لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۵

علی نيکزاد نامزد انتخابات رياست جمهوری ايران شد


گزارش ها حاکی است که علی نيکزاد، وزير راه و شهرسازی و از چهره های نزديک به محمود احمدی نژاد، گفته است که برای شرکت در رقابت‌های انتخابات رياست‌جمهوری ايران در خرداد امسال نامزد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،علی نيکزاد نامزدی خود برای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری را در زادگاهش اردبيل اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس علی نيکزاد در حاشيه جلسه کار گروه مسکن و حمل و نقل اردبيل در اردبيل و در پاسخ به اين سئوال که در انتخابات آماده رقابت با رقبا است، اظهار داشت: «در انتخابات رياست جمهوری حضور خواهم داشت.»

طبق اين گزارش علی نيکزاد گفته است که در خصوص نامزديش برای انتخابات رياست جمهوری به صورت «مفصل» توضيح خواهد داد.

علی نيکزاد به اين پرسش که آيا از طرف گروه يا جريانی خاص در انتخابات حاضر می‌شود،‌پاسخ نداده است.

اين در حالی است که محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس و دبير کل جامعه اسلامی مهندسين، از تشکل‌های عمده اصول‌گرا در ايران، روز شنبه گفته است که علی نيکزاد يکی از افرادی است که می تواند در فهرست نامزد های مورد حمایت دولت محمود احمدی نژاد باشد.

محمدرضا باهنر گفته است:«به نظر می‌رسد که دولت هنوز متمرکز بر نامزدی آقای مشايی است ولی چهره‌های مختلفی از جمله آقای الهام، نيکزاد و صالحی می‌توانند در ليست نامزدهای دولت باشند.»

رسانه های اصولگرای مخالف دولت محمود احمدی نژاد، از اسفنديار رحيم مشايی به عنوان نامزد مورد حمايت دولت انتخابات رياست جمهوری ياد می کنند.

در همين زمينه،‌محمدرضا باهنر هفته گذشته درباره احتمال حمايت محمود احمدی‌نژاد از نامزدی اسفنديار رحيم‌مشايی هشدار داده بود.

اصولگرايان منتقد دولت محمود احمدی نژاد از اسفنديار رحيم مشايی به عنوان محور «جريان انحرافی» در دولت ياد می کنند.

سه قطب در انتخابات رياست جمهوری

محمدرضا باهنر همچنين روز شنبه گفته است که انتخابات رياست جمهوری ايران که در ۲۴ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد، «سه قطبی» خواهد بود.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوری گفته است:«انتخابات سال ۹۲، سه قطبی خواهد بود. يک قطب اصلاح‌طلبان، يک قطب آقای رئيس‌جمهور و همراهانش، يک قطب هم اصولگرايان. اصلاح‌طلبان اگرچه دارای مواضع متنوع، متفاوت و بعضاً متضادی هستند اما فکر می‌کنم نهايتاً به يک جمع‌بندی برسند.»

تاکنون شماری از چهره های اصولگرای آمادگی خود را يرای شرکت در انتخابات رياست جمهوری اعلام کرده اند.

علی اکبر ولايتی، مشاور بين الملل رهبر ايران، محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، و غلامعلی حداد عادل، نماينده مجلس، ائتلاف ۲+۱ را تشکيل داده اند که در نهايت يک نفر از بين اين سه نفر نامزد نهايی اين ائتلاف در انتخابات رياست جمهوری ايران خواهد بود.

همچنين منوچهر متکی، وزير سابق امور خارجه ايران، محمدرضا باهنر ، محمد حسن ابوترابی و مصطفی پور محمدی نيز نامزدی خود را برای انتخابات رياست جمهوری اعلام کرده اند.

از سوی ديگر هنوز نامزد نهايی اصلاح طلبان مشخص نشده است. در حالی که گروه های مختلف اصلاح طلبان از محمد خاتمی،‌رييس جمهوری سابق ايران برای حضور در انتخابات رياست جمهوری دعوت کرده اند، هنوز وی به طور رسمی به اين در خواست ها پاسخی نداده است.

اما در مقابل اصولگرايان از حضور محمد خاتمی در انتخابات آينده استقبال نکرده اند.

در حالی گمانه زنی ها در خصوص حضور محمد خاتمی در انتخابات رياست جمهوری مطرح می شود که مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات پيشين رياست‌جمهوری، به دستور رهبر ايران، همچنان در حصر خانگی به سر می برند.
XS
SM
MD
LG