لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۴

وزارت بهداشت يمن: در درگيری های سه روز اخير عدن ۶۱ نفر کشته شده اند


يک مقام وزارت بهداشت يمن روز شنبه هشتم فروردین گفته است در درگيری بين نيروهای شبه نظامی شيعه حوثی و طرفداران عبدربه منصور هادی، رييس جمهوری يمن درسه روز گذشته در عدن در جنوب اين کشور دست کم ۶۱ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خدر الصوار، مدير اداره بهداشت شهر عدن گفته است: در سه روز گذشته کنون دست ۶۱ نفر کشته و بيش از ۲۰۳ نفر زخمی شده اند.

طبق اين گزارش با توجه به درگيری بين نيروهای وفادار به رييس جمهوری يمن و شبه نظاميان حوثی مورد حمایت ایران در بخشی هايی از عدن، وضعيت در اين شهر به شدت متشنج شده است.

گزارش ها حاکی است که همزمان با پيش روی شبه نظاميان حوثی مورد حمايت ايران در جنوب و شرق يمن، نيروی دريايی عربستان سعودی روز شنبه دهها دپيلمات را از عدن خارج کرده است و سازمان ملل متحد نيز کارکنان خود را به خارج از يمن منتقل کرده است.

در همين حال کزارش ها حاکی است که ساکنان شهر عدن روز شنبه گفتند که يک کاروان زرهی حامل نيروهای متعلق به گروه شيعه حوثی که در حال حرکت به سوی اين شهر بود،‌ هدف حمله هوايی ائتلاف منطقه ای به رهبری عربستان سعودی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رويترز،‌ نيروهای گروه حوثی که روز جمعه بندر الشِحر را تصرف کردند، با استفاده از واحدهای تانک و خودروهای زرهی در شرق عدن در حال پيشروی بوده اند.

هنوز جزيياتی در مورد خسارات وارد شده به حوثی ها منتشر نشده است.

به نوشته رويترز،‌ حملات هوايی در صنعا نيز در روز شنبه ادامه يافت و فرودگاه اين شهر هدف حمله هوايی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بود.

اين در حالی است که عبدربه منصورهادی در نشست سران اتحاديه عرب در شرم الشيخ در مصر شبه نظاميان حوثی را «عروسک خيمه شب بازی ايران» خوانده است.

رييس جمهوری يمن روز پنجشنبه از عدن گريخت و به رياض رفت و هم اکنون برای شرکت در نشست اتحاديه عرب در مصر به سر می برد.

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، نیز در این نشست گفته است که حملات هوایی به مواضع شبه نظامیان حوثی و متحدان آنها در يمن تا بازگشت امنيت به آن کشور ادامه می يابد.

عربستان سعودی همراه با تعدادی از کشورهای منطقه از پنجشنبه گذشته اقدام به حملات هوايی عليه مواضع گروه شيعه حوثی کرده است.

XS
SM
MD
LG