لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۸

اوباما: باید به ترامپ برای تصمیم گیری فرصت داد


باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا دوشنبه ۱۴ نوامبر از مردم این کشور خواسته است به دونالد ترامپ فرصت بدهند تا او خود را با مسئولیت‌های ریاست جمهوری هماهنگ کند.

به گزارش سی ان ان، باراک اوباما در نخستین کنفرانس خبری پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است، برخی از انتظارات دونالد ترامپ با توجه به دشواری مسئولیت‌های ریاست جمهوری دستخوش تغییر خواهند شد.

آقای اوباما همچنین تصریح کرده است، پس از دیدار هفته گذشته خود با رییس جمهور منتخب، متقاعد شده است که آقای ترامپ «صادقانه» می خواهد رییس جمهوری همه آمریکایی‌ها باشد.

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شماری از شهرهای آمریکا شاهد تظاهرات های اعتراضی بود.

با این حال، رییس جمهوری آمریکا از آقای ترامپ خواسته است با پایان یافتن کارزارهای انتخاباتی اقداماتی در راستای رفع نگرانی‌ها و وحدت در کشور انجام دهد.

باراک اوباما گفته است: فکر نمی کنم که او آدم ایدئولوژیکی باشد بلکه در نهایت او آدم عملگرایی است، این به او کمک خواهد کرد، ولی به شرط این که افراد خوبی را به عنوان مشاور برگزیند و درک خوبی در تعیین جهت‌ها داشته باشد.

باراک اوباما در حالی در این کنفرانس خبری شرکت کرد که قرار است به عنوان آخرین سفر خارجی خود از کشورهای المان، یونان و پرو دیدار کند.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری تصریح کرده است که در دیدار با دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب از توانایی او در همراه کردن رای دهندگان و پیروزی در انتخابات تمجید کرده است.

باراک اوباما همچنین با اشاره به برنامه‌های دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری از خودش پرسیده است: آیا نگرانم؟ مسلما که نگران شده ام. من و او بر سر بسیاری از مسایل اختلاف نظر داریم .

به گزارش «سی ان ان» یکی از خبرنگاران باراک اوباما در خصوص انتصاب استفان بانون، به عنوان مشاور ارشد دونالد ترامپ در کاخ سفید پرسید. اما آقای اوباما در پاسخ گفت که شایسته نیست که در این خصوص ابراز نظر کند چرا که چنین ابراز نظری می تواندبا تلاش برای انتقال روان قدرت مغایر باشد.

باراک اوباما گفته است: فکر می کنم برای ما مهم است که به او فرصت بدهیم که تصمیم‌های خود را اتخاذ کند. مردم آمریکا در طی دو سال آینده قادر خواهند بود درباره آنچه که می بینند قضاوت کنند.

آقای اوباما در ادامه گفته است: سمت ریاست جمهوری خود راه کارهای مختص به خودی رابرای هشیار کردن دارد. اگر او موضعی دارد یا موضعی اتخاذ کرده که با واقعیت‌ها جور در نمی آید، خیلی زود متوجه خواهد شد.

با این حال رییس جمهوری آمریکا گفته است: مردم آمریکا حرف خود را زده اند و دونالد ترامپ رییس جمهوری آینده آمریکا خواهد بود. کسانی که به وی رای نداده اند باید بدانند که این ساز و کار دمکراسی است.

دونالد ترامپ ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ به طور رسمی کار خود را به عنوان رییس جمهوری آمریکا آغاز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG