لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۰

کشته شدن یک توريست آمريکايی در پکن


مقامات پلیس چین می گویند فرد ضارب دست به خود کشی زده است.
(عکس از AFP)
مقامات پلیس چین می گویند فرد ضارب دست به خود کشی زده است. (عکس از AFP)

يک مرد چينی به وابستگان يک مربی واليبال تيم ملی مردان آمريکا در يک محله توريستی در پکن، با چاقو حمله کرد و وی را به قتل رساند.


به گفته رسانه های چينی و مقامات تيم ملی واليبال آمريکا، در اين ماجرای خونين روز شنبه و پس از گشايش بازيها، دو نفر کشته شده اند..


مرد مهاجم پس از اين عمل، خود را از طبقه دوم اين سايت توريستی به پايين پرت کرد و کشته شد. سايت مزبور به نام برج طبل قرن سيزدهم، در فاصله پنج مايلی سايت اصلی المپيک قرار دارد.


این حادثه کمی پس از ظهر رخ داد و بسيار تکان دهنده بود زيرا اين يکی از معدود اعمال جنايتکارانه عليه خارجی هايی بود که از سوی چينی ها به شدت مراقبت می شوند. مراقبت های امنيتی در بازيهای المپيک بسيار شديدتر از حالت عادی در اين کشور جريان دارد.


چاقوزنی ساعاتی پس از گشايش بازيهايی رخ داد که به اعتقاد بسياری زيباترين مراسم گشايش تاريخ بازيهای المپيک بود. اين بازيها در همان شروع کار بسياری از تشنگان المپيک را سيراب کرد.


داريل سيبل، يکی از سخنگويان کميته المپيک آمريکا در مورد وضعيت روحی تيم ملی واليبال اين کشور اعلام کرد:« آنان عميقا افسرده و شوکه شده اند».


کميته المپيک آمريکا در بيانيه ای اعلام کرد که دو عضو خانواده يک مربی تيم ملی واليبال مردان آمريکا در « دروم تاور» چاقو خوردند و اين حادثه توسط مردی چهل و هفت ساله صورت گرفته است.


XS
SM
MD
LG