لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۲

وزارت کشور بحرین مشخصات ۲۰ متهم تحت تعقیب را منتشر کرد


وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای مشخصات ۲۰ شخص تحت تعقیب سازمان‌های امنیتی این کشور را منتشر کرده و گفته است که این افراد در انفجارهای اخیر بحرین دست داشته‌اند.

بحرین که از بیش از یک سال پیش، با اعتراض‌های بی‌وقفه معترضان شیعه دست و پنجه نرم می‌کند، در هفته‌های اخیر شاهد چند انفجار بود که نیروهای امنیتی را هدف قرار داد.

در آخرین انفجار که در روستای شیعه نشین بنی جمره در شمال غرب بحرین روی داد، چهار افسر پلیس زخمی شدند. پیش از آن نیز مقام‌های امنیتی بحرین اعلام کرده بودند که انفجار بمبی در روستای شیعه نشین الدراز، چهار نیروی پلیس را زخمی کرده است.

روستاهای شیعه نشین بحرین در یک سال اخیر، صحنه جنگ و گریز میان نیروهای امنیتی و معترضان بود. هر از چندگاهی هم معرضان با آتش زدن لاستیک خودرو‌ها، خیابان‌ها را می‌بندند.

به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، یکی از افرادی که مشخصات آن‌ها در فهرست وزارت کشور درج شده، تابعیت سعودی دارد. یکی دیگر هم مقیم عربستان سعودی است اما تابعیتش مشخص نیست.

در بیانیه وزارت کشور آمده است که دادستانی، مجوز انتشار عکس‌های افراد تحت تعقیب را برای تسهیل در بازداشتشان صادر کرده است.

این بیانیه افزوده است که افراد تحت تعقیب، به ساخت بمب‌های دست ساز متهم هستند که استفاده از آن‌ها، موجب زخمی شدن شماری از غیر نظامیان و نیروهای پلیس شده است.

منابع خبری دیگر گزارش داده‌اند که و قرار است وزارت کشور بحرین، مشخصات افراد تحت تعقیب دیگری را در روزهای آینده منتشر کند.

معترضان بحرینی سال گذشته با خواست برپایی نظام پادشاهی مشروطه، دست به اعتراض خیابانی زده بودند. آن‌ها، میدان مروارید شهر منامه پایتخت بحرین را به عنوان محل تجمع خود برگزیدند.

چند هفته پس از آغاز اعتراض‌ها، مقام‌های بحرینی، نیروهای نظامی مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس موسوم به «سپر جزیره» را برای مقابله با اعتراض‌ها فرا خواندند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت، نیروهای خود را به بحرین گسیل کردند و نیروهای امنیتی، با یورش به معترضان، به حضور خیابانی آن‌ها پایان دادند.

با این جود اعتراض‌ها در بحرین خاموش نشد و هر از چند گاهی هزاران معترضان دست به تظاهرات ضد دولتی می زنند.

اکثر ساکنان بحرین شیعه مذهب هستند اما خاندان آل خلیفه که از اقلیت سنی مذهب است، در این کشور حکومت می‌کند.
XS
SM
MD
LG