لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۹

جادوی هری پاتر: پرواز در کتابفروشی ها


انتظار می رود کتاب جدید هری پاتر از کتاب قبلی هم فروش بیشتری داشت باشد
انتظار می رود کتاب جدید هری پاتر از کتاب قبلی هم فروش بیشتری داشت باشد

ميليون ها تن از جوانان و نوجوانان طرفدار داستان های هری پاتر در سراسر جهان به کتابفروشی ها هجوم بردند تا از ماجراهای کتاب تازه هری پاتر با خبر شوند.


در لس آنجلس پارتی هری پاتر تا ساعاتی پس ازنيمه شب ديشب ادامه يافت.


با اعلام ساعت دوازده نيمه شب جمعه شب، در شهرها و کشورهای دور جهان نسخه هايی ازآخرين بخش کتاب معروف جی کی رولينگ به نام «هری پاتر و قدیسان مرگ» در اختيار علاقمندان قرار گرفت.


صف اين هواداران پرو پا قرص ساعت ها پيش از آنکه مشتاقان ماجراجويی های هری پاتر در لس آنجلس از خواب بيدار شوند از سحرگاه روز جمعه در مقابل کتابفروشی های لندن و پاريس شکل گرفت و صف های مشابهی در شهرهای مختلف آمريکا به انتظار فروش کتاب به اجرای موسيقی و رقص و پايکوبی پرداختند و ناگهان انتشار يک کتاب تخيلی و ماجراجويانه تبديل به جشن و سروری يکپارچه در سطح جهان شد.


در انگلستان در ساعت دوازده و يک دقيقه بامداد، خانم رولينگ بخش هايی از کتاب تازه خود را برای يک گروه هزار نفره از کودکان و نوجوانان انگليسی خواند

در تهران هرچند طرفداران هری پاتر بايد هفته ها در انتظار ترجمه اين کتاب تازه به زبان فارسی باشند اما گروه برگزيده ای از کتاب خوان هايی که با زبان انگليسی آشنايی کامل دارند در ساعات نيمه شب گردهم آمدند تا با خريد نسخه هايی از اين کتاب که توسط بنگاه کتابفروشی کتب خارجی فروخته ميشود از سرنوشت قهرمان کتاب و جادوگر نابغه هری پاتر با خبر شوند.


در انگلستان در ساعت دوازده و يک دقيقه بامداد، خانم رولينگ بخش هايی از کتاب تازه خود را در محل موزه تاريخ طبيعی لندن برای يک گروه هزار نفره از کودکان و نوجوانان انگليسی روخوانی کرد . محلی که حاضران را بياد مدرسه جادوگری قرن نوزدهم «هاگوارتز» در متن کتاب می انداخت.


چند صد متر پايين تر در محله پيکادلی بيش از ۷۰۰۰ تن کتابفروشی معروف «واتراستون» که مرکز اصلی فروش کتاب هری پاتر در جهان محسوب می شود را محاصره کردند.


هرچند برخی از روزنامه ها برخلاف موازين اخلاقی نشر کتاب نقدهايی از آن را پيش از انتشار کتاب به چاپ رساندند و حتی کوشيدند تا نکات حساسی از محتويات کتاب را آشکار کنند، اما اين مسئله تاثير چندانی در استقبال هواداران از کتاب نداشته است.


در لس آنجلس در بازار مکاره «گروو» در مرکز شهر، مشتريان در مقابل کتابفروشی «بوک سوپ» که اعلام کرده بود با خريد کارت اعتباری صد دلاری از کتابفروشی يک کتاب «هری پاتر و قدیسان مرگ» به رايگان به آنها داده می شود جمع شده بودند و گروهی که خود را به نام «رموس لوپينز»، يکی از شخصيت های کتاب می خواند در مقابل کتابفروشی به اجرای برنامه پرداختند و جشن و پايکوبی ها تا ساعتی پس از نيمه شب ادامه پيدا کرد.


پيش بينی می شود کتاب تازه هری پاتر رکورد فروش کتاب قبلی را که نزديک به ۷ ميليون نسخه در ۲۴ ساعت اول بود خواهد شکست. اين همان چيزی است که به «جادوی هری پاتر» معروف است.


XS
SM
MD
LG