لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۳

لغو برنامه انتخاباتی ترامپ در پی درگیری موافقان و مخالفان این نامزد


درگیری هایی بین مخالفان و موافقان دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی در شیکاگو رخ داده است.
درگیری هایی بین مخالفان و موافقان دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی در شیکاگو رخ داده است.

گزارش‌ها حاکی است که برنامه سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات مقدماتی این حزب، جمعه شب در شیکاگو به دلایل «امنیتی» لغو شد.

به گزارش رویترز، یکی از اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیم ساعت پس از آغاز این گردهمایی اعلام کرد به دلیل مسایل «امنیتی» این مراسم در زمان دیگری برگزار خواهد شد. در بیانیه ستاد دونالد ترامپ نیز تصریح شده گردهمایی انتخاباتی در روزی دیگر برگزار خواهد شد اما زمانی برای برگزاری آن تعیین نشده است.

طبق این گزارش پیش از برگزاری این گردهمایی در دانشگاه ایلینوی، صد‌ها مخالف دونالد ترامپ در مقابل محل برگزاری گردهمایی تجمع کرده بودند و شماری نیز از مخالفان توانستند به داخل محل گردهمایی راه یابند.

پلیس برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری در این گردهمایی وارد عمل شد تا مانع درگیری در بخش‌هایی از محل برگزاری مراسم شود.

به گزارش رویترز، فعالان مخالف دونالد ترامپ طی هفته گذشته خود را برای برهم زدن این مراسم آماده کرده بودند.

یک گروه باعنوان حضور برای «عدالت نژادی» از طریق ایمیل از دانشجویان مخالف برای حضور در گردهمایی دونالد ترامپ دعوت کرده بود.

دونالد ترامپ ساعاتی پس از لغو این گردهمایی به شبکه خبری «ام اس ان بی‌سی نیوز» گفته است، پس از رسیدن به شیگاگو و گفت وگو با مسئولان امنیتی، تصمیم به لغو این مراسم گرفت.

نامزد پیشتاز جمهوریخواهان گفته است، این تصمیم در راستای تضمین سلامتی شرکت کنندگان در این گردهمایی انتخاباتی اتخاذ شده است.

دونالد ترامپ به این پرسش که آیا موضعگیری‌های تند اخیر وی در خصوص مسایل مختلف باعث چنین واکنش‌هایی به گردهمایی او شده، پاسخ نداده است.

پیش‌تر روز چهارشنبه در جریان گردهمایی انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی یکی از هواداران دونالد ترامپ با یک معترض درگیر شده بود. معترضان بار‌ها باعث قطع سخنرانی او شده بودند.

در همین حال، تد کروز یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به لغو گردهمایی دونالد ترامپ گفته است، دونالد ترامپ فضایی به وجود اورده است که باعث تشویق چنین رفتارهایی می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی اضافه کرده است، گفت وگو بیان نظرت سیاسی بایستی در فضایی به دور از تنفر، خشم و درگیری صورت بگیرد.

مارکو ربیو، یکی دیگر از نامزدهای حزب جمهوریخواه نیز با انتقاد از برهم زدن گردهمایی انتخاباتی در شیگاگو، گفته است، دونالد ترامپ در برخورد با معترضان در گردهمایی هایش از الفاظی استفاده می کند که باعث بروز تنش در این تجمع ها می شود. از این نظر او در دامن زدن به این گونه حرکت ها مقصر است.

XS
SM
MD
LG