لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۶

حزب الله لبنان به دلیل نگرانی‌های امنیتی مراسم روز قدس را لغو کرد


گفته می شود این نخستین باری است که حزب الله لبنان مراسم روز قدس را برگزار نمی‌کند. 
گفته می شود این نخستین باری است که حزب الله لبنان مراسم روز قدس را برگزار نمی‌کند. 

به دنبال حملات انتحاری به یک روستای مسیحی لبنان در نزدیکی مرزهای سوریه، گروه حزب الله لبنان روز پنجشنبه اعلام کرده است که به دلیل نگرانی‌های امنیتی مراسم روز قدس در جنوب بیروت را لغو می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده است برنامه مربوط به روز قدس در روز جمعه را به دلیل «شرایط امنیتی» لغو می‌کند.

طبق این گزارش این نخستین باری است که حزب الله لبنان مراسم روز قدس را برگزار نمی‌کند.

شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان نقشی اساسی در جنگ داخلی سوریه در حمایت از حکومت بشار اسد در برابر مخالفانش به عهده دارند. از زمان حضور نیروهای حزب الله در جنگ داخلی سوریه مناطقی در لبنان و به ویژه مناطق شیعه نشین هدف حملات گروه‌های اسلامگرا قرار گرفته‌اند.

مناطقی چون منطقه شیعه نشین ضاحیه در حومه جنوبی بیروت طی این مدت بار‌ها مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ساعاتی پیش از صدور بیانیه حزب الله، ارتش لبنان اعلام کرده بود که توانسته است که دو عملیات گروه «حکومت اسلامی» را برای حمله به یک پایگاه گردشگری بزرگ و یک منطقه پر ازدحام را خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی لبنان، در بیانیه ارتش این کشور آمده است: «مدیریت اطلاعات ارتش لبنان، دو عملیات تروریستی بسیار خطرناک گروه تروریستی داعش (حکومت اسلام) را خنثی کرد. این عملیات قرار بود یک پایگاه گردشگری بزرگ و یک منطقه پرازدحام را هدف قرار دهد».

این بیانیه افزود: «پنج تروریست و در راس آن‌ها طراح این عملیات دستگیر شده‌اند. آن‌ها به انجام حملات تروریستی علیه ارتش در گذشته اعتراف کردند. تحقیقات تحت نظر دستگاه قضایی همچنان ادامه دارد».

طی هفته‌های اخیر و به ویژه به دنبال حملات انتحاری به روستای القاع واقع در مرز با سوریه که به کشته شدن پنج تن منجر شد، دولت لبنان بر میزان هشدار امنیتی به دلیل وجود خطر تروریستی احتمالی افزوده است.

در همین زمینه، تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان، گفته است که نگران موج جدید عملیات تروریستی است.

گروه حکومت اسلامی و جبهه النصره وابسته به القاعده در سال ۲۰۱۴ برای مدتی شهر عرسال را در لبنان تصرف کردند، اما ارتش لبنان آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

XS
SM
MD
LG