لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۱

فرو ریختن ساختمان مدرسه‌ای در نیجریه؛ «ده‌ها کودک زیر آوار هستند»


ماموران امداد چندین کودک با بدن خاک آلود و چهره‌های شگفت زده را از زیر آوار نجات دادند.
ماموران امداد چندین کودک با بدن خاک آلود و چهره‌های شگفت زده را از زیر آوار نجات دادند.

بر اثر فرو ریختن ساختمان سه طبقه یک مدرسه در شهر لاگوس نیجریه روز چهارشنبه ۲۲ اسفند دهها تن از دانش آموزان زیر آوار مانده اند. فرماندار ایالت لاگوس گفت تاکنون ۲۵ نفر نجات یافته اند ولی تعداد قربانیان حادثه هنوز مشخص نشده است.

ویدئوهای خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که ماموران امداد چندین کودک با بدن خاک آلود و چهره‌های شگفت زده را از زیر آوار نجات داده و جمعیت در اطراف محل حادثه با خوشحالی از آنها استقبال می کند. ولی هنگام بیرون کشیدن و حمل اجساد بی‌جان کودکان جمعیت با سکوت نگرانی و ماتم خود را نشان می داد.

فعالیت ماموران امداد برای نجات کودکانی که زیر آوار مانده‌اند ادامه دارد و همزمان کودکان مجروح با آمبولانس به بیمارستانهای شهر منتقل می شوند.

این ساختمان در یکی از محلات پرجمعیت لاگوس، پایتخت تجاری نیجریه قرار دارد که جمعیت آن حدود ۲۰ میلیون نفر است.

هنوز دلیل فرو ریختن ساختمان مشخص نشده است. ولی این حوادث در نیجریه که بسیاری از ساختمان‌ها بدون جواز و نظارت فنی ساخته می شوند، بسیار معمول است.

برخی از شاهدان می گویند هنگام فرو ریختن این مدرسه ابتدایی حدود ۱۰۰ دانش آموز داخل ساختمان بودند.

صدها نفر از مردم در خیابانهای باریک و یا روی بام خانه‌ها برای تماشای عملیات نجات تجمع کرده بودند. یک دستگاه آواربرداری پس از کنار زدن آوار جابجا کردن قطعات بزرگ دیوارهای سیمانی را شروع کرد.

تعدادی از مردان ساکن محل با اره‌های برقی و دیلم به محل حادثه آمده و به ماموران امداد کمک می کنند. برخی از آنها با دست خالی و حتی پای برهنه مشغول کارند.

یک سخنگوی اداره ملی سوانح نیجریه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:«با توجه به اینکه عملیات نجات هنوز ادامه دارد نمی توانیم در مورد تعداد قربانیان اظهار نظر کنیم.»

این حادثه درشرایطی روی می دهد که محمدو بوهاری که اخیرا برای دور دوم به مقام ریاست جمهوری پرجمعیت‌ترین کشور افریقا انتخاب شده وعده داده که زیرساخت‌های کهنه و ناکافی نیجریه را بهبود خواهد داد.

صندوق بین المللی پول در یکی از گزارشهای اخیر خود اعلام کرد «زیرساخت‌های نیجریه کمتر از ۵۰ درصد متوسط کشورهای قاره آفریقاست و در مقایسه با کشورهایی که اقتصاد آنها در حال شکوفایی است بسیار ناچیز و کیفیت آنها بسیار بد است.»

تاکنون دفتر ریاست جمهوری نیجریه در مورد این حادثه واکنشی نشان نداده است. در حالی که عملیات برای نجات کودکانی که زیرآوار مانده اند ادامه دارد دستیار شخصی رییس جمهور عکسی از یک ترمینال جدید و شیک فرودگاه آبوجا (پایتخت) را در شبکه توئیتر منتشر کرد.

با استفاده از گزارش آسوشیتدپرس؛ ش.ر
XS
SM
MD
LG