لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۳

سپاهان در نخستین گام شکست خورد


سپاهان در مقابل الاتحاد سوریه شکست خورد.
عکس از مهر
سپاهان در مقابل الاتحاد سوریه شکست خورد. عکس از مهر

در نخستين روز پيکارهای فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههای آسيا تيم سايپا در خانه کويت اسپورت يک بر يک کرد، اما سپاهان در اصفهان دو بر صفر از الاتحاد سوريه شکست خورد.


تيم سايپا، قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران به رهبری علی دايی، سرمربی تيم ملی ايران، گام نخست را در کويت با موفقيت نسبی و اميدوارانه برداشت و با يک تعوض به موقع و کارساز مسابقه يک بر صفر باخته در برابر تيم کويت اسپورت را با گل تماشايی ميلاد زنيدپور تازه به ميدان آمده به تساوی يک بر يک بدل کرد تا چهارشنبه ۲۹ اسفند در تهران ميزبان تيم الوصل امارات باشد.


الوصل در نخستين بازی اش در امارات يک بر صفر مغلوب نيروی هوايی عراق شد تا تيم عراقی پيشتاز گروه شود.


در ورزشگاه نادی الکويت، يک بار اشتباه دفاعی تيم سايپا باعث شد تا بر خلاف جهت جريان بازی تک گل تيم کويت اسپورت در آخرين دقيقه نيمه نخست با ضربه خالد عجب به برتری ميزبان انجاميد.


تلاش سايپا در نيمه دوم کارآيی لازم را نداشت که با ورود ميلاد زنيدپور و مانور خوب او تا پشت محوطه جريمه کويت اسپورت، مدافعان حريف را به خطا مجبور کرد که ضربه توقف ناپذير زنيدپور چپ پا از ۲۰ متری به گل تساوی بخش در دقيقه ۶۶ منجر شد.


داور مسابقه در دقيقه ۸۰ يعقوب الطاهر از کويت اسپورت را دو اخطاره و اخراج کرد.


شکست سپاهان


شکست سپاهان، نايب قهرمان باشگاه های آسيا را می توان شگفتی بزرگ هفته اول مرحله گروهی دانست.


الاتحاد سوريه تيمی بود که در آغاز راه نايب قهرمانی سال ۲۰۰۷ سپاهان دو شکست از سپاهان داشت که يکی دو بر يک در اصفهان بود و ديگری شکست پنج بر صفر در سوريه.


با اين که زوران ويه را، سرمربی برزيلی سپاهان، پيش از مسابقه شناخت کامل از تيم سوری را ادعا کرده بود، در بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ اسفند، قهرمان دو دوره جام حذفی ايران با يک بازی بد و پر اشتباه دو بر صفر شکست خورد.


در برابر بازی کند اصفهانی ها تيم الاتحاد سرعت و حضور در همه جای زمين را در دستور کار رقم زد.


الاتحاد با شروعی تهاجمی روزی سخت را در برابر سپاهان تدارک ديد. سپاهان پيش از بازی آسانترين حريف در گروهش را در تصور داشت. گروهی که در آن تيمهای الاتحاد از عربستان و کوروچی از ازبکستان نيز حضور دارند و الاتحاد سعودی در خانه خود با پيروزی يک بر صفر بر کوروچکی تاشکند پيشتاز گروه شد.


بازی تهاجمی سوري ها در اصفهان در دقيقه ۲۰ پاداشی حد اکثر برای الاتحاد داشت. خطای عمد محسن بنگر پيش از رويارويی تک به تک گومز، بازيکن پرتغالی، با محمدی دروازه بان در پشت محوطه جريمه، به اخراج بنگر منجر شد و سپس ضربه آزادی که گومز زد و گل اول مهمانان سوری به ثبت رسيد.


تلاش های کم رمق و رنگب اخته سپاهان بی نتيجه ماند تا سرانجام در واپسين دقيقه های فرصت باقی مانده ( دقيقه ۸۷ ) عبدالفتاح ال آقا با به ثمر رساندن گل دوم،همه اميدهای تيم سپاهان را به یاس مبدل کرد..


سپاهان چهارشنبه هفته بعد ( ۲۹ اسفند ) در تاشکند با تيم نماينده ازبکستان دومين باری گروه خود را انجام می دهد. از گروه های هفتگانه تيم های اول هر گروه به دور يک چهارم پايانی راه خواهند يافت. در اين مرحله تيم اوراوا ردز، قهرمان آسيا از ژاپن به جمع هفت تيم ديگر می پيوندد.


XS
SM
MD
LG