لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۶

یک نشریه دانشجویی توقیف شد


اعتراض دانشجویان به سخنرانی محمود احمدی نژاد
اعتراض دانشجویان به سخنرانی محمود احمدی نژاد

منابع خبری دانشجويی از جمله خبرنامه اميرکبير اعلام کرده اند که نشريه دانشجويی «طعم آزادی» توقيف شده است.


نشريه «طعم آزادی» به گفته دانشجويان منعکس کننده مطالبات صنفی دانشجويان ومدافع دمکراسی و حقوق بشر بوده که با تصميم کميته نظارت بر نشريات دانشجويی توقيف شده است.


عباس حکيم زاده عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير می گويد اين نشريه در حدود سه ماه پيش به اتهام واهی «انکار نظريه ولايت فقيه و توهين به احمدی نژاد» ممنوع شد.


مدير مسوول اين نشريه نيز، به گفته آقای حکيم زاده، بارها از سوی بسيج تهديد شده بود.


نشريه «طعم آزادی» در حدود سه ماه پيش به اتهام «انکار نظريه ولايت فقيه و توهين به احمدی نژاد» ممنوع شد
عباس حکیم زاده

همزمان تعدادی از دانشجويانی که در جلسه ديدار چندی پيش محمود احمدی نژاد ازدانشگاه اميرکبير شرکت داشته و اعتراضات خودرا به روند فشار بر دانشگاه ها مطرح کردند، به کميته های انظباطی احضار شده اند.


روز، دوشنبه، ۲۰ آذر عده ای از دانشجويان دانشگاه اميرکبير با شعارهايی مانند «مرگ بر ديکتاتور» سعی کردند از سخنرانی محمود احمدی نژاد رييس جمهوری ايران در اين دانشگاه جلوگيری کنند.


خبرگزاری فارس گزارش داده بود که دانشجويان معترض، يکی از دوربين های صدا وسيما را شکستند.


به گفته همين خبرگزاری، عده ای از دانشجويان هوادار رييس جمهوری شعار«احمدی احمدی» حمايت می کنيم سر دادند. درگيری اصلی بين بسيج و دانشجويان انجمن اسلامی صورت گرفت. اين انجمن اخيرا غير قانونی اعلام شد.


عباس حکيم زاده می گويد يکی از دانشجويان شرکت کننده در اين جلسه که مورد ضرب وشتم بسيج دانشجويی قرار گرفت، متين مشکين است که در حال نوشتن پايان نامه دکترا در اين دانشگاه بوده ولی اخيرا دانشگاه اعلام کرده که قادر به پرداخت هزينه تحصيلی او نيست و از دانشگاه اخراج شده است.


آن چه به گفته عباس حکيم زاده حيرت آور است اين است که وقتی که متين مشکين دانشجو اظهار داشته که خود هزينه تحصيل را تقبل می کند، مسوولان دانشگاه با عنوان اين که طبق قانون اساسی تحصيل رايگان است با ثبت نام وی مخالفت کرده اند.


XS
SM
MD
LG