لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

واکنش کاوه مدنی به راهیابی آنا اسکمانی به مجلس ایالتی فلوریدا

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

شب سخت جاده چالوس

فتح‌الله هاشمی‌نژاد رئیس هلال احمر کرج گفت سه‌شنبه شب ۱۵۷ مسافر گرفتار شده در جاده چالوس در پایگاه‌های هلال احمر شهرستانک و کندوان اسکان داده شدند.

به گفته این مقام هلال احمر با توجه به بارش برف در در محدوده گچسر تا تونل کندوان جاده چالوس، مسافران شب سختی را گذراندند و ترافیک سنگینی را تجربه کردند.

به گزارش ایسنا رئیس هلال احمر کرج همچنین گفت علاوه بر این، ۹۲ نفر نیز که دچار مشکلات تنفسی، سرمازدگی خفیف و مشکلات فشار خون شده بودند نیز خدمات اولیه امدادی دریافت کردند.

آلمان: در مقابل سیاست‌های ترامپ باید با سیاست «اروپای متحد» پاسخ گفت

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت باید به سیاست «اول آمریکا»ی دونالد ترامپ در حوزه‌های سختگیری‌های مرزی، اقتصاد حمایتگرایانه و دیپلماسی یکجانبه‌گرانه با «اروپای متحد» پاسخ گفت.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ابراز امیدواری کرد که حزب دموکرات از این طریق بر سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا تاثیری بسزا بگذارد.

ترامپ: انتخابات میان دوره‌ای «پیروزی بزرگ» برای جمهوریخواهان بود

رئیس‌جمهوری ایالات متحده یک روز پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا گفت که این انتخابات «تاریخ را به مبارزه طلبید» و همزمان پیروزی جمهوریخواهان در سنا را مهم و شکست‌شان در مجلس نمایندگان را بی‌اهمیت ارزیابی کرد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۱۶ آبان در یک سخنرانی که مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد، اظهار داشت: «دیروز روز بزرگی بود، روزی فوق العاده».

وی افزود: «و شب گذشته... حزب جمهوریخواه با بسط اکثریت خود در سنا، تاریخ را به مبارزه طلبید در حالی که در مجلس نمایندگان به شکل معنی‌داری فراتر از انتظارات ظاهر شد».

حزب جمهوریخواه در انتخابات روز سه‌شنبه میان دوره‌ای کنگره آمریکا اکثریت مجلس نمایندگان را از دست داد ولی توانست اکثریت را در سنا حفظ کند.

درگیری لفظی دونالد ترامپ با خبرنگاران

دونالد ترامپ در نخستین کنفرانس خبری خود پس از انتخابات میاندوره‌ای، از دموکرات‌ها خواست که با همکاری جمهوری‌خواهان به حل مشکلات آمریکا بپردازند.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال تهدید کرد اگر دموکرات‌ها با استفاده از اکثریت خود در مجلس نمایندگان بخواهند تحقیق و تفحص علیه وی راه بیاندازند، با مقابله‌به‌مثل دولت مواجه خواهند شد.

دونالد ترامپ در جریان کنفرانس خبری خود با چند خبرنگار و از جمله گزارشگر سی‌ان‌ان درگیری لفظی پیدا کرد.

ترامپ بار دیگر رسانه‌ها را را به اتخاذ رویکرد تهاجمی متهم کرد و سی‌ان‌ان را دشمن مردم خواند.

خبرنگار سی‌ان‌ان از دونالد ترامپ درباره آگهی‌های انتخاباتی وی علیه مهاجران سئوال کرده بود.

منتقدان دونالد ترامپ و از جمله خبرنگار سی‌ان‌ان تعبیر «حمله مهاجران» درباره کاروان مهاجران آمریکایی لاتین را دامن‌زدن به آتش خارجی‌ستیزی برای اهداف سیاسی عنوان کرده‌اند.

همچنین دونالد ترامپ از طرف منتقدان خود متهم است که تعابیر «نژادپرستانه» علیه خارجی‌ها و مهاجران به‌کار می‌برد. دونالد ترامپ این انتقادها را مردود دانسته است.

واکنش کاوه مدنی به راهیابی آنا ویشکایی اسکمانی به مجلس ایالتی فلوریدا

کاوه مدنی، معاون سابق سازمان حافظت محیط زیست، برای آنا ویشکایی اسکمانی، که به مجلس ایالتی فلوریدا راه یافته، آرزوی موفقیت کرد و در توییتر خود نوشت: «آنا معاون سازمان دانشجویان ایرانی دانشگاه یوسی‌اف بود که روزگاری نه چندان دور، استادیار آن بودم. او به عنوان یک ایرانی-آمریکایی در روزگاری در انتخابات آمریکا تاریخ‌ساز می‌شود که ایرانیان دوتابعیتی مجاز به خدمت در کشورشان نیستند.»

کاوه مدنی به دلیل فشارهای سیاسی در ایران از سمت خود در سازمان حفاظت محیط زیست استعفا کرد و از کشور خارج شد.

دادستان کل آمریکا از مقام خود استعفاء داد

جف سشنز، دادستان کل آمریکا، می‌گوید که استعفاءنامه خود را به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، داده و از مقام خود کناره‌گیری کرده است.

XS
SM
MD
LG