لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۱۸

پلیس فدرال آمریکا جزئیات پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون را منتشر کرد


هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون

پلیس فدرال آمریکا، «اف بی آی» روز جمعه جزئیات پرونده هیلاری کلینتون در خصوص استفاده از ایمیل و سرور شخصی را منتشر کرده است.

به گزارش «سی ان ان» پلیس فدرال آمریکا خلاصه ای از مصاحبه کارشناسان این نهاد با هیلاری کلینتون به همراه نتایج تحقیقات انجام شده را منتشر کرده است.

طبق این گزارش خانم کلینتون در پاسخ به پرسش های مختلف پلیس فدرال ۳۹ بار گفته است که عناصر اصلی آموزش یا طبقه بندی محرمانه را بیاد ندارد.

هیلاری کلینتون که طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ وزیر خارجه آمریکا بود، از یک سرور و ایمیل شخصی استفاده می کرده است، در حالی که طبق قوانین این کشور اجازه چنین اقدامی را نداشته است. موضوع استفاده هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سرور و ایمیل شخصی به یکی از محورهای اصلی حمله نامزد حزب جمهوریخواه به خانم کلینتون تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مجموعه ۵۸ صفحه ای که تقریبا ۱۴ صفحه آن به نوعی حذف شده است، نشان می دهد که اف بی آی به شواهد مدارکی دال بر نفوذ در سیستم ایمیل و سرور شخصی خانم کلینتون به دست نیاورده است.

طبق این گزارش، در بخشی از این جزئیات منتشر شده اف بی ای تاکید کرده است، هیچ یک از کشورهای متخاصم نتوانسته اندبه ایمیل شخصی افرادی که با خانم کلینتون به طور معمول در تماس بوده اند نفوذ کنند و در نهایت به سرور و ایمیل شخصی هیلاری کلینتون دست یابند.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در ماه ژوئن اعلام کرده بود استفاده هیلاری کلینتون از سِرور شخصی برای ارسال ایمیل‌هایش، «اقدامی بسیار بی‌دقت» بوده اما تعقیب قضایی آن را توصیه نمی‌کند.

سپس لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا نیز اعلام کرد که توصیه پلیس فدرال آمریکا را در این‌باره می‌پذیرد و علیه خانم کلینتون اعلام جرم نمی‌شود.

خانم کلینتون پیشتر اذعان کرده که استفاده از ایمیل و سرور شخصی تصمیمی «اشتباه» بود.

با این حال، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه تصریح کرده است، انتشار جزئیات تازه عدم صداقت و بی کفایتی خانم کلینتون را نشان می دهد.

پلیس فدرال آمریکا همچنین خلاصه ۱۱ صفحه ای از مصاحبه با خانم کلینتون را نیز منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم کلینتون در این مصاحبه به کارشناسان تحقیقات اف بی آی گفته است که بیاد ندارد که حرف «سی» در در ابتدای پارگراف به چه معنی بوده و خیال می کرده است که این کلمه براساس ترتیب حروف الفبا بوده است.

پلیس فدرال آمریکا می گوید، اما هنگامی که این کارشناسان از خانم کلینتون پرسیدند که آیا باعناوین چون محرمانه، «بسیار محرمانه» و طبقه بندی محرمانه آشنا است، وی گفته است که وی توجهی به سطح طبقه بندی محرمانه نمی کرده و همه اطلاعات محرمانه راجدی تلقی می کرده است.

XS
SM
MD
LG