لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

هشدار «جبهه پيروان خط امام و رهبری» به محمود احمدی نژاد


دبیر کل جبهه پيروان خط امام و رهبری در بيانيه ای از محمود احمدی نژاد خواسته است که در انتخاب کابينه با رهبر ایران و مجلس شورای اسلامی مشورت کند و نسبت به پيامدهای «بعضی بی‌دقتی‌ها»به وی هشدار داده است.

جبهه پيروان خط امام و رهبری که متشکل از ۱۴ گروه از اصولگرايان است، دردهمين دوره انتخابات رياست جمهوری از محمود احمدی نژاد حمايت کرده بود.

در بخشی از بيانيه حبيب الله عسگر اولادی مسلمان، دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری، که روز جمعه منتشر شد، از عملکرد محمود احمدی نژاد در انتخاب اسفنديار رحيم مشايی به عنوان معاون اول انتقاد شده است.

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری تصريح کرده است که رويکرد محمود احمدی نژاد پس از انتخابات «نگرانی جديد و مهمتری» به وجود آورد که «بار مضاعفی بر گرفتاری‌ها گذاشته» شد

پس از انتصاب آقای رحيم مشايی به عنوان معاون اول بسياری از روحانيون از اين اقدام محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و خواستار کناره گيری وی شدند.

سرانجام آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی طی نامه ای از وی خواست تا آقای مشايی را کنار بگذارد. محمود احمدی نژاد پس از تاخير یک هفته ای و پس از انتشار علنی نامه رهبر، با استفعای آقای مشايی موافقت کرد.

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری به محمود احمدی نژاد هشدار داده است که در صورت « بعضی بی‌دقتی‌ها»، مشورت نکردن، «غره شدن به رأی مردم» و در پيش گرفتن «روشی غير از آهنگ ولايت»، می تواند به حرکت «حرکت هماهنگ دولت» و « مجلس» ، «خلل جبران‌ناپذيری» وارد کند.

جبهه پيروان امام خط و رهبری از محمود احمدی نژاد خواسته است در انتخاب اعضای کابينه با رهبری و مجلس مشورت کند.

پيشتر جامعه اسلامی مهندسين ایران، که يکی از گروههای چهاردگانه جبهه پيروان امام خط و رهبری ، در نامه ای به محمود احمدی نژاد، از تاخير وی در اجرای دستور آيت الله علی خامنه ای انتقاد کرده بود.

محمود احمدی نژاد اکنون در حال رایزنی برای ارائه فهرست وزیران کابینه دهم به مجلس است.

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در حالی در مجلس شورای اسلامی مراسم تحليف خود را برگزار کرد که همزمان تظاهرات اعتراضی در برخی از نقاط تهران از جمله در ميدان بهارستان انجام شد.

پس از آن که وزارت کشور اعلام کرد که محمود احمدی نژاد در انتخابات ۲۲ خرداد به پيروزی رسيده است، تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد تظاهرات معترضان بوده است.

به رغم حضور گسترده نيروهای امنيتی و ضد شورش در تهران، ۵۵ روز پس از انتخابات، پايتخت ايران همچنان شاهد تجمع های اعتراضی است.
XS
SM
MD
LG