لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۱

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰؛ ايران مقابل امارات پیروز شد


تيم‌های ملی فوتبال ايران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ توانست روز چهارشنبه تيم امارات متحده عربی را با نتيجه‌ يک بر صفر در تهران شکست دهد.

تيم ملی فوتبال ايران در حالی در مقابل تيم امارات قرار گرفت که از قبل انتظار می رفت با پيروزی بر اين تيم اميدهای خود را برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ زنده نگه دارد.

تيم ايران که در مقابل بيش از ۵۰ هزار نفر در وزرشگاه آزادی بازی می کرد در ۲۰ دقيقه اول اين مسابقه فشار زيادی را بر تيم امارات وارد کرد اما از دستيابی به گل باز ماند.

تيم امارات توانست در اوسط نيمه اول بازی، با باز کردن بازی و چشم دوختن به ضد حملات از زير فشار خارج شود. اما در دقايق پايانی نيمه اول بازی بار ديگر تيم ايران با بازی هجومی تا آستانه باز کردن دروازه تيم امارات پيش رفت.

در نیمه نخست، تيم امارات با بازی بسته دفاعی و نزديک نگذاشت تا تيم ايران به گل دست يابد.

نيمه نخست اين بازی در حالی با نتیجه تساوی به پايان رسيد که بارش باران در استاديوم آزادی شدت گرفته بود.

نيمه دوم اين بازی را تيم ايران با يک تغيير آغاز کرد. مهدی مهدوی کيا، کاپیتان تیم ملی ایران،از بازی بيرون رفت و محمدرضا خلعتبری به جای وی وارد ميدان شد.

اين تعويض باعث تغيير آهنگ بازی ايران شد و این تيم بار ديگر بازی را با هجوم به دروازه تيم امارات آغاز کرد.

در نهايت در دقيقه ۵۴ با پاس محمدرضا خلعتبری، علی کريمی پشت هيجده قدم تيم امارات صاحب توپ شد و توانست با فريب سه دفاع، دروازه حریف را باز کند.

تيم ايران در اين مسابقه با ترکيب سيدمهدی رحمتی، مهدی مهدوی کيا(محمدرضا خلعتبری)، سيدجلال حسينی، هادی عقيلی، جواد نکونام، علی کريمی، حسين کعبی، آندرانيک تيموريان، پژمان نوری، مسعود شجاعی (خسرو حيدری) و وحيد هاشميان(آرش برهانی) به مصاف امارات رفت.

در پایان این بازی علی کریمی به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

آخرين ديدار ايران که به نوعی سرنوشت تيم ملی را برای بقاء در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مشخص می‌کند، روز ۲۷ خرداد در سئول برگزار خواهد شد.

تيم ملی عربستان و کره جنوبی روز چهارشنبه در چارچوب اين مسابقات با يکديگر ديدار کردند که اين بازی با نتيجه مساوی به پايان رسيد.

کره جنوبی در اين گروه با ۱۵ امتياز اول است و مستقيم به جام جهانی صعود کرده است. کره شمالی و عربستان سعودی با ۱۱ امتیاز در رتیه دوم و سوم هستند و ايران با ۱۰ امتياز در رده چهارم قرار دارد.

روز ۲۷ خرداد ايران و کره جنوبی در سئول با يکديگر ديدار می کنند و سپس کره شمالی و عربستان در رياض رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

بازی با کره جنوبی

در همين حال افشين قطبی، سرمربی تيم ملی فوتبال ايران، پس از پيروزی مقابل تيم امارات گفت: اگر کسی بتواند در کره‌جنوبی اين تيم را شکست دهد آن فرد افشين قطبی است.

آقای اقطبی افزود: «ما استرس زيادی داشتيم و اين استرس زياد کار را برای تيم ما سخت کرده است. اين فشار روانی باعث شد تا در برخی از صحنه‌های بازی نتوانيم خوب کار کنيم اما خيلی خوشحالم که سه امتياز بازی را کسب کرديم. اما به طور کلی در بازی صحنه‌های خوبی را داشتيم. من از عملکرد شاگردانم راضی هستم که اين پيروزی را کسب کرديم.»

دومينيک باتنی، سرمربی تيم امارات نیز در پايان اين بازی در مورد تيم های صعود کننده در اين گروه گفت: «اگر نگاهی به جدول بيندازيم کره جنوبی که در صدر جدول قرار دارد و تيم‌های عربستان و کره‌شمالی با توجه به شرايط جدول شانس بيشتری برای صعود دارند اما تيم ايران بايد برای صعود، کره‌جنوبی را شکست دهد که شايد کار آسانی نباشد اما غير ممکن هم نيست و ايران می‌تواند با انجام اين کار سخت به جام جهانی صعود کند.»
XS
SM
MD
LG