لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۷

تخلیه یک مرکز خرید در شهر برمن؛ پلیس آلمان پناهجوی الجزایری را بازداشت کرد


مقام‌های پلیس آلمان روز چهارشنبه گفته اند که یک پناهجوی ۱۹ ساله الجزایری را که از یک مرکز نگهداری بیماران روانی فرار کرده و فریاد می زد «منفجرتان خواهم کرد»، بازداشت کرده است.

به گزارش رویترز، پیشتر به دنبال گزارش‌ها در خصوص تهدیدهای این جوان الجزایری یک مرکز خرید در شهر برمن تخلیه شده بود. پلیس جستجوی گسترده ای برای پیدا کردن این جوان الجزایری متقاضی پناهندگی آغازکرد و در نهایت او را در ایستگاه قطار شهر برمن بازداشت کرده است.

مقام‌های پلیس می گویند، تحقیق در خصوص این فرد ادامه دارد.

پلیس گفته بود، این جوان الجزایری هفته گذشته به اتهام دزدی بازداشت شده بود و در جریان بازجویی ازگروه حکومت اسلامی و حمله به یک مرکز خرید در مونیخ ، طرفداری کرده بود.

طبق این گزارش پلیس آلمان می گوید، شواهد و مدارکی در خصوص رابطه این فرد و گروه حکومت اسلامی در دست نیست.

به گزارش رویترز، افکار عمومی آلمان در ماه جاری تحت تاثیر چند حمله‌ای است که دست کم ۱۵ کشته برجای گذاشت.

به گزارش رویترز، پس از این که یک مرکز پزشکی اعلام کرد که این جوان پناهجو فرار کرده است، مردم دریک مرکز خرید در شهر برمن با پلیس تماس گرفته و گفته بودند که این جوان را که رفتار مشکوکی داشته دیده اند.

پلیس بلافاصه این مرکز خرید شهر برمن که ۴۰ کیلومتر با مرکز درمانی فاصله داشت را تخلیه کرد.

یک سخنگوی پلیس در دایفلوز گفته است: مقام‌های امنیتی با توجه شرایط کنونی در آلمان، این مساله را به طور جدی مورد بررسی قرار می دهند ولی با این حال شواهدی در خصوص خطر احتمالی وجود ندارد.

وی اضافه کرده است: ما هیچ مدرکی محکمی در خصوص برنامه ریزی این فرد برای حمله یا رابطه اش با گروه حکومت اسلامی در دست نداریم.

به گزارش رویترز، مقام‌های پلیس می گویند، این جوان الجزایری چندین بار تلاش کرده بود تا به خود آسیب بزند و به همین دلیل به یک مرکز درمانی منتقل شده بود، اما صبح روز چهارشنبه از این مرکز درمانی گریخت.

روز یکشنبه یک پناهجوی ۲۷ ساله سوری در پی انفجار بمب خود در نزدیک محل برگزاری یک جشنواره موسیقی در آنسباخ، ایالت بایرن، کشته شد. دست‌کم ۱۲ نفر دیگر در این انفجار زخمی شده‌اند.

XS
SM
MD
LG