لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۸

قاسم سليمانی: بخشی از آنچه در شبکه مجازی در موردم می گذرد، غيرواقعی است


گزارش ها حاکی است که قاسم سليمانی، فرمانده سپاه قدس، در نامه‌ای به کارگردان فيلم «سردار» از ساخت فيلم درباره خودش انتقاد کرده و گفته است بخشی از آنچه در شبکه های مجازی درباره اقدامات او گفته می شود غيرواقعی و خلاف مصالح سياسی و امنيتی کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، قاسم سليمانی در نامه خود خطاب به سعيد حسن‌پور، کارگردان فيلم «سردار» نوشته است:«امروز (۲۲ /۱/ ۹۴) در اخبار ساعت ۱۴:۰۰ شبکه يک سيما شاهد خبری بودم که برای حقير غير قابل باور بود. ضمن اين‌که چند روز قبل نگرانی خودم را به اطلاع مسئول روابط عمومی سپاه رساندم و خواهش کردم ضمن تشکر از برادران عزيزی که در اثر علاقمندی به جمهوری اسلامی ايران و جهاد فی سبيل الله به دنبال چنين اقداماتی هستند مانع اين حرکت شوند اما با پخش اين خبر در شبکه سراسری کشور که جای گله دارد.»

به گزارش ايسنا اين فيلم مستند به اقدامات و عمليات های سپاه قدس در عرصه بين المللی می پردازد.

قاسم سليمانی در اين نامه تصريح کرده است:«نسبت به هر آنچه در شبکه مجازی در مورد حقير می گذرد به شدت اعتراض دارم و بخشی از آن را غلو و غير واقعی و خلاف مصالح سياسی و امنيتی کشور می دانم و بارها به مسئولين مربوطه در کشور عرض کرده ام.»

قاسم سلیمانی در ادامه خطاب به کارگردان فيلم «سردار» نوشته است:« ضمن تشکر از جنابعالی و ساير برادران و خواهران، اعلام می کنم؛ نه تنها راضی به چنين اقداماتی نيستم، بلکه به شدت اعتراض دارم.»

ازتابستان سال گذشته که گروه خلافت اسلامی (داعش) توانست بخش های وسيعی از خاک عراق را به تصرف خود در اورد رسانه های ايران از قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه به عنوان طراح و فرمانده عمليات علیه گروه حکومت اسلامی (داعش) در عراق و سوريه نام می برند.

پيشتر یکی از فرماندهان بلندپايه سپاه پاسداران ايران از نقش قاسم سلیمانی برای جلوگيری از پيشروی نيروهای گروه حکومت اسلامی در کردستان عراق خبر داده بود.

اميرعلی حجازی، سرپرست واحد هوافضای سپاه پاسداران ايران، گفته بود:«:اگر به خاطر کمک ايران نبود، داعش کردستان (عراق)‌ را گرفته بود. سردار سليمانی فقط با ۷۰ نفر مقابل داعش ايستاد و اجازه ورود آنها به اربيل را نداد.»

اخيرا و در نخستين عمليات بزرگ ارتش و شبه نظاميان شيعه عراق برای خارج کردن نيروهای گروه خلافت اسلامی از تکريت، زادگاه صدام حسين، عکس هایی از حضور قاسم سليمانی در اين عمليات منتشر شد.

قاسم سليمانی از سال ۱۳۷۶ فرماندهی سپاه واحد بروزن مرزی سپاه پاسداران را برعهده دارد.

XS
SM
MD
LG