لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۴

کمک «اف بی‌آی» به قطر برای بررسی موضوع حمله «سایبری اخیر»


 شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر

گزارش‌ها حاکی است که کارشناسان اداره تحقیقات مرکزی آمریکا، اف بی‌آی،به قطر برای بررسی موضوع «هک شدن خبرگزاری دولتی»این کشور کمک می کنند.

یک منبع مطلع روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفته است که به دنبال درخواست دولت قطر از اداره تحقیقات مرکزی آمریکا برای بررسی موضوع هک خبرگزاری دولتی این کشور، یک تیم از کارشناسان اف بی‌آی هفته گذشته به قطر رفته اند.

این منبع مطلع اظهار داشت: از آمریکایی‌ها در خواست کمک شد و هفته گذشته یک تیم به دوحه اعزام شد که این تیم در حال همکاری با وزارت کشور قطر است.

طبق این گزارش، دو کشور دیگر که نام آنها اعلام نشده در این تحقیقات با قطر همکاری می کنند.

این منبع مطلع اضافه کرده است: احتمالا نتیجه این تحقیقات هفته آینده منتشر خواهد شد.

به دنبال انتشار اظهاراتی به نقل از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در انتقاد از آمریکا و در تمجید از ایران، حزب الله،‌ حماس و اخوان المسلمین در این خبرگزاری دولتی این کشور،‌ دولت قطر اعلام کرد که این خبرگزاری هک شده و این اظهارات جعلی است.

به رغم تکذیب این اظهارات توسط دولت قطر ، عربستان و امارات به این سخنان واکنش نشان دادند و برخی از رسانه‌های عربستان، قطر را متهم کردند که در کنار «دشمنان ملت عرب» ایستاده است.

در همین زمینه، کشورهای عربستان و امارات متحده عربی وب سایت شبکه «الجزیره» متعلق به قطر را مسدود کرده اند.

العربیه به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه امارات اعلام کرده است، تمام وب سایت‌های خبری قطر در امارات مسدود شده اند.

این در حالی است که به دنبال افزایش تنش بین این کشورهای عرب منطقه، امیر قطر چهارشنبه هتفه گذشته به کویت سفر کرد. رسانه‌ها کشورهای عرب منطقه می گویند،کویت درصدد است تا بین این سه کشور قدرتمند حوزه خلیج فارس میانجیگری کند.

خبرگزاری رویترز پیشتر نوشته بود تنش تازه بین قطر و دو کشور حاشیه خلیج فارس بیانگر آن است که احتمالا اختلافات بین این کشور‌ها در پشت پرده در حال افزایش است.

پیشتر در اسفندماه سال ۱۳۹۲ عربستان سعودی٬‌ امارات متحده عربی و بحرین٬ سه عضو شورای همکاری خلیج فارس به دنبال اختلاف نظر با قطر٬ دیگر عضو این شورا بر سر حمایت دوحه از اسلام‌گرایان٬ در اقدامی بی‌سابقه سفرای خود را از قطر فراخواندند.​

XS
SM
MD
LG