدن پرونده مسمومیت ده‌ها نفر در بندرعباس که به مرگ ۲۴ نفر و مسمومیت ۳۰۰ نفر انجامیده، شواهد نشان می‌دهد که منشا این مشروبات یک زن و شوهر جوان در تهران هستند.

به نوشته این روزنامه تجسس‌ مأموران نشان می‌داد فردی که محموله‌های الکل را از طریق باربری به بندرعباس می‌فرستد در محدوده خیابان ناصرخسرو تهران فعالیت می‌کند. به این ترتیب او در عملیاتی غافلگیرکننده دستگیر شد. این متهم مدعی بود محموله الکل را از فرد دیگری که او نیز در ناصرخسرو است تهیه می‌کند و همین اظهارات موجب دستگیری متهم دیگری شد.

قتل یک مسافرکش به خاطر پارک در مقابل پارکینگ

سجاد منافی‌آذر، بازپرس کشیک پایتخت، به ایلنا گفت در ساعت ۴:۳۵ روز گذشته (یکشنبه) کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر گزارش فوت یک جوان در بیمارستان ضیاییان به دلیل اصابت قمه به قفسه سینه را اعلام کرد.

به گفته بازپرس کشیک پایتخت پس از بررسی محل حادثه مشخص شد مقتول به همراه دوستش در مقابل مترو آزادگان اقدام به مسافرکشی می‌کردند و در زمان درگیری در مقابل پارکینگ متهم به قتل پارک کرده بودند. متهم به قتل به آنها به دلیل سد معبر اعتراض می‌کند و پس از درگیری و مشاجره لفظی، اقدام به چاقوکشی می‌کند.

وی اقزود: «متهم به قتل با قمه به صورت دوست مقتول زده و باعث جراحت وی می‌شود سپس به مقتول حمله کرده و ضربات مرگباری را بر قفسه سینه این فرد وارد می‌کند.»

غلطت آلودگی گرد و غبار در خوزستان به ۶۷ برابر حد مجاز رسید

مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد غلظت آلودگی گرد و غبار اخیر در این استان به بیش از ۶۷ برابر حد مجاز رسید.

علیرضا آذریان با بیان اینکه منشا گرد و غبار یکشنبه شب و صبح دوشنبه در خوزستان کانون‌های داخلی و خارجی بود، افزود: «بیشترین آلودگی هوای خوزستان در این مدت در شهرهای امیدیه، بندرامام و هندیجان به وقوع پیوست که میزان آلودگی در این شهرها به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب (بیش از ۶۷ برابر حد مجاز) رسید.

غیبت مومنی، راغفر و نیلی در دیدار اقتصاددانان با حسن روحانی

حجت میرزایی، اقتصاددان و یکی از حاضران جلسه روز دوشنبه حسن روحانی رئیس جمهور با اقتصاددانان به نود اقتصادی گفت: «من دلیل عدم حضور آقایانی مانند راغفر و مومنی را نمی‌دانم اما ظاهرا دوستان انتظار داشتند جلسه اختصاصی آقای رئیس جمهور با نویسندگان نامه برگزار شود اما آقای رئیس جمهور نظرشان بر این بود که هم آن دوستانی که نامه نوشتند و هم دوستان دیگری که در نوشتن آن نامه مشارکت نداشتند و امضا نکرده بودند حضور داشته باشند.»

اقتصاددانان نهادگرا به تازگی دومین نامه خود را به حسن روحانی و سران دو قوه دیگر منتشر کرد‌‌ه‌اند. این اقتصاددان‌ها سیاست‌های «شوک‌ ارزی» و «تعدیل» را عامل به فقر کشیده شدن میلیون‌ها ایرانی و منفعت عده قلیلی رانت‌خوار و سوداگر دانسته‌‌اند.

در نشست روز دوشنبه علاوه به غیبت افراد سرشناسی چون فرشاد مومنی، مسعود نیلی مشاور اقتصادی حسن روحانی نیز حضور نداشت. مسعود نیلی و منتقدانش در ماه‌های اخیر به طور مستقیم و غیر مستقیم حملات تندی علیه یکدیگر انجام داده‌اند.

حجت میرزایی در ادامه گفت: «من واقعا دلیل عدم حضور آقای نیلی را نمی‌دانم اما با دید خوشبینانه اگر بخواهم بگویم این است که حدس میزنم که شاید آقای نیلی با خود فکر کرده‌اند که برخی از منتقدین در نبود ایشان راحت‌تر صحبت می کنند.»

سی‌ان‌ان: عربستان آماده اعلام مرگ خاشقجی در جریان بازجویی می‌شود

شبکه سی‌ان‌ان در خبری به نقل از منابع آگاه گزارش داد، عربستان احتمالا اعلام خواهد کرد که جمال خاشقجی در حین بازجویی کشته شده است. عربستان پیشتر هرگونه اطلاع از سرنوشت این روزنامه‌نگار را منکر شده بود. هم‌اکنون مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا به سمت عربستان در حال پرواز است. مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه پیشتر اعلام کرده بودند که خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی به دست ماموران سعودی کشته شده است. دونالد ترامپ روز دوشنبه پس از مکالمه تلفنی با ملک سلمان گفت شاید «قاتلان خودسر» در این پرونده دست داشته باشند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG