لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۰

دومین شکست استقلال در لیگ هفتم


بازی بد و سردرگم استقلال در دقيقه های پايانی مسابقه فرياد اعتراض را به سکوهای تماشگران در ورزشگاه آزادی کشاند و بار ديگر شعار های تند ناصر حجازی و بازيکنان استقلال را هدف قرار داد
بازی بد و سردرگم استقلال در دقيقه های پايانی مسابقه فرياد اعتراض را به سکوهای تماشگران در ورزشگاه آزادی کشاند و بار ديگر شعار های تند ناصر حجازی و بازيکنان استقلال را هدف قرار داد

تیم استقلال تهران دو بر يک در هفته هفتم لیگ برتر مغلوب سایپا شد و این شکست بار ديگر تيم پر طرفدار فوتبال ايران را با بحران رو به رو کرد.


بازی بد و سردرگم استقلال در دقيقه های پايانی مسابقه فرياد اعتراض را به سکوهای تماشگران در ورزشگاه آزادی کشاند و بار ديگر شعار های تند ناصر حجازی و بازيکنان استقلال را هدف قرار داد.


در جريان شش بازی از هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، حضور بيش از ۶۰۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه آزادی، از اهميت بيشتر مسابقه سايپا – استقلال حکايت داشت و بيشتر انتظار می رفت که استقلال با دگرگونی همه جانبه و در همه ابعاد تيم، اميد بيشتر پيروزی بر حريفی را داشته باشد که با داشتن عنوان قهرمانی و سابقه پيروزي های پرشمار بر تيم آبی پوش، در جريان بازيهای گذشته اين فصل کمتر از حد قهرمان می نمود.


گل زود هنگام استقلال در پی پاس مجتبی جباری به راست و ارسال زمينی او به محوطه جريمه باعث «قاطی» کردن جلال حسينی، مدافع سايپا، و معمار زاده، دروازه بان خودی شد تا توپ با ضربه حسينی روانه دروازه شود و آرش برهانی به توپ برسد و با مهار آن در روی خط دروازه، توپ با ضربه خود به گل برتری استقلال در دقيقه ۱۵ بدل کند.


اما اين گل نه تنها درخشش استقلال را به همراه نداشت، که سايپا با بازگشتی تحسين بر انگيز استقلال را به عقب راند تا پس از اثابت ضربه محکم سر آدريانو آلوز، مهاجم برزيلی، به ديرک افقی دروازه استقلال، سايپا مزد روحيه خوبش را در واپسين لحظه های اين نيمه با خطای نوازی، ضربه آزاد و زمينی شريفی نسب، واکنش بد و ناتوانی در مهار توپ توسط وحيد طالب لو، دروازه بان استقلال، توپ در جلو دروازه سرگردان شود و کاظم برج لو با يک ضربه تمام کننده ياران علی دايی را با تساوی يک بر يک به رختکن بفرستد.


در حالی که ديدار تيم‌های ابومسلم با صنعت نفت آبادان در پايان۹۰ دقيقه با تساوی يک بريک در حال پيگيری بود، رحيم رحيمی مقدم، داورمسابقه شش دقيقه وقت اضافه گرفت که ابومسلم با حرکت هوشيارانه‌ احمد مقدسی پور دومين گل خود و ابومسلم را به ثمر رساند و در پی آن کادر فنی و بازيکنان تيم صنعت نفت با اعتراض به اين گل، وارد زمين شدند و با نيروهای امنيتی حاضر در ورزشگاه درگير شدند

نيمه دوم با يک حمله توفانی از سوی استقلال آغاز شد، ولی بار ديگر واکنش تيم مسلط به بازی سايپا هر لحظه برتری سايپا را بيشتر به نمايش گذاشت. ناتوانی استقلال در پوشش ياران خودی و رنگ باختگی تيمی، لحظه به لحظه بيشتر از سايپا تيم حاکم بر زمين را ساخت و حمله های بی پشتوانه ياران گرانقيمت استقلال از يک سو و بازی عالی تيم نارنجی پوش، به ويژه معمار زاده و جلال حسينی، از سوی ديگر، کفه ترازو را به سود تيم مدافع عنوان قهرمانی سنگين تر کرد.


در دقيقه ۵۵ که شليک عالی و غافلگير کننده آدريانو آلوز- ديگر مرد موفق تيم سايپا- به ديرک افقی دروازه خورد و به زمين بازگشت تا نمای شکست برای استقلال پر رنگتر شود. در دقيقه ۷۰ با ناهماهنگی محض دفاع و دروازه بان استقلال، آلوز هشياری خود را باز نشان داد و با تعقيب توپ رها شده از مهار طالب لو، با يک ضربه آن را برای برتری دو بر يک به تور رساند.


چهره استقلال برای جبران چنان رنگ پريده بود که آلوز يک بار ديگر توپ را به تور دروازه استقلال رساند ولی داور به نادرستی اعلام خطا کرد.


از اين لحظه به بعد فرياد خشم طرفداران استقلال با شعار های « با اين همه طرفدار واله خجالت داره » و « بازيکن بی غيرت نمی خوايم، نمی خوايم »، پی آمدهای پنهان و آشکار پس از بازی شکست بار را بازتاب دادند.


سايپا با اين پيروزی هفت امتيازی شد و با استقلال در یک رده ایستاد. پرسپوليس با ۱۲ امتياز يکشنبه ۲۵ شهريور برای تحکيم موقعيت خود با راه آهن سختکوش بازی دارد که آخرين بازی هفته پنجم است.


تا پيش از اين بازی، سپاهان با ۱۳ امتياز پيشتاز است. صبا باتری با پيروزی يک بر صفر بر پاس در همدان، با ۱۱ امتياز در پشت سر سپاهان و پرسپوليس در رده سوم ايستاد.


درگيری در مشهد


در مشهد ديدار تيم‌های ابومسلم و صنعت نفت آبادان در پايان به زد و خورد کادر فنی تيم صنعت نفت با نيروهای امنيتی کشيده شد.


خبرگزاری دانشجويان ايران،ايسنا، گزارش داد: در حالی که ديدار تيم‌های ابومسلم با صنعت نفت آبادان در پايان۹۰ دقيقه با تساوی يک بريک در حال پيگيری بود، رحيم رحيمی مقدم، داورمسابقه شش دقيقه وقت اضافه گرفت که ابومسلم با حرکت هوشيارانه‌ احمد مقدسی پور دومين گل خود و ابومسلم را به ثمر رساند و در پی آن کادر فنی و بازيکنان تيم صنعت نفت با اعتراض به اين گل، وارد زمين شدند و با نيروهای امنيتی حاضر در ورزشگاه درگير شدند.


در جريان در گيريهای اين بازی، محمد حسينی از صنعت نفت نيز به دليل به هم خوردن حالش با آمبولانس بيمارستان منتقل شد.


ذوب‌آهن دو بر يک برق را در شيراز شکست داد، استقلال اهواز سه بر يک شيرين فراز را در اهواز شکست داد و ديدار تيم‌های پيکان و پگاه در پيکانشهر تهران نيز با تساوی يک بر يک رسيد. ملوان با پيروزی دو بر صفر بر صنعت مس‌ در انزلی تا رده سوم و همنشينی با صبا باتری، خود را بالا کشيد و همچنان تيم بی شکست باقی ماند.


XS
SM
MD
LG