لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۸

در روزی چون امروز دوم ارديبهشت


دوم ارديبهشت سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۲۲ آوريل ۲۰۰۷ ميلادی
دوم ارديبهشت سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۲۲ آوريل ۲۰۰۷ ميلادی

دوم ارديبهشت سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۲۲ آوريل ۲۰۰۷ ميلادی


در دوم ارديبهشت سال ۱۳۶۶ خورشيدی محمود محمودی خوانساری از استادان عرصه موسيقی ايرانی بدرود حيات گفت. وی همکاری خود را با راديو در شيراز آغاز کرد و سرپرستی بخش موسيقی اصيل ايرانی اين مرکز را بر عهده داشت.


در ۲۲ آوريل سال ۱۷۲۴ ميلادی امانوئل کانت فيلسوف و رياضی دان آلمانی بدنيا آمد. وی در بسياری از رشته های علمی به تحقيق و مطالعه پرداخت و در زمينه های رياضی، طبيعی، زمين شناسی و منطق کتابها و رساله های متعدد دارد.


در ۲۲ آوريل سال ۱۹۱۶ ميلادی يهودی منوهين موسيقيدان و نوازنده برجسته ويولون بدنيا آمد. وی در سن هفت سالگی به عنوان نوازنده سولو با ارکستر سمفونيک سانفرانسيسکو ويولون نواخت و در ۱۰ سالگی نيز با ارکستر سمفونی نيويورک هنرنمايی کرد.


در ۲۲ آوريل سال ۱۹۱۵ ميلادی برای نخستين بار در تاريخ جنگ بين کشورها از گاز سمی استفاده شد. اين گاز را که به گاز خفه کننده مشهور بود اولين بار آلمان ها در جنگ «ايپر» به کار بردند. اختراع و استفاده از ماسک ضد گاز اثر اين گاز کشنده را از بين برد.


در ۲۲ آوريل سال ۱۹۵۶ ميلادی «الويس پريسلی» خواننده نامدار راک اند رول، نخستين برنامه خود را در هتل «فرانتير» در لاس وگاس آمريکا به اجرا درآورد. وی در آن زمان هنوز مشهور نشده بود و تماشاگران ميانسال هتل استقبال زيادی از الويس جوان نکردند. مديران هتل پس از يک هفته قرارداد خود را با او فسخ کردند.


در ۲۲ آوريل سال ۱۹۶۱ ميلادی ارتش سرّی فرانسه الجزيره پايتخت الجزاير را به آتش کشيد. ارتش سرّی فرانسه را گروهی از افسران فرانسوی که در الجزاير مستقر بودند تشکيل دادند و هدفشان مبارزه با استقلال الجزاير و مخالفت با سياست های ژنرال دوگل رييس جمهوری وقت فرانسه بود. اين ارتش چندی بعد منحل شد.


XS
SM
MD
LG