لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۲

آلمان درخواست برای افزایش کمک‌ در جنگ علیه داعش را رد کرد


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز یکشنبه ۱۳ دسامبر، درخواست آمریکا از برلین برای افزایش کمک نظامی در جنگ علیه گروه حکومت اسلامی (داعش)، را رد کرده است.

به گزارش رویترز، آنگلا مرکل در مصاحبه با شبکه «زد. دی. اف» و در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش مجله اشپیگل مبنی بر درخواست آمریکا از آلمان برای افزایش کمک، گفته است: «به نظرم سهمی که به آلمان واگذار شده بود، ادا شده است و در حال حاضر نیازی نیست درباره مسایل مربوط به این پرسش حرف بزنیم.»

مجله اشپیگل روز شنبه گزارش داده بود که اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا در نامه‌ای خواستار افزایش کمک‌های نظامی آلمان شده است.

پیشتر یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان دریافت نامه از وزیر دفاع آمریکا را تایید کرده و گفته بود موضوعات مطرح شده در این نامه در حال بررسی است. وی توضیح بیشتری در خصوص محتوای این نامه نداد.

پارلمان آلمان هفته گذشته مشارکت نظامی آلمان در جنگ علیه گروه حکومت اسلامی را تصویب کرده بود.

طبق این مصوبه، ماموریت نظامی آلمان شامل اعزام شش فروند جنگنده شناسایی تورنادو، ‌ یک کشتی نظامی برای محافظت از ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه و‌ یک هواپیمای سوخت رسانی خواهد بود. در همین ارتباط، ‌قرار است ۱۲۰۰ نیروی نظامی آلمان در چهارچوب این ماموریت شرکت داشته باشند.

به دنبال حملات مرگبار پاریس که دست کم ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، فرانسه از آلمان خواست تا درجنگ علیه گروه حکومت اسلامی مشارکت کند. قرار نیست هواپیماهای آلمانی در بمباران مواضع گروه حکومت اسلامی در عراق و سوریه مشارکت کنند.

به گزارش رویترز، آلمان طی دو سال گذشته آمادگی خود را برای اعزام نیرو به دیگر کشور نشان داده است و هم اکنون بیش از سه هزار نیروی نظامی آلمان در خارج از این کشور حضور دارند.

به دنبال پیشروی نیروهای گروه حکومت اسلامی در سال گذشته، آلمان کمک‌های تسلیحاتی در اختیار کردهای عراقی قرار داد.

پارلمان بریتانیا نیز پس از حملات مرگبار پاریس، مشارکت لندن در ائتلاف به رهبری آمریکا برای بمباران مواضع گروه حکومت اسلامی در سوریه را تایید کرد.

XS
SM
MD
LG