لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۸

پيروزی سايپا و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا


سپاهان توانست به اولین پیروزی خود در جام قهرمانان آسیا دست یابد.
عکس از مهر
سپاهان توانست به اولین پیروزی خود در جام قهرمانان آسیا دست یابد. عکس از مهر

در سومين بازی ليگ فوتبال قهرمانان آسيا، سايپا در حالی تيم نيروی هوايی عراق را در کويت برد که بيش از نيم ساعت ده نفری بازی کرد و سپاهان در آزادی تهران اولين برد را در برابر الاتحاد عربستان کسب کرد.


در بعد از ظهر چهارشنبه ۲۱ فروردين سايپا با تک گل دقيقه آخر نيمه نخست، با ضربه کرنر جواد آشتيانی و ضربه سر امير وزيری بر ميزبانی پيروز و صدرنشين شد که بازی های خانگی اش را به دليل شرايط نا آرام عراق در زمين ناهموار کويت اسپورت، تيم ديگر گروه دوم، برگزار می کند.


بازی سايپا با نيروی هوايی پيکاری بين دو تيم پيشتاز گروه بود که هر کدام الوصل امارات را برده و با کويت اسپورت مساوی کرده بودند.


پيروزی روز چهارشنبه سايپا، این تیم را پيشتاز گروه و بخت اول تنها تيم صعود کننده به مرحله يک چهارم پايانی کرد.


اين پيروزی در حالی بدست آمد که دايی روی نقاط ضعف و قدرت حريف عراقی کاملا ارزيابی کرده و با ترکيبی از بازيکنان با تجريه و جوان، را به میدان فرستاده بود.


با اين حال اخراج مجيد غلام نژاد، مدافع جوان و ملی پوش شده جناح راست سايپا با تظاهر به ضربه سر خوردن بازيکن عراقی ( علی منصور )، از دقيقه ۵۹ ياران دايی را سخت به زحمت انداخت.


هرچند سايپا سرعت را چاشنی قدرت تکنيکی جوانان خود کرد و برتری فوتبال خود را حتی با يک بازيکن کمتر هم نگاه داشت.


ورزشگاه کويتی با تعدادی ايرانی و معدود تماشاگر عراقی خالی به نظر می رسید و با وجود يک اخراجی و چند اخطاری، هيچگاه حالت انفجاری نداشت تا داوران و يا مسوولان دو تيم را به درد سر اندازد.


سايپا برای شروع مسابقه های دور دوم با هفت امتياز پيشتاز شد تا دو هفته ديگر در مسابقه برگشت با همين نيروی هوايی در کرج، فرصت پروازی بلندتر را داشته باشد.


نيروی هوايی با چهار امتياز دوم است و الوصل با پيروزی يک بر صفر بر کويت اسپورت نخستين امتيازها را کسب کرد تا با سه امتياز سوم شود و کويت اسپورت با دو امتياز چهارم.


شکست قهرمان دو دوره آسيا در تهران


در همين روز سپاهان، نايب قهرمان آسيا، پس از دو شکست دو بر صفر از الاتحاد سوريه در فولادشهر اصفهان و کوروفچی ازبکستان در تاشکند، اين بار در آزادی تهران دو بر يک تيم الاتحاد عربستان سعودی را شکست داد.


تيم قهرمان سعودی پيش از اين با دو پيروزی متوالی پيشتاز گروه بود. سپاهان با گلهای نيمه دوم مهدی سيد صالحی و هادی عقيلی دو بر صفر پيش بود که در واپسين لحظه های مسابقه طلال المشعل، بازيکن تازه وارد الاتحاد فاصله را به حد اقل رسايد. اما گريز از شکست برای الاتحاد ممکن نشد.


اين مسابقه از گروه اول باشگاههای آسيا بود، که در مسابقه ديگر این گروه، تيم کوروفچی با پيروزی دو بر صفر در زمين الاتحاد سوريه در صدر گروه عرصه را بر الاتحاد عربستان تنگ کرد. الاتحاد سوريه اکنون با سپاهان هم امتياز است ( سه امتياز ).


از هر گروه هفتگانه تنها تيم پيشتاز به مرحله يکچهارم پايانی صعود می کند، که با پيوستن تيم اوراوا ردز، قهرمان دوره پيش از ژاپن، مرحله يکچهارم پايانی به صورت رفت و برگشت دنبال می شود.


برای سپاهان صعودی به مانند سال پيش بسيار مشکل به نظر می رسد. اين تيم بايد از يک بازی در آزادی تهران در برابر کوروفچی و در بازی در خانه تيمهای سوريه و عربستان بيشترين امتياز را بگيرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه ژوروان ويه را، سرمربی برزيلی تيم سپاهان، به بازيکنانش هشدار داده است که هنوز بايد کار مشکلی را با موفقيت پشت سر بگذارند تا به دور يکچهارم پايانی راه يابيد.


در حال حاضر، الاتحاد تيم دو دوره قهرمان ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ ليگ قهرمانان آسيا با داشتن دو بازی خانگی در برابر سپاهان و الاتحاد سوريه راه هموارتری برای صعود دارد.


ويه را، که سال پيش عراق را قهرمان آسيا کرد، پس از پيروزی سپاهان گفت:« فکر نمی کنم ما بتوانيم خيلی خوشحال باشيم. ما فاصله را با ديگر تيمها کم کرديم. اما هنوز کار بسيار دشواری پيش رو داريم. ما چند اشتباه داشتيم که به گل حريفان منجر شد و با حريفان فاصله پيدا کرديم. اما بايد ريسک کنيم، زيرا بايد ببريم.بسيار خوشبين هستم که می توانيم پيش برويم و می خواهم بازيکنانم هم اين طور باشند».


سيد صالحی در دقيقه ۵۹ پاس هادی جعفری را بی اشتباه درون دروازه الاتحاد فرستاد. در فاصله نوزده دقيقه به پايان مسابقه ضربه کرنر احسان حاج صفی را عقيلی با يک ضربه سر تماشايی به گل دوم بدل کرد.


در فاصله دو دقيقه به پايان بازی، حمد المنتشری، بازيکن پيشين سال آسيا، با ارسال يک توپ برای المشعل، زمينه را برای ضربه سر او از فاصله نزديک به دروازه بان سوم تيم سپاهان فراهم ساخت. لحظه هايی پيش از اين عباس محمدی، دروازه بان خوب تيم سپاهان مصدوم شد و از زمين بيرون رفت.


استوان سوآرز، سرمربی برزيلی تيم الاتحاد، اظهار کرد که در نيمه دوم هر دو تيم فرصت گلزنی داشتند که سپاهان از آن ها بيشتر استفاده کرد.


در تيم سپاهان محرم نويدکيا و عماد رضا مصدوم بودند و در تيم الاتحاد ماگنو آلوز مصدوم بود و سعود الخريریبه دلیل محرومیت در بازی روز چهارشنبه حضور نداشت.


XS
SM
MD
LG