لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۹

شورای امنیت آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد


کره شمالی مدعی است که با موشک بالیستیکی که به تازگی آزمایش کرد، قادر است خاک آمریکا را هدف قرار دهد.
کره شمالی مدعی است که با موشک بالیستیکی که به تازگی آزمایش کرد، قادر است خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت آزمایش موشکی تازه کره شمالی را محکوم کرد و هشدار داده که آماده است تا تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را تشدید کند.

به گزارش رویترز، در بیانیه‌ای ۱۵ عضو شورای امنیت تصریح شده است که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی باعث تشدید تنش در شبه جزیره کره شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: بسیار حیاتی است که کره شمالی تعهد صادقانه خود برای خلع سلاح هسته‌ای را از طریق اقدامات واقعی نشان دهد و بر ضرورت کاهش تنش تاکید کند.

اعضای شورای امنیت باردیگر از کره شمالی خواسته اند از هرگونه آزمایش هسته‌ای و موشکی تازه خودداری کند.

در این بیانیه تصریح شده است که شورای امنیت آماده است تا تحریم‌های تازه‌ای را علیه کره شمالی اعمال کند.

کره شمالی بامداد یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه اعلام کرد که «یک موشک بالیستیک میان‌برد-دوربرد جدید» را باموفقیت آزمایش کرده است. پیونگ یانگ مدعی است، خاک ایالات متحده در «محدوده» برد موشک‌های آن کشور قرار گرفته‌است.

در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی دوشنبه در این زمینه منتشر کرد، آمده است، آزمایش موشکی اخیر با هدف سنجش توانمندی‌ استفاده از «کلاهک‌های هسته‌ای سنگین در مقیاس وسیع» انجام شده‌است.

رویترز می گوید، آمریکا مذاکرات خود با چین، به عنوان یک شکور نزدیک به کره شمالی، برای تشدید تحریم های علیه پیونگ یانگ آغاز کرده است.

کره شمالی از آغاز روی کار آمدن دونالد ترامپ تاکنون بیش از ۱۰ آزمایش موشکی انجام داده است.

به گزارش رویترز، دولت ترامپ به شدت مقامات چین را برای مهار همسایه خود تحت فشار گذاشته و هشدار داده است در صورتی که کره شمالی برنامه هسته‌ای و موشکی خود را توسعه دهد، برای مقابله با چنین رویکردی همه گزینه‌ها بر روی میز قرار دارد.

آمریکا برای مقابله با تهدید کره شمالی، سامانه دفاع موشکی تاد (تحاد)که قادر به هدف قرار دادن موشک‌های بالیستیک با برد کوتاه و متوسط است را در کره جنوبی مستقر کرده است.

XS
SM
MD
LG