لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۰

مشاور احمدی نژاد: انکار هالوکاست اراده نظام بود


همایش هولوکاست در آذرماه در تهران برگزار شد
همایش هولوکاست در آذرماه در تهران برگزار شد

يکی از مشاوران محمود احمدی نژاد که از او به عنوان طراح انکار هالوکاست در بين مقامات حکومتی ايران نامبرده می شود، در سخنان تازه ای گفت که انکار هالوکاست از سوی رييس جمهوری اسلامی با اطلاع و موافقت رهبر جمهوری اسلامی مطرح شده است.


انکار آگاهانه هالو کاست


محمدعلی رامين که دو ماه پيش و همزمان با برگزاری کنفرانس هالوکاست توسط وزارت خارجه ايران به عنوان کسی معرفی شد که آقای احمدی نژاد بر اساس نظرات او به انکار این واقعه پرداخته، به روزنامه محافظه کار رسالت گفته که «در نظام ما همه چيز تحت نظارت و هدايت رهبری است».


آقای رامين با اشاره به اين که منش و روش احمدی نژاد به گونه ای است که بدون هماهنگی با رهبری هيچ حرکتی را انجام نمي دهد و به خصوص در رابطه با موضوعات مهم و کلان با اذن ولی فقيه حرکت می کند، تاکيد کرده است: «آقای احمدی نژاد يا نظام جمهوری اسلامی می دانست که طرح موضوع هالوکاست التهاب آور است و مجامع غربی و دولت های غربی را ملتهب خواهد کرد.»


مشاوررييس جمهوری اسلامی می گويد: احمدی نژاد و حکومت جمهوری اسلامی « اين هزينه را آگاهانه برای تغيير شرايط خود در جهان پذيرفت وبا طرح هالوکاست عملا موضوع کار هسته ای ايران را از دستور کار افکار عمومی جهان غرب خارج کرد.»


موضع منفعلانه جمهوری اسلامی بايد به يک موضع تهاجمی در می آمد قضيه يا ماجرای هالوکاست از جمله قضايايی است که بسيار دقيق،حساب شده و جامع الاطرف در نظر گرفته شده بود
محمدعلی رامین

اين اولين بار است که يک مقام رسمی در ايران موافقت رهبر جمهوری اسلامی با طرح انکار هالوکاست از سوی آقای احمدی نژاد را مطرح می کند.


«انکار هالوکاست اراده نظام بود»


محمد علی رامين در پاسخ به اين سئوال که «با توجه به شرايط بين الملل وجو ضد ايرانی که در ميان دولت های قدرتمند غربی حاکم است طرح موضوعاتی چون هالوکاست که خط قرمز آنها به حساب می آيد چه توجيهی می تواند داشته باشد؟» می گويد «موضع منفعلانه جمهوری اسلامی بايد به يک موضع تهاجمی در می آمد قضيه يا ماجرای هالوکاست از جمله قضايايی است که بسيار دقيق، حساب شده و جامع الاطرف در نظر گرفته شده بود».


وی انکار هالوکاست را «اراده نظام جمهوری اسلامی» می داند و تاکيد دارد که «اراده نظام بود که با طرح چنين موضوعی يک تابو را در عرصه بين الملل بشکند، افکار عمومی غرب را به پرسشگری از دولتمردان خودشان وادار کند، نخبگان اروپايی در برابر بسياری از حوادث پيرامونی خود دولت های خود را به چالش بکشانند».


آقای رامين يک ماه پيش نيز در پاسخ به اعتراض گروهی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به برگزاری کنفرانس هالوکاست در تهران در شرايط دشوار فعلی، مقاله ای با عنوان «در دفاع از اقدامات ايران درباره هالوکاست» را منتشر کرد که در آن «مشغول کردن مشرکان به خودشان به منظور جلوگيری از تجاوز آنان به مسلمانان» را لازم و ضروری بر شمرده بود.


وی که حکومت اسلامی حاکم بر ايران را «حکومت نایب امام زمان» معرفی می کند، و ساير حکومت های را «حکومت مشرکان» معرفی می کند تاکيد دارد « تا زمانی که دو نوع حکومت توحيدی و شرک آلود بر روی زمين وجود دارد، غفلت از اين استراتژی عين پذيرش شکست و ذلت خواهد بود».


به گفته آقای رامين، دو محور ديگر استراتژی تهاجمی که نظام جمهوری اسلامی در پيش گرفته «کاستن از شمار مشرکان، برای ممانعت از کاستن مسلمين بدست آنان» و «ايجاد جدايی ميان آنها، به منظور جلوگيری از وحدت عمل آنها بر ضد مسلمانان» است.


مشاور رييس جمهوری اسلامی که با تشکيل «بنياد هالوکاست» در جريان برگزاری کنفرانس هالوکاست در تهران از سوی وزارت خارجه ايران به رياست اين بنياد منصوب شد، در پاسخ به اين سئوال روزنامه رسالت که بسياری بر اين عقيده اند که سياست های احمدی نژاد در عرصه بين المللی به خصوص طرح موضوع هالوکاست باعث رفتن پرونده هسته ای به شورای امنيت سازمان ملل و صدور دو قطعنامه عليه حکومت ايران شده ادعا کرده که با انکار هالوکاست «جمهوری اسلامی برای اولين بار پرونده ای را عليه غرب باز کرده است».


ما حتی برای اينکه قدرت های غربی از اين مسئله نگران نشوند بعد از رحلت امام خمينی موضوع امامت ولی فقيه را مسکوت گذاشتيم
محمد علی رامین

سيستم امامت


محمد علی رامين که تحصيلات دانشگاهيش را در آلمان سپری کرده و بر اساس اخبار منتشر شده با برخی از نئو نازی ها در ارتباط است، در بخش ديگری از اظهارات تازه خود به انتقاد از دولت های گذشته جمهوری اسلامی پرداخته و پذيرش گفتگوی انتقادی با اتحاديه اروپا در دهه هفتاد را اشتباهی معرفی کرده که باعث عقب نشينی از اهداف حکومت اسلامی شده است.


مشاور رييس جمهور اسلامی که در انتخابات اخير شورای شهر تهران خود و گروه متبوعش با شکست سنگينی مواجه شدند، تاکيد کرده از اهداف به تعويق افتاده در ايران تشکيل «سيستم امت و امام» بوده که «بر اساس آن رهبری جمهوری اسلامی ايران امام امت اسلامی است و ولايت او يک ولايت جهان شمول برای مسلمانان جهان است».


او با اشاره به اينکه «ما حتی برای اينکه قدرت های غربی از اين مسئله نگران نشوند بعد از رحلت امام خمينی موضوع امامت ولی فقيه را مسکوت گذاشتيم» از دولت های پيشين انتقاد کرده که باعث شده اند تا «حتی از لفظ امام برای امام حاضر امت اسلامی صرف نظر شود».


وی همچنين دولت های سابق را به مسکوت گذاشتن «اصل امامت ولی فقيه» متهم و ادعا کرده که آنها با اين کار خود و استفاده از الفاظی چون «رهبر انقلاب» و «مقام معظم رهبری» در مورد علی خامنه ای رهبر فعلی حکومت ايران نسبت به سرنوشت امت اسلامی سهل انگاری کرده اند.


نجات بخش يا وابسته


ناظران سياسی در ايران می گويند که اظهارات اخير محمد علی رامين در ادامه تلاش های او برای نزديک تر شدن او به رهبر جمهوری اسلامی است. وی تشکيل هسته هايی با عنوان «هسته های فداييان ولايت» را نيز بر عهده داشته است.


با اين حال سايت خبری بازتاب که به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نزديک است، در جريان برگزاری کنفرانس هالوکاست در تهران با انتشار يادداشتی تحت عنوان«ماجراجويی يا هزينه از منافع ملی؟» احتمال داد که محرکان آقای احمدی نژاد در طرح انکار هالوکاست به سرويس های امنيتی اسرایيل وابسته باشند.


بازتاب نوشته بود: «با توجه به هزينه های پرداخته شده سنگين توسط ايران در موضوع هالوکاست و منافع اسرایيل و لابی ضد ايرانی از طرح اين موضوع در همگرا کردن غرب، به ويژه اروپا عليه ايران، موضوع يادشده با تحريک سرويس های امنيتی وابسته به لابی صهيونيستی و با استفاده از عوامل آگاه يا ناآگاه به ریيس جمهور القا شده است».


آقای رامين اما اخيرا در يک سخنرانی تاکيد کرده «جهان بينی و ايدئولوژی ما باعث نجات بشريت می شود».


XS
SM
MD
LG