لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۹

تعیین سرپرست‌های سه وزارتخانه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش


به دنبال استعفای سه وزیر کابینه دولت یازدهم، حسن روحانی رییس جمهوری ایران روز چهارشنبه طی احکام جداگانه‌ای سرپرست وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، ‌ آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی طی احکام جداگانه‌ای محمد بطحایی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، عباس صالحی را به عنوان سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نصرالله سجادی را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

وب سایت ریاست جمهوری ایران نوشته است که این تغییرات در راستای «ترمیم و تقویت کابینه» صورت گرفته است.

طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه رسانه‌های ایران خبر استعفای علی جنتی، وزیر ارشاد و محمود گودرزی، وزیر ورزش و علی اصغر فانی، وزیر اموزش و پرورش را منتشر کردند.

علی جنتی در متن استعفای خود نوشته بود: «با توجه به ماهیت فرهنگ و هنر و اختلاف نظر عمیق شخصیت‌های فرهیخته در زمینه مسائل فرهنگی و هنری از یکسو و تلاش مخالفان و بداندیشان برای عقیم ساختن هرگونه حرکت مثبت فرهنگی این وزارت از آغاز کار تاکنون بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی مورد هجوم بوده و عموم فعالیت‌های آن در فضای آلوده به دروغ پراکنی، افترا و اتهامات ناروا مورد تخریب قرار گرفته است.»

مخالفت شماری از روحانیون با برگزاری کنسرت موسیقی در شهرهایی مانند مشهد و قم واکنش‌های علی جنتی به این درخواست‌ها باعث شد اقدامات این وزارتخانه بیش از پیش به عرصه‌ای برای رویارویی مخالفان و موافقان دولت بدل شود.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری ایران نیز روز چهارشنبه به خبرگزاری فارس گفت که وزیران ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان امروز در نشست هیات دولت حضور نداشتند.

وی افزود که در نشست امروز، «آقای رییس جمهور از اعلام استعفای نامبردگان و ضرورت ترمیم کابینه صحبت کرد که معلوم شد عدم حضور آن دو وزیر به علت پذیرش استعفا توسط رییس جمهور بوده است».

به گزارش فارس، سید محمدعلی شهیدی محلاتی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم خبر داده که قرار است هفته آینده وزیران جدید به مجلس معرفی شوند.

XS
SM
MD
LG