لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۳

تسهیل روادید بین ایران و روسیه اجرایی می‌شود


وزارت امور خارجه روسیه، روز دوشنبه ۲۵ ژانویه اعلام کرده است که موافقت نامه تسهیلات روادید بین تهران و مسکو از ۱۸ بهمن ماه (ششم فوریه) اجرا خواهد شد.

به گزارش ایتارتاس، موافقت نامه بین دو کشور با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری ایران و ولادیمیر پوتین، همتای ایرانی روسی خود در ۲۳ نوامبر در تهران امضا شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته است: «هدف این موافقت نامه تسهیل شرایط روادید برای شهروندان دو کشور است.»

این بیانیه اضافه کرده است: تسهیلات روادید برای بازرگان ایرانی و روس، شرکت کنندگان در برنامه‌های علمی، فرهنگی، هنری و همچنین دانشجویان و گردشگران خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه در ادامه گفته است: اجرای این توافق نامه باعث تقویت روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

در همین زمینه سفارت ایران در روسیه نیز روز دوشنبه از تلاش‌ها در دومای روسیه برای لغو نظام روادید بین ایران و روسیه خبر داده است.

به گزارش ایرنا، بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت ایران در مسکو اعلام کرده است که نیکلای لویچف، معاون دومای روسیه «خواهان لغو نظام روادید بین این کشور و ایران شده است.»

سفر ولایتی به مسکو

در همین حال، بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت ایران در مسکو روز دوشنبه اعلام کرده است که علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین المللی رهبر ایران و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، هفته آینده برای انجام دیدار کاری ۴ روزه به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: علی اکبر ولایتی از ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه (اول تا چهارم ماه فوریه آینده) برای انجام دیدار کاری به مسکو سفر خواهد کرد.

طبق این گزارش، مشاور امور بین المللی رهبر ایران در چارچوب برنامه سفر خود به مسکو با مقام‌های ارشد روسیه دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

علی اکبر ولایتی پارسال نیز به مسکو سفر و با مقام‌های ارشد روسیه از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

XS
SM
MD
LG