لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۸

آمریکا ارسال سلاح برای کُردهای سوریه را آغاز کرده است


نیروهای یگان‌های مدافع خلق در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه.
نیروهای یگان‌های مدافع خلق در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز سه شنبه گفته است، ارسال سلاح‌های سبک به نیروهای کُرد سوریه را آغاز کرده است. این نیروها هم اکنون در حال نبرد با گروه حکومت اسلامی،‌داعش، هستند.

به گزارش رویترز ، در حالی ارسال این سلاح‌ها آغاز شده است که نیروهای کُرد سوریه در آستانه شروع عملیاتی برای آزاد سازی «رقه» ، مرکز اصلی گروه حکومت اسلامی در سوریه هستند.

آدریان رانکین گالوی، یک سخنگوی پنتاگون گفته است: ما ارسال سلاح‌های سبک و وسایل نقلیه را برای نیروهای کُرد سوریه در قالب «نیروهای دمکراتیک سوریه» آغاز کرده ایم.

این سخنگوی پنتاگون تصریح کرده است، این سلاح‌های شامل «ای کی ۴۷» یا کلاشینکف و مسلسل‌های سبک است.

یگان‌های مدافع خلق، نیروی نظامی کردهای سوریه، هم اکنون درقالب سازمانی به نام «نیروهای دمکراتیک سوریه» به همراه شبه نظامیان عرب سوری و با حمایت ائتلاف به رهبری آمریکادر حال پیشروی به سمت «رقه» هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در ۲۰ اردیبشهت ماه به پنتاگون اجازه داد تا برای نیروهای کرد سوریه سلاح ارسال کند.

این اقدام واکنش ترکیه را درپی داشته است که معتقد است یگان‌های مدافع خلق در سوریه بخش از حزب کارگران کردستان، پ کا کا، است.

به گزارش رویترز،پ کا کا از سال ۱۹۸۴ علیه دولت ترکیه اعلام جنگ مسلحانه کرده است و گفته می شود تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در جریان درگیری‌های این گروه با حکومت ترکیه کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG