لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۱
عکس از دربار سعودی
عکس از دربار سعودی

تعلیق‌ همکاری‌های آینده بنیاد بیل گیتس و بنیاد محمد بن‌سلمان

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

تعلیق‌ همکاری‌های آینده بنیاد بیل گیتس و بنیاد محمد بن سلمان

بنیاد بیل و ملیندا گیتس همکاری‌های آینده خود با بنیاد خیریه محمد بن سلمان، را تعلیق کرد. قطع همکاری در پی قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول صورت گرفته است.

دوستان خاشقجی و شماری از مقام‌ها و تحلیگران آمر این قتل را محمدبن سلمان معرفی کرده‌اند اما عربستان این اتهام را رد کرده است.

به گزارش وال استریت جورنال، یک سخنگوی بنیاد بیل و ملیندا گیتس گفت: «ربودن و قتل جمال خاشقجی بسیار هولناک است. ما با نگرانی وقایع کنونی را دنبال می‌کنیم.»

بنیاد بیل و ملیندا گیتس می‌گوید این موسسه تعهدات قبلی خود را با بنیاد خیریه سعودی انجام می‌دهد اما طرح‌های آینده‌اش را با این بنیاد خیریه سعودی به حال تعلیق در می‌آورد.

محمدبن سلمان دهم فروردین ماه امسال در سفر خود به آمریکا از جمله با بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت دیدار کرد.

مرگ ۴۶ زائر ایرانی در مراسم اربعین

عبدالنبی ساعدی مدیر اجرایی نمایندگی بیمه ایران در عراق اعلام کرد در مراسم اربعین ۴۶ زائر ایرانی جان خود را از دست دادند.

وی به ایرنا گفت: «از این تعداد ۱۵ نفر بر اثر مرگ طبیعی و مابقی زائران بر اثر حوادث جاده‌ای و غیره کشته شده است.»

حال برخی از مصدومان حادثه انفجار کشتارگاه بابل وخیم اعلام شد

خبرگزاری ایلنا گزارش داده حال برخی از مصدومان حادثه انفجار کشتارگاه صنعتی طیور واقع در روستای بیشه سر بابل وخیم اعلام شده است.

در این حادثه که چهارشنبه شب روی داد ۱۱ نفر زخمی شدند و حال برخی از کسانی که درصد سوختگی بالایی دارند، وخیم است.

مهدی غلام‌نیا روشن مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بابل انفجار مخزن آمونیاک را علت آتش‌سوزی در این کشتارگاه اعلام کرد.

احضار سفیر ایران در نروژ

نروژ سفیر ایران را روز پنجشنبه به وزارت خارجه این کشور احضار کرد. این احضار به خاطر ماجرای دستگیری یک ایرانی‌تبار در دانمارک به ظن توطئه برای ترور یکی از اعضای گروه الاهواز صورت گرفته است. این ایرانی‌تبار پاسپورت نروژی دارد و اتهامات وارد شده را رد کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران اتهامات را توطئه موساد برای به‌هم زدن توافق برجام عنوان کرده است. پیشتر دانمارک هم سفیر ایران را احضار کرده بود.

تایید حکم پنج سال و سه ماه زندان نایب‌رئیس سندیکای شرکت واحد

حکم پنج سال و سه ماه زندان ابراهیم مددی، نایب رئیس نایب رییس سندیکای شرکت واحد، در دادگاه تجدیدنظر انقلاب تهران تایید و به شعبه اجرای احکام ارسال شد.

اتهام این فعال کارگری «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظام عمومی از طریق حضور در تجمعات غیر قانونی» عنوان شده است.

ابراهیم مددی پیشتر نهم اردیبهشت سال ۹۴، دو روز پیش از روز جهانی کارگر، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعال سندیکایی پس از ۲۰ روز بازداشت موقت با قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بلومبرگ: موافقت اولیه آمریکا برای معافیت هند و کره جنوبی از تحریم نفتی ایران

دکل نفت ایران در خلج فارس
دکل نفت ایران در خلج فارس

شبکه بلومبرگ به نقل از مقام‌های آسیایی اعلام کرد که هند و کره جنوبی موافقت اولیه آمریکا برای معافیت در تحریم نفتی ایران را جلب کرده‌اند.

بلومبرگ که نامی از مقام‌ها نبرده گزراش داده بر پایه این معافیت هند و کره جنوبی می‌توانند همچنان به بخشی از واردات نفتی خود از ایران ادامه دهند.

این مقام‌ها در عین حال گفته‌اند هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و بعید است که قبل ۱۳ آبان این معافیت‌ها اعلام شود. همچنین ممکن است این توافق تغییر کند یا به کلی به‌ هم بخورد.

تشکیل «یگان حفاظت حرم مطهر رضوی»

ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس از تشکیل «یگان حفاظت حرم مطهر رضوی» خبر داد.

به گزارش تسنیم این یگان با حضور سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی تاسیس شد. فرماندهی این یگان به عهده علی‌اکبر افراسیابی است.

ابراهیم رئیسی درباره علت تشکیل این یگان گفت: «یکی از مأموریت‌های ما حفظ اماکن متبرکه از هرگونه آسیب است زیرا همیشه این اماکن مورد طمع افراد شرور و و شیاد قرار دارد.»

معاون وزارت ارشاد از کشف یک میلیون کتاب قاچاق خبر داد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

حسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد اعلام کرد تاکنون یک میلیون کتاب قاچاق کشف شده است.

به گزارش خبرآنلاین معاون وزیر ارشاد در نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: «اکنون مهم‌ترین مشکل ما در حوزه کتاب قاچاق کتاب است که تاکنون یک میلیون جلد کتاب قاچاق کشف شده است.»

کپی و چاپ کتاب‌های ناشران و توزیع آنها به قیمت ارزان‌تر به کتاب‌فروشی‌ها، پدیده‌ای است که به ناشران و نویسندگان خسارات هنگفتی وارد کرده است.

اعتصاب کارکنان گوگل

صدها نفر از مهندسان و کارکنان شرکت گوگل روز پنجشنبه در اعتراض به «بذل و بخشش» این شرکت به مدیرانی که متهم به آزار جنسی هستند، دست از کار کشیدند.

در توکیو، سنگاپور، لندن و دوبلین کارکنان گوگل از ساختمان‌های این شرکت به نشانه اعتراض خارج شدند.

این اعتراض‌ها یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که نیویورک‌تایمز فاش کرد اندی روبین مبدع سیستم‌های اندروید، که با اتهام‌های جنسی روبروست، سال ۲۰۱۴ از گوگل ۹۰ میلیون دلار غرامت گرفت و از این شرکت رفت. این درحالی است که تحقیقات گوگل حاکی از آن بود اتهامات وارد شده به وی معتبر است.

اندی روبین گزارش نیویورک‌تایمز غیردقیق خوانده و اتهامات مطرح شده را رد کرده است.

صدها واحد تولیدی در ایران «درگیر بحران هستند»

به گفته حسن صادقی، رئیس «اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری»، ۴۹۸ واحد تولیدی در ایران درگیر بحران هستند که «به کمک فوری نیاز دارند».

آقای صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا مشکلات این واحدها را مواردی از قبیل عدم تأمین مواد اولیه، مشکلات مدیریتی، نداشتن نقدینگی، نداشتن فضای رقابتی سالم و نداشتن ظرفیت‌های موجود برای ارائه کالا به بازار ذکر کرد.

این مقام کارگری یکی از بحران‌های واحدهای تولیدی را عقب‌ماندگی فنی ذکر کرده و برای مثال گفت: «همین حالا تکنولوژی خطوط تولیدِ پلی اکریلِ عربستان ۴۰ سال از کشور ما جلوتر است.»

بنابر همین گزارش، اکثر واحدهای تولیدی درگیر بحران در شهرهای شیراز، ارومیه، زنجان، تبریز، ساوه، سمنان، شوشتر، قزوین، گلستان، نیشابور و یزد قرار دارند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG