لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۱

استقلال تهران پنج گل به پيام زد


تیم استقلال تهران نیم فصل اول لیگ برتر را با یک پیروزی پر گل به پایان برد.
عکس از ایسنا
تیم استقلال تهران نیم فصل اول لیگ برتر را با یک پیروزی پر گل به پایان برد. عکس از ایسنا

تيم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با پيروزی پنج بر صفر بر پيام مشهد، نيم فصل فوتبال ليگ برتر ايران را با یک بازی تهاجمی به پايان برد.


روز چهارشنبه سيزدهم آذر حدود پنج هزارنفر به تماشای سه گل سياوش اکبرپور و دو گل آرش برهانی آمده بودند. آرش يکی از گلهايش را از نقطه پنالتی به ثمر رساند و ديگری را به ديرک عمودی چپ دروازه زد.


در غیبت مجتبی جباری، فابيو جان واريو همچنان نقش بازيسازی را به عهده داشت و استقلال با يافتن آرامش بازی خود، در برابر مهمان بحران زده، بيشتر حرکت ازعمق را در برنامه خود داشت.


پيام با انجام يک بازی مثبت، هرگز حالت يک بازی دفاعی نداشت و درحمله های خود به دروازه تيم آبی حتی يک ضربه پنالتی هم بدست آورد که آن را هدر داد.


در اين مسابقه داور سه بار در نيمه دوم اعلام پنالتی کرد که دو بار را آرش برهانی زد و يک بار را هم مهدی هاشمی نسب. ضربه آرام هاشمی نسب را وحيد طالب لو مهار کرد.


با دو گل سياوش اکبرپور در دقيقه های ۳۹ و ۴۴ نيمه نخست دو بر صفر به پايان رسيد. در اين نيمه آرش برهانی در دقيقه ۴۱ يک گل سالم به ثمر رساند که کمک داور نخست به اشتباه آن را آفسايد اعلام کرد.


در نيمه دوم آرش برهانی در دقيقه های ۶۷ و ۸۴ دو گل زد که اولی دو دقيقه پس از هدر رفتن پنالتی نخست او بود و دومی از نقطه پنالتی اين مسابقه پرپنالتی به ثمر رسيد. در بين اين دو گل سياوش اکبرپور در دقيقه ۷۶ گل سوم خود و چهارم استقلال را به ثمر رساند.


در حالی که نيمه بازی نخست با وجود دو گل استقلال بی روح می نمود، در نيمه دوم با بازی خوب و مثبت پيام شکل ديدنی تری نسبت به نيمه نخست به خود گرفت.


استقلال تهران: وحيد طالب لو، بيژن کوشکی، پژمان منتظری، پيروز قربانی، خسرو حيدری (از دقيقه ۸۸ ميثم منيعی)، مهدی اميرآبادی، حسين کاظمی، فابيو جان واريو (از دقيقه ۸۷ مهرداد پولادی)، هاشم بيگ زاده ( از نيمه دوم فرهاد مجيدی)، سياوش اکبرپور و آرش برهانی سرمربی: امير قلعه نويی


استقلال با ۳۱ امتياز به رده دوم رفت تا منتظر نتايج مسابقه های روز بعد بين ذوب آهن پيشتاز (۳۲) با فولاد اهواز در اصفهان و پيکان (۲۹) با مس کرمان در قزوين در پايان هفته هفدهم شود.


در تنها مسابقه ديگر اين روز تيمهای ابومسلم و ملوان بندرانزلی در مشهد به تساوی دو بر دو رسيدند. نيمه نخست اين مسابقه با گلهای ميثم بائو در دقيقه ۴۳ و جان دينگودی در دقيقه ۴۵ دو بر صفر به سود ابومسلم بود، اما ملوان با گلهای هاديتامينی در دقيقه ۵۴ و جلال رافخايی در دقيقه ۷۲ به بازی بازگشت.


XS
SM
MD
LG