لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۴

«ادعای صادر نشدن ويزای احمدی نژاد نادرست است»


آقای احمدی نژاد گفته بود در نظر دارد در شورای امنیت سازمان ملل متحد، از «حق هسته ای ایران» دفاع کند
آقای احمدی نژاد گفته بود در نظر دارد در شورای امنیت سازمان ملل متحد، از «حق هسته ای ایران» دفاع کند

به رغم اظهارات مقام های ايرانی که آمريکا از صدور ويزا برای محمود احمدی نژاد خودداری کرده است، کاخ سفيد روز جمعه سوم فروردين اعلام کرد که صدور ويزای آقای احمدی نژاد، تصويب شده است.


سيد عباس عراقچی معاون بين المللی و حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز جمعه سوم فروردين، از «عدم همکاری و مانع تراشی دولت آمريکا به صدور رواديد برای دکتر احمدی نژاد» ابراز تاسف کرد.


به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران ايرنا، آقای عراقچی گفته است: «به نظر می رسد که مقام های آمريکايی در راستای سياست های يک سويه و با هدف ممانعت از حضور رييس جمهوری اسلامی ايران در شورای امنيت که باعث تبيين مواضع و حقايق امر خواهد شد، کارشکنی می کنند.»


سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد، روز جمعه گفت اظهارات مقام های ايرانی در باره صادر نشدن ويزا برای محمود احمدی نژاد نادرست است و افزود صدور ويزا تاييد شده است

با اين حال گوردون جاندرو سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد، روز جمعه گفت اظهارات مقام های ايرانی در باره صادر نشدن ويزا برای محمود احمدی نژاد نادرست است و افزود صدور ويزا تاييد شده است.


سخنگويان دولت و وزارت امورخارجه ايران، اعلام کرده بودند که آقای احمدی نژاد قصد دارد در نشست شورای امنيت سازمان ملل متحد در نيويورک، به دفاع از « منافع ملی ايران» در پرونده هسته ای ايران بپردازد.


اعلام قصد رييس جمهوری برای شرکت در جلسه شورای امنيت و «دفاع از حق هسته ای»، واکنش های متفاوت داخلی و جهانی برانگيخت.


پاره ای از محافل داخلی با اشاره به سفر احتمالی رييس جمهوری به نيويورک، آن را «پرهزينه» توصيف کردند.


چندی پيش خبرگزاری مهر در مطلبی از مدير عامل خود، از مشاوران رييس جمهوری و وزارت امور خارجه ايران انتقاد کرد که توجه و آگاهی چندانی به مکانيزم برگزاری جلسات شورای امنيت ندارند.


XS
SM
MD
LG