لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۰

پايان اجلاس سالانه‌ گروه بيلدلبرگ در ترکيه‌


تظاهر کنندگان در مقابل هتل ریتز کارلتون که محل اقامت تعدادی از شخصت های جهانی بود، اجتماع کردند
تظاهر کنندگان در مقابل هتل ریتز کارلتون که محل اقامت تعدادی از شخصت های جهانی بود، اجتماع کردند

پنجاه و پنجمین اجلاس سالانه‌ گروه‌ بيلد لبرگ روز پنجشنبه‌ گذشته‌ ۳۱ مه‌ی در هتل ريتزکارلتون استانبول تحت تدابيرشديد امنيتی آغاز شد و روز يکشنبه‌ ۳ ژوئن به‌ پايان رسيد.


در اجلاس سالانه گروه بيلدلبرگ که چهار روز به طول انجاميد، موضوع های مهمی از جمله‌ پرونده‌ هسته‌ای ايران و لزوم گسترش سلاح هسته ای، مسايل خاورميانه‌، اروپا و آمريکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به‌ گزارش آژانس خبر ترک در اجلاس سالانه‌ بيلدلبرگ که‌ پس از ۳۲ سال مجددا در ترکيه‌ برگزار گرديد، نخبگان و مقامات بلند پايه‌ سياسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی جهان حضور داشتند.


به‌ گزارش خبرگزاری نيمه‌ رسمی آناتولی جزييات گفت و گوها و نتايج اجلاس بيلدلبرگ محرمانه‌ باقی می ماند و از انتشار آنها جلوگيری می شود.


گردهمايی سالانه‌ گروه‌ بيلدلبرگ موضوع گرمايش زمين و راهکارهای جلوگيری از تغييرات جوی زيانبار، مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت

صبح روز يکشنبه‌ در چهارمين و آخرين جلسه‌ گردهمايی سالانه‌ گروه‌ بيلدلبرگ موضوع گرمايش زمين و راهکارهای جلوگيری از تغييرات جوی زيانبار، مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.


در اين ميان بعد از ظهر شنبه‌، شمار قابل توجهی از ساکنان استانبول در برابر هتل ريتز کارلتون در ميدان تقسيم محل برگزاری اجلاس به تظاهرات دست زدند و گروه‌ بيلدلبرگ را به‌ تلاش برای استعمار جهان متهم کرده‌اند.


اين تظاهرات اعتراضی با برخورد پليس و دستگيری ۵ تن به‌ پايان رسيد.


گروه‌ بيلدلبرگ يا اعضای باشگاه‌ بيلدلبرگ درسال ۱۹۵۳ در هلند برپا شد. نخبگان ارشد سياسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری از جمله‌ هنری کيسنجر، تونی بلر، ديويد راکفلر، زبگنيو برژنسکی، پل ولفووتيز، پرنس بياتريکس هلند، شاهزاده‌ صوفيا از اسپانيا، پرنس فيليپ بلژيک و روی هم رفته‌ ۱۵۰ شخصيت بلند پايه‌ از سراسر جهان.


اعضای باشگاه‌ بيلد لبرگ عصر شنبه‌ دوم ژوئن در ضيافت شام عبدالله‌ گل وزير امور خارجه‌ ترکيه‌ در کاخ دولمه‌ باغچه‌ی استانبول شرکت کردند.


به‌ گزارش رسانه‌ های ترکيه‌، گروه‌ بيلدلبرگ، يکی از مهمترين نهادهای پشت پرده‌ تصميم گيری در جهان محسوب می شود و حمايت آن از ترکيه‌، موقعيت اين کشور در اتحاديه‌ اروپا و در سطح منطقه‌ را تقويت می بخشد.


XS
SM
MD
LG