لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۵

اظهارات وزیر دفاع اسرائیل درباره ترور یکی از فرماندهان حماس


آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل
آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل

وزیر دفاع اسرائیل رهبر جدید حماس را متهم کرده است مازن فقهاءیکی از فرماندهان این گروه در بیرون غزه را به قتل رسانده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، با اشاره به ترور یکی از فرماندهان گروه حماس توسط رهبری این گروه گفته است که متعجب نخواهد شد اگر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در ماه آینده ترور شود.

به گزارش روز سه شنبه رسانه‌های اسرائیل آویگدور لیبرمن در مصاحبه‌ای با روزنامه یدیعوت آخرونوت مطرح کرده است. وی در این مصاحبه در خصوص نقش رهبر جدید حماس در ترور مازن فقهاء،یکی از فرماندهان این گروه در بیرون غزه صحبت می کرد.

ولی با این حال وزیر دفاع اسرائیل در ادامه صحبت در این خصوص گفته است: «تعجب نخواهم کرد اگر جریان انتخابات در ایران در ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) فردی حسن روحانی، رییس جمهوری ایران را ترور کند.»

وی اضافه کرده است: باتوجه به درک من از سیستمی که در آنجا وجود دارد و فردی که هدایت آن را برعهده دارد، این شبیه به یک مساله داخلی خواهد بود. این ویژگی سازمان‌های تروریستی است.

مازن الفقها، یکی از فرماندهان یگان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، شامگاه جمعه چهارم فروردین سال گذشته در برابر خانه خود در غزه ترور شد.

سران حماس گفته‌اند، «همه شواهد و نحوه عملکرد در سوءقصد به مازن الفقها نشان می‌دهد که این سو قصد تنها می‌توانسته کار موساد اسرائیل باشد».

XS
SM
MD
LG