لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۹

ارتش آمریکا: آزمایش سامانه ضد موشک‌های بالستیک قاره‌پیما موفقیت‌آمیز بود 


آزمایش سامانه موشکی در جزایر مارشال در اقیانوس آرام (عکس از آرشیو)
آزمایش سامانه موشکی در جزایر مارشال در اقیانوس آرام (عکس از آرشیو)

ارتش آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده است، در نخستین آزمایش عملی سامانه ضد موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، یک موشک شبیه سازی شده را با موفقیت هدف قرارداده است.

به گزارش رویترز،ارتش آمریکا این موشک بالیستیک قاره پیما را از کواجالین در جزایر مارشال در اقیانوس آرام به سمت امریکا شلیک کرده است و سپس سامانه ضدموشکی مستقر در پایگاه هوایی «وندنبرگ» کالیفرنیا، با شلیک یک موشک ره گیر این موشک قاره‌پیما را هدف قرار داده است.

آژانس دفاع موشکی اعلام کرده است، این آزمایش برای مقابله با موشک قاره پیما با موفقیت آنجام شده است.

دریاسالار جیم ازسرنگ، مدیر آژانس دفاع موشکی در بیانیه‌ای گفته است: این سیستم دفاع موشکی نقشی مهم در حفاظت از کشورمان ایفا می کند، و این آزمایش نشان داد که ما قدرت بازدارندگی لازم برای از بین بردن تهدیدها را داریم.

در همین زمینه، جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفته است: ما امکان های متعددی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در اختیار داریم و این سامانه ضد موشکی تنها یکی از آنها است.

در حالی خبرآزمایش این سامانه ضد موشک‌های قاره پیما مطرح شده است که طی هفته‌های اخیر کره شمالی دست به آزمایش‌های موشکی متعددی زده است.

کره شمالی که در تلاش برای تولید موشک قاره‌پیما است ، طی هفته‌های اخیر موشک‌های بالیستیک میان‌بردی را آزمایش کرده است. پیونگ یانگ از موفقیت آمیز بودن این آزمایش ها خبر داده است.

به گزارش رویترز در حالی که پیونگ‌یانگ می کوشد توانایی‌های خود برای نصب کلاهک هسته‌ای بر موشک‌های بالستیک را افزایش دهد، جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد، از کره شمالی خواسته اند انجام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای متوقف کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا پیشتر کره شمالی را بزرگترین چالش جهانی خود توصیف کرده و گفته بود که احتمال درگیری با پیونگ یانگ وجود دارد.

XS
SM
MD
LG