لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۰

تیلرسون در واکنش به اخبار استعفاء: جایی نمی‌روم‎


رکس تیلرسون روابط خود را  با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا «خوب» توصیف کرده است. 
رکس تیلرسون روابط خود را  با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا «خوب» توصیف کرده است. 

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گزارش‌ها در خصوص استعفاء از سمت خود را تکذیب کرد.

به گزارش رویترز، رکس تیلرسون پس از دیدار با شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در ساختمان وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص کناره گیری از سمت خود گفته است: «من جایی نخواهم رفت.»

وزیرامور خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که تا چه مدت دیگر در سمت خود باقی خواهد ماند، گفت: تا زمانی که رییس جمهوری اجازه دهد.

وی همچنین روابط خود را با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا «خوب» توصیف کرده است.

پیش‌تر روز دوشنبه «سی ان ان» به نقل از منابع خود از احتمال استعفای رکس تیلرسون در پایان سال جاری خبر داده بود. این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه این گزارش را تکذیب کرد.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با «دروغ» خواندن این گزارش گفت که با آقای تیلرسون صحبت کرده و او مصمم است به کار خود در وزارت امور خارجه امریکا ادامه دهد.

با این حال،‌ نشریه «فارن پالیسی» ۳۰ تیرماه، در گزارشی اختصاصی به نقل از سه منبع «نزدیک به کاخ سفید» که به نام‌شان اشاره نشده از نارضایتی دونالد ترامپ از وزیر خارجه‌اش در زمینه برجام خبر داده بود.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که رکس تیلرسون روز چهارشنبه با مایک پنس، معاون اول رییس جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

طبق این گزارش‌ها آقای تیلرسون روز جهارشنبه دیداری جداگانه‌ای نیز با پل رایان، رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان داشته است.

XS
SM
MD
LG