لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۰

 سی‌ان‌ان: جسد جمال خاشقجی قطعه‌‌قطعه شده است

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

۱۶:۲۲ ۲۴.۷.۱۳۹۷

وزارت خارجه آمریکا: عربستان موافقت کرده درباره سرنوشت خاشقجی تحقیقات کاملی صورت گیرد

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پس از دیدار مایک پومپئو با مقا‌م‌های سعودی اظهار داشت عربستان موافقت کرده تحقیقات «کاملی» در مورد سرنوشت جمال خاشقجی صورت پذیرد.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه، محمد بن سلمان ولیعهد و عادل الجبیر وزیر خاجه سعودی در مورد پرونده خاشقجی گفت‌وگو کرد.

۱۵:۳۳ ۲۴.۷.۱۳۹۷

وزیرخارجه ترکیه: محل اقامت کنسول و خودروهای کنسولگری بازرسی می‌شوند

کنسولگری سعودی در استانبول دوشنبه شب
کنسولگری سعودی در استانبول دوشنبه شب

مولود چاوش اغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد از خودروها و محل اقامت کنسول عربستان در استانبول بازرسی خواهد شد.

دوشنبه شب پلیس ترکیه به همراه یک تیم سعودی برای نخستین بار وارد کنسولگری سعودی در استانبول شد تا درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی تحقیق کند. این بازرسی‌ ۹ ساعت به طول انجامید. محل اقامت کنسول سعودی در نزدیکی کنسولگری این کشور قرار دارد.

۱۵:۰۷ ۲۴.۷.۱۳۹۷

دیدار پومپئو با محمد بن سلمان برای گفت‌وگو درباره سرنوشت خاشقجی

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا که برای گفت‌وگو درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی به ریاض سفر کرده، روز سه‌شنبه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.

به دنبال گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، رئیس جمهوری آمریکا وزیر خارجه خود را راهی ریاض کرد تا درباره سرنوشت روزنامه‌نگار ناپدید شده سعودی با مقام‌های این کشور رایزنی کند. روز دوشنبه دونالد ترامپ اظهار داشت که پادشاه سعودی از سرنوشت جمال خاشقجی ابراز بی‌اطلاعی کامل کرده است. ترامپ در عین حال گفت برداشت وی از مکالمه با پادشاه سعودی این است که احتمالا «قاتلان خودسر» در این پرونده دست داشته باشند.

کمی بعد رسانه‌های آمریکایی و از جمله سی‌ان‌ن به نقل از منابع خود گزارش کردند که عربستان در تدارک توضیح نحوه کشته شدن جمال خاشقجی هستند و احتمالا سعودی‌ها خواهند گفت که در جریان بازجویی و تلاش برای انتقال جمال خاشقجی به عربستان او کشته شده است.

پیش از این مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کرده بودند که در «تیم ضربت» سعودی که با دو هواپیمای اختصاصی به استانبول سفر کرده بودند، یک متخصص کالبدشکافی حضور داشته است. در همین گزارش‌ها آمده بود که این گروه یک اره برقی هم به همراه داشته و جسد احتمالا تکه‌تکه شده است.

در حالی که شماری از سناتورهای از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره خواستار اعمال تحریم علیه عربستان سعودی هستند، دونالد ترامپ گفته‌ است لغو قراردادهای تسلیحاتی با عربستان باعث از دست رفتن شغل و ضرر به مردم آمریکا می‌شود.

۱۴:۲۹ ۲۴.۷.۱۳۹۷

«ورود بانوانِ خاص به ورزشگاه آزادی آزاد شد»

به گزارش ایلنا: «بعد از کش و قوس‌های فراوان، مسئولان فدراسیون فوتبال موفق شدند تا مجوز حضور تعداد محدودی از هواداران زن را در ورزشگاه آزادی دریافت کنند.»

این افراد قرار است که در بازی امشب فوتبال تیم‌های ایران و بولیویدر جایگاه تماشاگران حضور پیدا کنند.

خبرگزاری ایلنا در مورد «یانوان خاص» این‌گونه توضیح داده‌است که آنها «خانواده بازیکنان تیم ملی فوتبال، همه تیم‌های ملی بانوان فوتبال و فوتسال، کارمندان زن فدراسیون فوتبال و البته تعدادی همیار هوادار زن» هستند.

در همین حال روزنامه اقتصاد نیز نوشت که «شایعه شده‌است که قرار بازی ایران و بولیوی با حضور بانوان برگزار شود اما هنوز مسئولی این قضیه را تأیید نکرده‌است.»

۱۳:۲۸ ۲۴.۷.۱۳۹۷

«تجمعات» اعتراضی کشاورزان استان اصفهان

در رسانه‌های اجتماعی خبرهایی از تجمع کشاورزان اصفهانی در محل سد زاینده‌رود، «در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین به برداشت‌های بی‌رویه و عدم توقف طرح‌های انتقال جدید آب از زاینده‌رود» و برگزاری چند تجمع اعتراضی دیگر در شهرهای اطراف اصفهان طی روز سه‌شنبه منتشر شده است.

۱۳:۰۱ ۲۴.۷.۱۳۹۷

تجمع بازنشستگان کشوری مقابل سازمان برنامه و بودجه

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امروز از ساعت ده صبح، جمعی از بازنشستگان کشوری، مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

حاضران در تجمع که بازنشستگان ارگان‌های مختلف دولتی هستند؛ آنها پلاکاردهایی در دست دارند و اعتراض اصلی‌شان به پایین بودن مستمری‌ها نسبت به خط فقر است.

به نوشته ایلنا، یکی از معلمان حاضر در تجمع امروز می‌گوید: «از فقر و بی‌پولی به ستوه آمده‌ایم؛ دستمزدی که به عنوان مستمری بعد سی سال تدریس و جهاد در راه تعلیم و تربیت دریافت می‌کنیم، ده روز از ماه را هم کفاف نمی‌دهد؛ بقیه ماه را چطور باید سر کنیم؟»

اجرای همسان‌سازی، اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری و برخورداری از بیمه تکمیلیِ با کیفیت، از دیگر مطالبات بازنشستگان کشوری است.

تعداد زیادی از حاضران در تجمع را معلمان بازنشسته تشکیل می‌دهند؛ آنها معتقدند مستمری دریافتی‌شان، هم به نسبت معلمان شاغل و هم به نسبت بازنشستگان دیگر ارگان‌های دولتی، بسیار پایین‌تر است.

۱۲:۱۹ ۲۴.۷.۱۳۹۷

سپاه پاسداران: برد موشکی بالیستیک زمین‌به‌دریای ما به ۷۰۰ کیلومتر رسیده است

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، روز دوشنبه گفت: «رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۶ به فرمانده وقت نیرو فرموده بودند؛ «من نمی‌دانم با موشک بالیستیک زمین به زمین می‌شود کشتی را زد یا نه؟ و اگر بتوانید این کار را بکنید، کار بزرگی است. ما برای تبعیت از ایشان، بچه‌ها را فعال کردیم و امروز موفق شده‌ایم موشک ساحل به دریای بالیستیک و نه کروز را که خود یک فناوری پیچیده دارد، تولید کنیم و از فاصله ۷۰۰ کیلومتری ناو و کشتی را مورد هدف قرار دهیم.»

وی افزود: «امروز موشک‌های تولیدی ما از ۲۰۰ کیلومتر تا ۲۰۰۰ کیلومتر همه نقطه‌زن هستند و موشک‌های تولیدی گذشته هم همه در حال تبدیل شدن به نقطه‌زن هستند.»

جمهوری اسلامی بارها تهدید به بستن تنگه هرمز کرده است. ارتش آمریکا نیز گفته است که اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

۱۱:۵۷ ۲۴.۷.۱۳۹۷

تیراندازی به استاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز

فرهاد حمزه‌لویی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس دربارهٔ جزئیات تیراندازی به یک از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: «این حادثه شب گذشته در محل کوی استادان رخ داده و متأسفانه شهلا وزیری متخصص اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مورد اصابت گلوله قرار گرفت که علت دقیق این حادثه مشخص نیست.»

وی افزود: «تیر به ناحیه بازوی ایشان برخورد کرده و هم اینک در بخش جراحی بیمارستان گلستان اهواز بستری هستند و حال عمومی وی مساعد است.»

مدتی پیش نیز یکی از دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز هدف اصابت گلوله هوایی سرگردان قرار گرفته بود.

۱۰:۱۴ ۲۴.۷.۱۳۹۷

ربوده شدن تعدادی نیروی بسیجی ایران «به دست گروه جیش‌العدل»

باشگاه خبرنگاران جوان روز سه‌شنبه از «ربوده شدن نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه... به دست اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم» خبر داد.

تعدادی از رسانه‌های داخل ایران به تاسی از برخی از مقامات جمهوری اسلامی گروه جیش‌العدل را «جیش‌الظلم» می‌نامند.

جمهوری اسلامی این گروه را تروریستی قلمداد می‌کند.

باشکاه خبرنگاران جوان ایران در گزارش کوتاه خود تعداد بسیجی‌های ربوده‌شده را «۱۴ نفر» قید می‌کند.

در این گزارش آمده است: «هفت نفر از این افراد نیروهای بسیج طرح امنیت، پنج نفر نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و دو نفر نیروهای اطلاعات سپاه هستند که بین ساعت چهار تا پنج بامداد امروز [سه‌شنبه] در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شده‌اند.»

منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ‌ملک شهرستان میرجاوه است و در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.

۰۹:۲۴ ۲۴.۷.۱۳۹۷

یک فروند جنگنده آموزشی عربستان سعودی سقوط کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از سقوط مرگبار یک فروند جنگنده آموزشی این کشور در شمال غربی خاک آن خبر داد.

تمام خدمه این هواپیما در سقوطی که روز دوشنبه اتفاق افتاد جان باخته‌اند. تعداد آنها هنوز مشخص نیست.

رویترز نوع این جنگنده را «هاک» ساخت بریتانیا عنوان کرده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG