لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۶

رييس کميسيون امنيت ملی: بحرين به گروه‌های مخالف در ايران کمک می‌کند


علاء الدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس
علاء الدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس

علاء الدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، دولت بحرين را متهم کرده است که از گروه های مسلح مخالف حکومت جمهوری اسلامی حمایت می‎کند.

واحد مرکزی خبر پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه گزارش داده است که علاء الدين بروجردی در مصاحبه با شبکه تلويزيونی« الميادين» لبنان گفته است :«نيروهای امنيتی ايران توانستند يک انبار مواد منفجره تروريست ها را در شهر سراوان کشف کنند.»

وی تصريح کرد: «بحرين برای خريد اين تسليحات به تروريست ها پول داده بود.»

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نام گروه ها و افراد مسلح مخالف حکومت جمهوری اسلامی که از بحرین پول دریافت کرده اند را اعلام نکرده است.

اما اشاره علاءالدين بروجردی به گزارش های اخير در سراوان سیستان بلوچستان در خصوص کشف مقادير مواد منفجره است.

در ۲۳ بهمن ماه هدايت الله ميرمرادزهی نماينده سراوان در مجلس شورای اسلامی، خبر داده بود که مأموران امنيتی موفق شده‌اند در سراوان يک انبار مهمات متعلق به يک گروه «مخالف» جمهوری اسلامی را کشف کنند که در آن ۲۰۰ کيلوگرم مواد منفجره وجود داشت.

به گفته وی، شناسايی اين انبار مهمات، در پی کشف يک خانه تيمی و بازداشت سه تن از اعضای يک گروه «مخالف» جمهوری اسلامی و اعترافات اين افراد صورت گرفته‌است.

در همين زمينه، وزير اطلاعات ايران روز شنبه ۲۵ بهمن ماه نيز از «انهدام چند مقر» يک گروه به گفته او «تروريستی» در اين شهر خبر داده و مواد منفجره کشف شده در اين عمليات را ۳۵۰ کيلوگرم اعلام کرد.

محمود علوی، وزير اطلاعات گفته بود: «در عمليات اخير مقادير زيادی اسلحه اعم از سلاح‌های گرم و سرد و سلاح‌های گرم اعم از تفنگ، کلت و همچنين بمب‌های دست‌ساز، جليقه‌های انفجاری و همچنين مجموعه‌های فراوانی بمب‌های دست‌ساز که برای انفجار در مجامع و نقاط پرجمعيت تهيه شده بود، کشف و ضبط شد.»

وی مواد منفجره کشف شده در اين عمليات اخير را ۳۵۰ کيلوگرم ذکر کرده و افزوده بود: «در صورتی که اين حجم از مواد منفجره کشف نمی‌شد، اين امکان برای اين گروهک تروريستی فراهم می‌شد که آسيب زيادی را به مردم منطقه برسانند.»

در حالی رييس کميسيون امنيت ملی مجلس ايران بحرين را متهم کرده است که به گروه های مخالف جمهور ياسلامی کمک می کند که پيشتر بحرين نيز ايران را متهم کرده بود که شبه نظاميان شيعه مخالف حکومت اين کشور را آموزش نظامی می دهد.

سال گذشته اسامه العوفی، دادستان بحرين سپاه پاسداران را متهم به حمايت از شبه‌نظاميان اين کشور کرد.

در واکنش به اين اظهارات٬ وزارت خارجه جمهوری اسلامی همان‌ روز اين اتهام را «کذب محض و مردود» خواند و طرح چنين مسئله‌ای را «فرافکنی برای پوشاندن مسائل و مشکلات داخلی بحرين» دانست.

XS
SM
MD
LG