لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۶

شهردار لس آنجلس: آمریکا به مسیر تازه ای در عراق نیاز دارد


شهردار لس آنجلس خواستار مسیر تازه برای حل بحران عراق شد
شهردار لس آنجلس خواستار مسیر تازه برای حل بحران عراق شد

شهردار لس آنجلس از جورج بوش رييس جمهوری آمريکا خواست تا مسير تازه ای را در راستای حل بحران جنگ عراق در پيش بگيرد.


شهردار دومين شهر بزرگ آمريکا، آنتونيو ويارگوزا، روز شنبه ۲۷ ژانويه گفت جنگ عراق به نيروهای انتظامی و مجری قانون در داخل آمريکا لطمه وارد خواهد ساخت. آقای ويارگوزا از جورج دبليو بوش رييس جمهوری خواست تا مسير تازه ای را در عراق پيش بگيرد و در مورد بحران انرژی، عمل را جايگزين حرف کند.


آقای ويارگوزا درسخنرانی هفتگی راديويی خود از سوی حزب دمکرات گفت: «در سراسر ايالات متحده آمريکا هزاران تن از اعضای گارد ملی به خاورميانه فرستاده شده اند و بسياری از پليس های محلی، ماموران آتش نشانی وديگر اعضای نيروهای امداد و مجری قانون برای شرکت در جنگ به عراق رفته اند. اين امر باعث خواهد شد که جوامع مختلف ما نتوانند دربرابر وقايع پيش بينی نشده و فجايع طبيعی آنطور که بايد از خود دفاع کنند.»


شهردار لس آنجلس در ادامه اين سخنان گفت که طرح پرزيدنت بوش مبنی بر ارسال نيروهای نظامی بيشتر به عراق اعضای گارد ملی در داخل مملکت را تحت فشارهای تازه و بيشتری قرار خواهد داد.


شهردار لس آنجلس می گوید طرح پرزيدنت بوش مبنی بر ارسال نيروهای نظامی بيشتر به عراق اعضای گارد ملی در داخل مملکت را تحت فشارهای تازه و بيشتری قرار خواهد داد

آقای ويارگوزا همچنين گفت: «زمان آن رسيده است که ما چه در عراق و چه اينجا در آمريکا مسير تازه ای را در پيش بگيريم. ما بايد به جای صحبت درباره چالش های اساسی چون بحران انرژی، دست به دست يکديگر بدهيم و راه حل های عملی و واقع گرايانه ای برای حل اين مشکلات پيدا کنيم.»


در اينجا آقای ويارگوزا از شهردارهای شهرهای مختلف آمريکا بخاطر ارتباط نزديک آنها با شهروندانعادی تجليل کرد و زحمات آنها را در حل مسايل بهداشتی و آموزشی اين شهروندان ستود و گفت: «شهردارهای شهرهای مختلف آمريکا بطور روزانه با مشکلات و مسايل اين شهروندان روبرو هستند. به ويژه مساله جنگ عراق که هزينه سنگينی برای مردان و زنانی که در آن سوی جهان می جنگند، خانواده های آنها، مردم آمريکا و شهرها و ايالت های اين کشور داشته است .»


آقای ويارگوزا گفت: «شهر لس آنجلس متعهد به تقويت و بهبود وضع اقتصادی خود است و اين درسی است که واشنگتن می تواند از لس آنجلس بياموزد.»


به گفته شهردار آنتونيو ويارگوزا، لس آنجلس در شرف رسيدن به مرحله ای است که بتواند يکی از تميزترين و سرسبزترين شهرهای بزرگ آمريکا باشد.


علاوه بر کاهش ميزان آلودگی هوا لس آنجلس در جهت تبديل ۲۰ درصد از نيروی برق شهر به انرژی قابل تجديد با گام های استوار در حرکت است و دوشادوش ديگر شهرهای بزرگ جهان در جهت کاستن از اثرات گازهای گلخانه ای همکاری دارد.


شهردار لس آنجلس گفت پرزيدنت بوش که در سخنرانی خود در مورد وضعيت کلی کشور چالش های مربوط به انرژی را شناسايی کرد اکنون بايد حرف را تبديل به عمل کند و برای پيشبرد اين اهداف با دمکرات ها و جمهوری خواه ها در کنگره همکاری نمايد تا آمريکا را از اتکای خطرناک به نفت وارداتی نجات يابد.


XS
SM
MD
LG