لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۷

لیگ برتر ایران؛ پرواز سپاهان با پيروزی بر استقلال


سپاهان توانست با پیروزی بر استقلال فاصله خود را رقبا در جدول لیگ بیشتر کند.
سپاهان توانست با پیروزی بر استقلال فاصله خود را رقبا در جدول لیگ بیشتر کند.
در آخرين بازی هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال ايران سپاهان با پيروزی دو بر صفر بر استقلال تهران، در صدر جدول رده بندی ۳۷ امتيازی شد و از تعقيب کنندگان مغلوب در اين هفته بيشتر فاصله گرفت.

سپاهان که در مسابقه رفت با يک گل در ورزشگاه آزادی مغلوب ياران صمد مرفاوی شده بود، با گرفتن انتقام از تيم با ريشه تهرانی موقعيت رهبری اين تيم را نيز بيش از پيش لرزان ساخت.

سپاهان با يک خط دفاعی منسجم و سرزن، يک خط ميانی دونده و بازيساز و يک خط حمله سريع و باهوش بر بازی ماشينی و قابل پيش بينی استقلال برتری نشان داد. علاوه بر اين مهدی رحمتی در دروازه يک مهره قابل اطمينان و قابل اتکا برای ادعای قهرمانی سپاهان نشان داد. گرچه پنالتی نيمه دوم کاملا مشکوک به نظر می رسيد و عماد رضا به عمل خطا روی او تظاهر کرد، اما سپاهان سزاوار برد بود.

نيمه نخست در آستانه آن بود که با تساوی بدون گل به پايان برسد؛ اما سپاهان خوش آهنگ در آخرين دقيقه با يک حرکت هماهنگ و تمرين شده به يک گل دست يافت که هم روحيه بخش و هم مقدمه ای برای دومين پيروزی پياپی بر بزرگترين و پرهواخواه ترين تيمهای تهرانی بود. سپاهان هفته پيش از اين با درخشش مهدی رحمتی در دروازه اش سه بر دو پرسپوليس را شکست داد.

در مسابقه با استقلال رحمتی چند بار منجی دروازه اش شد تا در دقيقه ۴۵ با استفاده از ناهماهنگی خط دفاعی استقلال توپ پس از برخورد با زمين در نزديک ديرک دوم روی سر عماد رضا فرود آيد و با ضربه دقيق او در حالی از خط دروازه بگذرد که ابراهيم توره با يک ضربه مکمل سريعتر توپ را به تور برساند.

استقلال با يک بازی رو به جلو نيمه دوم را تهاجمی تر آغاز کرد، اما يک خطای پنالتی مشکوک روی عماد رضا به گل دوم سپاهان پيشتاز با ضربه غيرقابل مهار برای طالب لو و تماشايی هادی عقيلی به گل دوم منجر شد.

اين گل بهت و ناباوری را به ميان هواداران استقلال در ورزشگاه پر تماشاگر و ۱۲۰۰۰ فولادشهر برد. لحظه هايی بعد همه تماشاگران نام امير قلعه نويی، سرمربی پيشين استقلال و امروز سپاهان را فرياد زدند. استقلال با حالتی تهاجمی و سپاهان با ضد حمله های مهاجمان سريعش حالتی تماشايی و پر کشش به بازی بخشيدند.

استقلال در حالی بازی با سپاهان را به پايان رساند که پيش از آن به تصميم کميته استيناف فدراسيون فوتبال بيست ميليون تومان هم جريمه شده بود.

اين شکست باعث شد تا برای نخستين بار در اين فصل پرسپوليس با ۲۹ امتياز از استقلال ۲۷ امتيازی پيش افتد و در رده چهارم بايستد.
سپاهان با ۳۷ امتياز، ذوب آهن با ۳۳ امتياز و مقاومت با ۳۰ امتياز به ترتيب اول تا سوم هستند. پس از پرسيوليس، استيل آذين و پيکان با ۲۸ امتياز در پشت سر پرسپوليس پنجم و ششم هستند و استقلال با ۲۷ امتياز در شرايطی بحرانی رده هفتم را دارد و تراکتور سازی هم امتياز را بيخ گوشش احساس کند.
XS
SM
MD
LG