لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۶

احمدی‌نژاد: اگر سه سال هم نفت نفروشيم کشور به خوبی اداره می‌شود


محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران، روز سه‌شنبه ۲۲ فروردين گفته است، در صورت تحريم نفتی جمهوری اسلامی از سوی جامعه بین المللی اين کشور قادر است با توجه به ذخيره ارزی خود «دو تا سه سال» نفت نفروشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، محمود احمدی نژاد در بندرعباس گفته است: «آن‌ها می‌خواهند نفت ما را تحريم کنند، اما بايد بگويم که آن‌قدر ما ارز داريم که اگر دو سه سال هم يک بشکه نفت نفروشيم کشور به خوبی اداره می‌شود و آرزوی دشمنان به دلشان باقی می‌ماند.»

محمود احمدی نژاد همچنین گفته است:« ذخاير ارز و طلای ما در طول تاريخ بی‌نظير است.»

اتحاديه اروپا درماه ژانويه سال جاری ميلادی در راستای تشديد فشار بر ايران تحريم های نفتی عليه ايران و بانک مرکزی اين کشور اعمال کرد. اين تحريم ها شامل توقف فوری امضای قراردادهای جديد با ايران برای خريد و فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی است و همچنين کليه قرار دادهای جاری با ايران تا اول ژوئيه، ۱۱ تيرماه پايان می يابد.

کشورهای غربی در تلاشند تا از طریق فشار بر ایران این کشور را ترغیب کنند تا فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

در همين حال، رستم قاسمی، وزیر نفت دولت جمهوری اسلامی ایران هم روز سه شنبه گفته است که فروش نفت ایران به يونان فعلا متوقف شده است.

«پرس تی وی»، شبکه خبری انگليسی زبان دولت ايران، روز سه شنبه اعلام کرده که جمهوری اسلامی، صادرات نفت خود به اسپانيا را قطع کرده و در حال بررسی متوقف کردن صدور نفت به آلمان و ايتاليا است.

پرس تی وی به نقل از يک منبع که نخواست نامش فاش شود، گفته است، ايران در واکنش به تحريم های اتحاديه اروپا عليه خود عرضه نفت به اسپانيا را متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ۱۸ درصد از نفت صادارتی ايران به کشورهای عضو اتحاديه اروپا به ويژه يونان، ايتاليا و اسپانيا صادر می شود. کشور های هند، کره جنوبی و ترکيه مهم ترين وارد کنندگان نفت ايران هستند.
XS
SM
MD
LG